karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-19 19:54:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: no se paino nousi
ViestiLähetetty: 2011-08-09 08:36:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

vesimies65 kirjoitti:
Kirrimirri kirjoitti:
Kun jo kokemuksesta tiedät miten edellisellä kerralla kävi GFG:llä niin mitä järkee sitä on kokeilla uudestaan. Jos syömisenhallinnan kanssa on ongelmia niin just siinä karppaus voi sua auttaa ja painokin sit putoaa ajan kanssa.

No siis GFG:llä kävi huonosti koska lopetin sen! Kaikkien ruokavalioitten kanssa on se, että sitä on noudatettava, ei poikkeuksia, ja sehän tässä mua rassaa etten voi syödä ja elää miten haluaisin vaan on aina jätettävä jotain pois. :evil:

Näinhän se on ja siksi on tärkeää löytää sellainen ruokavalio jolla jaksaa olla loppuelämän. Mulle se on karppaus.Koska entiset herkut ei houkuta niin tää on mulle ihan helppoa. Toivottavasti sinä löydät omasi.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-08-09 09:01:10 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Itselle samoin ^ Tämä on helppoa kunhan jyvälle pääsee, ei vaadi jatkuvaa laskemista, ei näe nälkää, ei tarvitse valmiita kamalia pussikeittoja, eikä hirveitä kieltäytymisiä (kunhan pääsee alkuun). Karpauksen tekee itselle helpoksi ehkä se, että on lukenut tarpeeksi etukäteen, tietää mitä tekee ja miksi tekee. Ei halua kehoonsa mitään turhaa, eikä kituuttaakaan.
Aina ei ole helppoa, ei, onhan se tullut koettua. Ja on totta, että jokainen ruokavalio tarkoittaa itsehillintää ja sen seuraamista mitä suuhunsa laittaa -> Paitsi se ruokavalio mitä joskus noudatti, eli kaikkea surutta naamaan katsomatta yhtään purkkien ja pussien ravintosisältöjä tai miettimättä miten ja missä ns. ruoka oli valmistettu :(

ViestiLähetetty: 2011-08-09 09:30:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä olen huomannut, että aina kun syön kalaa (varsinkin lohta) niin se näkyy painossa heti. Tulee sen verran harvoin syötyä, että olen osannut tällaisen huomion tehdä. :D

Muista käyttää rasvoja monipuolisesti, voi ja kerma ole niitä ainoita rasvoja... Öljyä ja kalaa peliin! :)

iHerb-alennus koodilla SUV365

ViestiLähetetty: 2011-08-09 10:26:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Manda kirjoitti:
Mä olen huomannut, että aina kun syön kalaa (varsinkin lohta) niin se näkyy painossa heti. Tulee sen verran harvoin syötyä, että olen osannut tällaisen huomion tehdä. :D

Muista käyttää rasvoja monipuolisesti, voi ja kerma ole niitä ainoita rasvoja... Öljyä ja kalaa peliin! :)

Tyhmä kysymys: näkyy painossa: nousuna vai laskuna? :oops:

ViestiLähetetty: 2011-08-09 10:29:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Manda kirjoitti:

Tyhmä kysymys: näkyy painossa: nousuna vai laskuna? :oops:

Ei vaan hyvä kysymys. :oops: :D Laskuna tottakai :lol:

iHerb-alennus koodilla SUV365

ViestiLähetetty: 2011-08-09 12:04:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei vesimies 65!

älä vaan ihmeessä lopeta. kiva kun löytyy täältä joku melkein samanikäinen ja samankokoinen. Mä alotin vähän yli viikko sitten ja mulla on alkanut vähän helpommin kuin sulla, mutta taatusti tulee mullekin viikkoja jolloin paino ei laske tai tulee jopa nousemaan. Mäkin olen semmonen kaikki mulle heti nyt tyyppi, mutta tän laihduttamisen päätin jo etukäteen, että en pinnistele turhan kovaa vauhtia, enkä ota tästä mitään stressiä ja niinpä en alottanut tolla 20 hh koska jos oisin alottanut sillä, olis mulla varmaan tyssännyt aika pian siihen alkuun. Mulla hh pyörii vähän alle 40.

Tsemppiä jatkoon älä vaan luovuta :D

Aloitus 29.7.2011

ViestiLähetetty: 2011-08-09 12:18:22 
Poissa
sintti
sintti

Sirpan kirjoitti:
Hei vesimies 65!

älä vaan ihmeessä lopeta. kiva kun löytyy täältä joku melkein samanikäinen ja samankokoinen. Mä alotin vähän yli viikko sitten ja mulla on alkanut vähän helpommin kuin sulla, mutta taatusti tulee mullekin viikkoja jolloin paino ei laske tai tulee jopa nousemaan. Mäkin olen semmonen kaikki mulle heti nyt tyyppi, mutta tän laihduttamisen päätin jo etukäteen, että en pinnistele turhan kovaa vauhtia, enkä ota tästä mitään stressiä ja niinpä en alottanut tolla 20 hh koska jos oisin alottanut sillä, olis mulla varmaan tyssännyt aika pian siihen alkuun. Mulla hh pyörii vähän alle 40.

Tsemppiä jatkoon älä vaan luovuta :D

Kiitos kannustuksesta! Joo, en mä nyt ihan vielä menetä toivoani, mutta kun en millään viitsis ruveta mitää hh määriä lakemaan. Marjat on esim. mulle yksi tärkeä tuote, ja tuntuu hullulta etten niitä saisi paljoa syödä. Kerään niitä itse ja vielä saan appivanhemmilta. Mulla on tosiaan 22.8 lääkäri, ja siellä vähän kuullostelen eräitten verikokeitten (ei kol eikä vs) tuloksia ja sit päätän miten jatkan.

ViestiLähetetty: 2011-08-09 12:38:13 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Marjat on typerin mahdolllinen hiilarilähde jättää syömättä! Syö ne aterian yhteydessä esim. jälkiruoaksi, ei napostellen pitkin päivää. Nyt just kun marjasato on parhaimmillaan, niitä kannattaa syödä minimissään pari desiä päivässä. Vähennä mieluummin rasvaa tässä vaiheessa. Tiukempaa hiilarirajoitusta voi miettiä talvella jos on tarpeen.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-10 06:06:59 
Poissa
sintti
sintti

Mirka kirjoitti:
Marjat on typerin mahdolllinen hiilarilähde jättää syömättä! Syö ne aterian yhteydessä esim. jälkiruoaksi, ei napostellen pitkin päivää. Nyt just kun marjasato on parhaimmillaan, niitä kannattaa syödä minimissään pari desiä päivässä. Vähennä mieluummin rasvaa tässä vaiheessa. Tiukempaa hiilarirajoitusta voi miettiä talvella jos on tarpeen.

Niinjustiinsa, rajoita sitä ja rajoita tätä! Älkää nyt hermostuko muhun, mutta haluan vaan näillä kommenteillani sanoa, että eihän tämä karppaus ole yhtään sen ihmeellisempi ruokavalio kun mikään muukaan. :( Kyllä tässä joutuu tutkimaan miten paljon missäkin on ja mitä, mitä voin/saan syödä etten vaan ylitä päivän prosentteja ja huomaakin lihovani vaikka tän piti olla niin helppoa ja kivaa ja herkullista. Joo, mä jatkan vielä....

ViestiLähetetty: 2011-08-10 06:20:04 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Ei tää ole mitään rakettitiedettä. Jätät vaan perunan, pastan, riisin, leivän ja sokerin pois. Sillä siisti. Syöt marjoja jos haluat. Syö vaikka aamulla leipä jos huvittaa. Siltikään sun hiilarit ei kovin korkeelle nouse.
Kyse on lähinnä siitä kestääkö pakki, tai tuleeko makeenhimoja ja jne. Sellasta ruokavaliota ei ole olemassakaan minkä voisi toiselle tuupata valmiina lautaselle.

ViestiLähetetty: 2011-08-10 06:21:37 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Jokainen joutuu etsimään itselle sen sopivan tavan karpata. Se vaiva on nähtävä mutta sit kun se oikea tapa löytyy on tää ihan helppoa.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00