karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-29 21:39:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-13 23:10:47 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Kiitos Mirka valaisevista linkeistä! Tiedätkö kerääntyykö aspartaami elimistöön vai poistuuko joskus edes?

ViestiLähetetty: 2011-07-14 09:34:51 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Tietääkö kukaan, minkä takia Coca-Cola käytti v. 2006 - 2009 light-limsassaan ja ilmeisesti myös Zerossaan makeutusaineena sukraloosia, mutta vaihtoi sittemmin ne taas aspartaamiin ja asesulfaami-K:hon? Laskiko myynti vai mistä oli kyse?

Ja onko kenelläkään tietoa tuon sukraloosin merkityksestä elimistölle - aspartaamiahan on tutkittu ja kritisoitu huomattavasti enemmän - kloorivetyhän sukraloosi on, eikä hajoa luonnossa kuten eivät nuo muutkaan klooriyhdisteet kai kovin hanakasti. Mitä haittoja siitä voisi olla ihmisen elimistölle?

Nyt ovat sitten ilmeisesti kehitelleet jonkinlaisen kemiallisen apukeinon light-juomien myynnin edistämiseksi - aine, jolla blokataan metallisen jälkimaun maistuminen:

http://www.mtv3.fi/makuja/ajankohtaista.shtml?1304979

Mitähän pitäisi ajatella A. Heikkilän väitteestä teoksessa Hyvän olon keittokirja 2, s. 50: "On todettu, että sokeri, hiilihappo ja kofeiini yhdessä vaikuttavat aivoissa samassa kohdassa kuin morfiini. Ne ovat todella riippuvuutta aiheuttavia juomia." Kun ei ole taaskaan mitään lähteitä, että missä tuo on todettu, harmittaa, olisi mukava tietää.

Omituista on se, että vaikka en ole koskaan tykännyt limppareista, sen paremmin sokeri- kuin light-versioistakaan, niin nyt viimeisen viikon aikana mulle on iskenyt joku himo saada limsaa jääpalojen kera! Enkä usko, että se on pelkästään se helle, mikä tässä pari päivää sitten vielä oli. Ostin viime viikolla PepsiMaxia ja siitä jotenkin jäi päälle sellainen kaiherrus. Olen päättänyt, että en osta mitään limpparia nyt kun se kerta näyttää koukuttavan...

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-07-14 22:07:46 
Poissa
Leijona
Leijona

Antin kirjojen lopussa on yleensä lähdeluettelo ja jos ei ole, niin ainakin pari vuotta sitten antti vastaili hyvinkin mielellään lukijoiden kysymyksiin. Ite en tiedä muuta kuin sen minkä opin A.Loikkaselta. Seuraa polkua, jonka tunnet oikeaksi ja jätä jotkin kuulemasi väitteet, mediairroittelut ja uskomukset omaan arvoonsa. Ei noi ollu just Akilta lainattuja sanoja, mutta noin mä H-limitin kuudennella lukukerralla tulkkasin.

Kaikkea ei ole siis pakko yhdistää just sun karppaukseen. Jollekin sukraloosi tai aspartaami voi olla merkitsevä tekijä ja ehkä maailman tärkein vältettävä ja toiselle joku toinen haitta-aine nousee ykköseksi. Jos vältät kaikkea haitalliseksi väitettyä, niin loppupeleissä juot vettä, joka sekin on ilmansaasteiden pilaamaa ja kalatkin on siihen pissannu.

Toi äskenen oli ehkä turha provo, mutta jossakin vaiheessa on vaan pakko muodostaa oma linja, jota noudattaa ja mikä tärkeintä, se valittu linja tuntuu omalta, sitä on mukava ja ehdottomasti helppo noudattaa.

Vähän innostuin tuossa lopussa, kun kirjoitin tuon loppuosan paatoksen tähän limuketjuun, mutta se pätee kokonaisuutena. Mulle aspartaami tai sukraloosi ovat yhdentekeviä, koska en niitä osta. Jos joku tarjoo, niin sekin on aivan yhdentekevää. En ees kysy mitä täs on. Syön, juon, kun tarjotaan. En mä silti ota keltään ranskanpullaa, jos on tarjolla ranskalaisia etanoita. Elämä on siis valintoja ja niiden täytyy olla omassa päässä perusteltuja ja hyväksyttäviä.

ViestiLähetetty: 2011-07-14 22:22:40 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mulla oli sokeririippuvuutta ja sit noihin dieettilimuihin myös, erityisesti MaxiPepsiin. Ihan hirveen työn oon tehnyt, että oon päässyt eroon moskasta. Silti oon vieläkin kuin alkoholisti, mutta sokeri- ja makeutusnisti eli juurikaan en voi antaa löysiä itelleni, koska se on menoa. MaxiPepsiä jos tekee mieli hoen nykyään mielessäni: fosforihappoa, fosforihappoa...

Kun aloitin karppauksen tuo juomapuoli oli se hankalin osasto. Ihan oman terveyden vuoksi tiukat rajat ja tuli paljon eitä. Ei limuja, ei mehuja, ei tuoremehuja, ei alkoholia, ei sokeria t. hunajaa teessä jne. Soda stream piti sit ostaa, että sai välillä ees kuplavettä, mutta senkin käyttö on vähentynyt, ei o päivittäistä. Sitruksilla maustettua vettä juon ja vettä. Kahvi vallan mustana, niinkuin ennenkin. Kaakaota jos harvoin laitan, niin siihen sokeria karpisti se n. 1/2tl ja paljon kermaa.

Epäilen vahvasti, että jonkun MaxiPepsin lipittäminen lisää ruokahalua, teki sen ruoka-aikana tai ulkopuolella.

ViestiLähetetty: 2011-07-15 08:43:06 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

haili kirjoitti:
Kaikkea ei ole siis pakko yhdistää just sun karppaukseen. Jollekin sukraloosi tai aspartaami voi olla merkitsevä tekijä ja ehkä maailman tärkein vältettävä ja toiselle joku toinen haitta-aine nousee ykköseksi. Jos vältät kaikkea haitalliseksi väitettyä, niin loppupeleissä juot vettä, joka sekin on ilmansaasteiden pilaamaa ja kalatkin on siihen pissannu.

Toi äskenen oli ehkä turha provo, mutta jossakin vaiheessa on vaan pakko muodostaa oma linja, jota noudattaa ja mikä tärkeintä, se valittu linja tuntuu omalta, sitä on mukava ja ehdottomasti helppo noudattaa.

Kyllä pitää olla välillä vähän provoa, se piristää :lol: ja mä oon samaa mieltä tosta itse asiasta kyllä, varsinkin tuosta, kun noi kalanryökäleet pissii joka juomaveteen ihan holtittomasti, joku roti pitäs saada tohonkin asiaan! :lol: Onneksi mulla on se kaivovesi...

Mutta vähän vakavammin puhuen, siihen tulokseen mäkin olen tullut, että kaikkea ei voi alkaa välttelemään vainoharhaisesti tai päätyy pian sinne pehmustettuun koppiin salaliittoteorioineen. Tässä on nyt vaan se, kun meikäläinen on etanalaihduttaja ihan noin yleensä ottaenkin ja juuri päässyt perustavalla tavalla eroon koko elämän piinanneesta sokerikoukusta, niin tuo Pepsin himoni haiskahtaa vaan joltain kiertoliikkeeltä päästä makeaan käsiksi. Siinä on ainoat syyt, miksi nyt sitä välttelen. Oon ennen karppausta syönyt noita kevyt/korviketuotteita niin paljon, että siltä kantilta ajateltuna ei ole mitään mieltä alkaa ääripurifistiksi ajatellen, että siten ehkä eläisi päivän pitempään - sitten sitä stressataan joka aineksesta niin paljon, että eletäänkin sen stressin takia viikkoa lyhyempään... :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-15 10:22:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Harlamovski kirjoitti:
Onneksi mulla on se kaivovesi...

Tiedätkö, onko kaivossasi sammakoita?

Vähän hämmästelen, kuinka karppaajat roikkuvat niissä ongelmia aiheuttaneissa ravintojutuissa ja pyrkivät vai löytämään niille korvikkeita. Sokerilimuille zeroja, leivälle karppisia, twixeille atkinsseja. Eikö yksinkertaisempaa ole vain sanoa itselleen, että ne eivät minulle sovi ja aiheuttavat riippuvuutta, lihavuutta, huonoa oloa ja sotkevat metabolian, kiitos ei. No, ehkä kaikilla ei sotke?

Työkaverini pääsi sydänongelmistaan (tykytykset, epäsäännöllisyys, huimaukset) yksinkertaisesti vain luopumalla aspartaamia sisältävistä kevytlimuista ja mehuista. Aspartaami on oikeasti ihmiselle vaarallista, sanoo elintarviketeollisuuden tutkimukset mitä tahansa. Kuten Hailia, minuakaan aspartaami ei henkilökohtaisesti huoleta, koska en sitä käytä. Enkä myöskään mitään muutakaan "makean elämän korviketta". Oikeaa ruoka maistuu riittävän hyvälle. Runsas rasvan käyttö vaimentaa makeannälän.

ViestiLähetetty: 2011-07-15 18:57:14 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Catharsis kirjoitti:
Harlamovski kirjoitti:
Onneksi mulla on se kaivovesi...
Tiedätkö, onko kaivossasi sammakoita?

Aika hyvin olen perillä kaivoni tilasta, sanotaanko nyt näin, että ihmettelisin aika lailla, mikäli sieltä löytyisi sammakko. Kaivo ei ole mikään vanha läpipasko, vaan se on uusi ja sinne ei kyllä oikein muuta kautta muurahaista isompi otus pääse kuin maaperän kautta kaivautumalla. Sellaiset viisi, kuusi metriä pitää kaivaa ennen kuin pääsee sitä kautta kaivoon. Epäilen sammakon luovuttavan. :lol:

ViestiLähetetty: 2011-07-15 20:26:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Catharsis kirjoitti:
Vähän hämmästelen, kuinka karppaajat roikkuvat niissä ongelmia aiheuttaneissa ravintojutuissa ja pyrkivät vai löytämään niille korvikkeita. Sokerilimuille zeroja, leivälle karppisia, twixeille atkinsseja. Eikö yksinkertaisempaa ole vain sanoa itselleen, että ne eivät minulle sovi ja aiheuttavat riippuvuutta, lihavuutta, huonoa oloa ja sotkevat metabolian, kiitos ei. No, ehkä kaikilla ei sotke?

Niinpä, kaikilla ne eivät ole niin ongelmallinen asia. Esimerkiksi light-limujen juomisella tai juomatta jättämisellä en ole koskaan huomannut olevaan minuun mitään vaikutusta. Koska toisaalta välillä saattaa olla kuukausien taukoja että en nauti mitään makeutusainetta, luulisi kai siinä ajassa huomaavan, jos olossa tapahtuisi jotain dramaattista? Tai ehkä mun aivosolut on niin syöpyneet, etten kykene enää edes käyttämään niitä havaitakseni tällaisia muutoksia. :wink:

Ja itse kun matkustan työssäni paljon, sekä olen peruslaiska pullamössösukupolven edustaja, en yksinkertaisesti jaksa/viitsi aina tehdä ruokaa alusta pitäen itse. Ja satun tykkäämään uusien tuotteiden tuomasta vaihtelusta. Siksi mulle sopii vallan mainiosti se, että myös vähähiilarisella oleva voi nykyään helposti ja nopeasti hutaista kunnon eväät Karppisen päälle aamiaiseksi, tai mikä ehdottoman parasta, syödä tien päällä ollessa käsilaukussa helposti kannettavan Atkins-patukan.

Ja jopa nauttia tästä kaikesta - hah mikä luuseri muka-karppaaja olenkaan, kun joskus (muutaman kerran kuussa) musta on kiva olla pahis ja vetästä suklaapatukka (eli Atkinsin joku makea patukka) välipäläksi ja juoda säännöllisesti light kokista (koska se on hyvää, piste) Oivoi tuho minut vie... No ei vais. :mrgreen:
En vaan jaksa ottaa tätä(kään) asiaa enää niin vakavissani, koska:
a) 13 vuoden syömishäiriökierteen ajan ruoka sai ihan tarpeeksi tilaa mun elämässäni
b) koska uskon, että elän terveempänä, kun syön perusruokana kunnon ruokaa ja silloin tällöin mitä sattuu korvikkeita ja en turhan tarkalla hifistelyllä stressaa elämästäni vuosia pois, ja
c) edellä mainitut tuotteet eivät koskaan ole olleet minulle minkäänlaisten ongelmien aiheuttajia, enkä yritä korvata niiden käytöllä yhtään mitään (poislukien Cokis zero, jota kittaan joskus iltaisin veden sijaan (hyi mua) ja olen korvannut sillä light sidukan kittailun (tupla hyi mua, vielä alkoholiakin käyttää!!)). [-X

ViestiLähetetty: 2011-07-16 10:56:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aspartaami Eu:n tutkinnan alle:

http://www.magneettimedia.com/?p=6553
http://www.magneettimedia.com/?p=6556

Iherb:stä uusille tilaajille 5$ alennus koodilla SUT778

ViestiLähetetty: 2011-07-16 15:57:02 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

^Kannattaa muistaa tuossa lähdekriittisyys. Magneettimedia julkaisee kaiken maailman rokotevastaista ja taikauskoista ja ignoranttia hörhöroskaa ja sovinistista ja rasistista propagandaa, joten uutisointi on sielläkin "vähän" valikoivaa.

Ja Haili on ihan oikeassa että on se oma linja jostain löydettävä. Ei tuo ollut mielestäni edes provoa, vaan ihan faktaa--mitä hysteerisemmäksi tulee raaka-aineista niin sitä vaikeammaksi ja neuroottisemmaksi oma elämä muuttuu. Siitä ei tule kuin ortoreksiaa. Harva on kuitenkaan pylväspyhimys (onhan se Dalai Lamakin joskus rikkonut paastoaan pöllimällä keittiöstä pipareita, joten ovat ne pyhimyksetkin ihmisiä). Itse suhtaudun ei-niin-terveellisiin ruokiin/juomiin (tai muuten itselleni sopimattomiin aineisiin kuten mm. maitotuotteisiin) samalla tavalla kuin nautintoaineisiin taikka vaikkapa tiettyihin lääkkeisiin. Eli otetaan tarvittaessa. Tasapainotellaan. Tulee mieleeni kaveri joka masentui pahasti useampi vuosi sitten ja rupesi tupakoimaan. Tietää ettei tupakki ole hyväksi mutta ne pari röökiä mitä se päivässä vetävät ovat sen mielenterveydelle tarpeellisia just tässä ja nyt, ja lääkärikin sanoi sille että ei ainakaan kesken terapian ruveta mitään röökinvieroitusjuttuja tekemään. (Etenkin koska rööki tasoittaa dopamiinitasoja aivoissa.) Kaikki ajallaan. En usko että kaveri tulee loppuikäänsä tupruttelemaan, mutta jos sille yhdelle paheelle on tarvetta just nyt niin sitten on. On ihan eri asia että nauttiiko ihminen jotain tiedostaen sen terveyshaitat ja ottaen täyden vastuun tekemisistään, vai pistääkö päänsä pensaaseen.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-07-16 23:42:36 
Poissa
sintti
sintti

Aspartaamista: http://www.elinahytonen.fi/2011/02/aspartaami/. Tän luettuaan ei halua kepilläkään enää koskea light-limuihin ja vastaviin tuotteisiin.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 08:43:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Haavimaa, oli aika tyhjentävä artikkeli, kiitti linkkauksesta :)

Toi aspartaami on mietityttänyt monesti, ja vähän aikaa sitten oli uutisissa että EU alkaa tutkia suosituksia uudestaan...haitat vissiin alkaa näkyä sen verran selvästi..

Mä en kauheasti laittilimuja käytä kun en oo hiilihappofani (tekee kurkkuun ikävän tunteen. Sidu ja vissy on "pakolliset" paheet) Mut joskus muinoin kun join ja cokis light alettiin makeuttaa sukraloosilla, lakkasin käyttämästä ja siirryin fanta zeroon kun se sukraloosi epäilytti...ja kohta tulikin cokis zero, tuttua aspartaamia, ja taas colan käyttö jatkui.. Mut eipä sillon tullu mieleen että aspartaami on TOSI paha... :shock:

Sittemmin (jo ennen karppauksen alkua) oon jättänyt light juomat pois, harvoin tulee käytettyä. Mut tässä yks päivä teki mieli colaa, ja ajattelin ostaa pikkupullon light cokista, mut meidän lähärissä ei ollut enää kun zeroa myytävänä?? Eli nyt ei sitä sukraloosia ollut aspartaamin vaihdokiksi tarjolla..

Mut hei, mulle ei oo tullu vastaan kunnon tietoa sukraloosin mahd haitoista, joku viisaampi valaiskaa :) Atkins suosittaa sitä makeutukseen, aspartaamia kehottaa välttämään kun ruttoa (kuten tiedämme :))

ViestiLähetetty: 2011-07-17 09:11:40 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Minäkin oon kysellyt tuosta sukraloosista useaan otteeseen, kun aina aspartaamista ja asesulfaami-K:sta on juttua, käsittääkseni ne on noita sokerialkoholeja, joita ei lasketa hiilareiksi, mutta jostain muistelen lukeneeni, että ne voi kuitenkin nostaa insuliinia.

Sukraloosi on kloorattu hiilivety, joka ei täysin hajoa luonnossa - se valmistetaan klooraamalla valvotusti sakkarooria eli tavallista sokeria. Veikeää on se, että sukraloosi löydettiin vahingossa, kun oltiin kehittelemässä uutta hyönteismyrkkyä ja yksi työntekijä ymmärsi väärin ohjeen ja maistoi tuotetta testaamisen sijasta (taste - test). Eli periaatteessa tuotteesta oltiin kehittelemässä pestisidiä, kuten monista muistakin klooratuista hiilivedyistä - ei kuulosta kovin houkuttelevalta.

Tuolta hiilaritietoisten tietopankista voi lukea ruotsalaisprofessorin ajatuksista ja sukraloosin kytköksistä noihin muihin kloorattuihin hiilivetyihin:

http://www.hiilaritietoiset.net/makeutu ... %20suku%20–%20klooratut%20hiilivedyt 

Wikipedian mukaan on ihmiskokein todettu, että 11 - 27 % sukraloosista imeytyy elimistöön, tästä määrästä 70 - 80 % säilyy elimistössä muuttumattomana ja poistuu virtsan mukana - osa ilmeisesti jää elimistöön. Sitä taas ei tiedä, miten se siellä käyttäytyy pitkän ajan kuluessa, mutta tietysti se mietityttää, kun aine ei täysin hajoa luonnossa ja monet muut klooratut hiilivedyt ovat ympäristömyrkkyjä.

Suurten annosten (2000 mg/kg) on Wikipedian mukaan todettu aiheuttavan hiirissä DNA-vaurioita ja vielä isompien annosten (3000 mg/kg) on todettu kutistaneen rottien kateenkorvaa.

Tuostakin linkistä voi yrittää jotain pointtia etsiä, mutta kannattaa huomata, että kyseinen sivusto "is provided by The Sugar Association, which represents sugar beet and sugar cane farmers across America" eli sikäli syitä Splendan = sukraloosia dissailuun ei ole vaikea löytää...

http://www.truthaboutsplenda.com/

Epäilen, että lopputulema on aika lailla samankaltainen kuin aspartaaminkin kanssa: ei se terveyspommikaan ole, mutta tuskin se vähän käytettynä tappaakaan. Mutta itse olen päätellyt, että jos en kerta ole vielä light-limsakoukussa, turha antaa pirulle pikkusormea, kun se mieluiten näyttäisi vievän käden kohti aina uutta limsapulloa... :twisted:

ViestiLähetetty: 2011-07-17 09:35:36 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

MiiHa kirjoitti:
Mut tässä yks päivä teki mieli colaa, ja ajattelin ostaa pikkupullon light cokista, mut meidän lähärissä ei ollut enää kun zeroa myytävänä?? Eli nyt ei sitä sukraloosia ollut aspartaamin vaihdokiksi tarjolla..
No se Coca-Cola Light on nykyään makeutettu aspartaamilla sekin. Ainoa ero Zeroon on joku eri happamuudensäätöaine tms. :roll: Itse join sitä Lightia joskus aikoinaan, kun siinä vielä oli sukraloosia. Se tuntui aiheuttavan hypoglykemian oireita, mitä ei muut keinomakeutteet tehneet. Nykyään en käytä muita keinomakeutteita kuin perinteisiä Hermesetas-nappeja (100 % sakariini) kahviin huoltsikoilla tms. missä steviaa ei ole saatavilla.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 11:03:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ai on :shock:
No mitäs hiton järkee siinä on että tehdään kahdella eri nimellä käytännössä samaa tavaraa.

Tässä huomaa ettei oo tullu aikoihin ostettua. Mut se siitä, ei tartte siis ostaa sitäkään harvakseltaan. Ilmankin kyllä pärjää aika helposti.

Ja Harlamovskille kiitos :) kaikkihan ne on pahasta ja toi että sukraloosi ei hajoa luonnossa, on aika epäilyttävää.. Nyt en ehtinyt lukea noita linkkejä mut pitää perehtyä illemmalla.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 11:33:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

SEn verran nuista patukoista, että ne voi olla sudenkuopaa. Valmistajat ei laske sokerialkoholeja hiilareiksi ja ne kuitenkin vaikuttaa samoin.
Tää oli EEnfeltin kirjasta , joka on lainassa. Joten voin muistaa termit väärin. Mutta idea oli kuitenkin tämä.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-17 12:48:06 
Poissa
sintti
sintti

haavimaa kirjoitti:
Aspartaamista: http://www.elinahytonen.fi/2011/02/aspartaami/. Tän luettuaan ei halua kepilläkään enää koskea light-limuihin ja vastaviin tuotteisiin.

Vähän skeptisesti tuotakin artikkelia lueskelisin. On sentään vähän kärjistettyä ja jätetty paljon informaatiota pois pelotellakseen ihmisiä. On tuossa paljon asiaa enkä yhtään vähättele aspartaamin huonoja vaikutuksia ihmiskeholle, mutta tuo artikkeli on kirjoitettu niin anti-aspartaami agendalla, että sitä pitää osata lukea ettei kaikkea liioiteltua usko. Varmasti alkaa tuleen ongelmia elimistönsä kanssa, jos vetää sitä light-paskaa muutaman litran aina päivässä.

Itse olen vähentänyt huomattavasti aspartaamin käyttöä, kun aloitin karppaamisen. Lähinnä sen takia, että tulee hirveitä himoja ylensyömiseen. En itse pienen määrän käytöllä pelkaa ollenkaan noita terveysvaikutuksia.

Metanolista sen verran, että juokaa aspartaamilitkut viinaan lantrattuna niin metanoli tulee sellaisenaan kusen mukana pois. Tämä sen taki että maksa ei ala millekään metanolin kanssa, jos elimistössä on etanolia.

ViestiLähetetty: 2011-07-17 18:46:58 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

MiiHa kirjoitti:
Ai on :shock:
No mitäs hiton järkee siinä on että tehdään kahdella eri nimellä käytännössä samaa tavaraa.

Mulla on tosta se käsitys, että se on ihan puhtaasti kuluttajille suunnattua markkinointia ja brändäystä: Coca-Cola Light vetoaa enempi kuulemma naisiin ja miehillä oli ikään kuin sen kanssa vaikeuksia, että miten kehtaa juoda sitä, kun se on sellaista akkojen juomaa, joten sen takia kehiteltiin Coca-Cola Zero, joka on ikään kuin äijä-Cokis (mistä musta etikettikin ilmeisesti). Sitähän tää kaikki on, brändäystä, brändäystä vain...

ViestiLähetetty: 2011-07-17 19:39:16 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mulla on semmoinen ajatus, että pääsääntöisesti kaiken syötävän tai juotavan pitäisi sisältää edes JOTAIN hyödyllistä. Siksi kevytlimsat out. Aspartaamilla makeutettua mustikkakeittoa sen sijaan jonkin verran syön, sitä kun valitettavasti ei ilman keinomakeutusta saa. Ja sokeri ei nyt vaan passaa.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-17 19:58:04 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mulla on sama ajatus mutta mustikkakeiton teen itse ja maustan stevialla tai pikkasen inkkarisokeria sekaan.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 41 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00