mörkö kirjoitti:
Minä kylllästyin palelemiseen.
Alun jälkeen rasvan käyttö on jäänyt vähemmälle joten otan sitten aamuisin shottillasillisen rypsiöljyä.
Minä uskon, että oma palellus johtuu liian vähästä rasvasta, kun aluksi minulla oli niin ihananan lämmin. Naureskelin vielä naisvaltaisen kurssini palelijoille. "Hah ha, olkaapa vaan low-fatteja ja kärsikää"
Muutenkin pissa on haissut vähän typelle, eli kun lisäsin tietoisesti proteiinin syöntiä, vähensin vahingossa rasvaa.
Ummu kirjoitti:
PAINONVARTIJOISSA selitetään palelu nimenomaan sillä, että rasva palaa ja siksi palelee. Kun palelee niin laihtuu ja siksi paleleminen on hyvä juttu
Mörkö: Älä huoli, noin on foorumin viestien perusteella käynyt monelle karppajalle, jopa kokeneille. Eikä ihme, rasvan tarpeellisuudesta kun ei ole liiemmin toitotettu, ei sitten niin missään. Se kun on äklöä, rumaa ja erittäin epäkorrektia - vaikka miten terveiden kreetalaisten ruoasta 40% oli rasvaa...
Ummun ja mörkön mainitsema palelu on yksi parhaista säästöliekin kuvaajista. Kuten Fogelholm ja aiemmin myös Borg (ja paikkarit ja kiusavieraamme) sanovat, se ei esta laihtumasta. Mutta koska se vähentää kulutettua energiaa, niin syötäväksi jää vielä vähemmän. Ja olo on huono, koska kroppa säästää. Kysymys ei ole oikeastaan siitä että rasva palaa, vaan siitä että rasva palaa kivuliaasti, kuin jäitä poltellen - mikä taas johtuu ei-rasvaisten polttoaineiden antamasta insuliinikuormasta, joka estää rasvasolukon käyttöä.
Riittävästi rasvaa tässä tapauksessa ei hidasta painon pudotusta, vaan auttaa siinä, koska se lisää kehon energiankulutusta, ja samalla parantaa oloa, mikä taas vähentää repsahteluja ja naposteluja. Tämä on se hiilarirajoitteisten tärkein positiivinen noidankehä, ketoosilla tai ilman. Ja lopputuloksena paino tippuu vähintäin yhtä hyvin, mutta huomattavasti suuremmilla kalorimäärillä, huomattavasti tyytyväisempänä ja huomattavasti terveemmin.
terv rasva-els