karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-12 13:59:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2009-01-20 14:59:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Painoindeksin mukaan olen normaalipainon rajoissa vielä, mutta kolkuttelen ylärajaa. Koko aikuisiän olen ollut painoltani 63, sen alle en ole päässyt. Raskautuminen jätti sit muutaman ekstrakilon ja nyt se paino on 65. Olen 164,5 cm pitkä. Tahtoisin päästä aluksi tuonne 60 kiloon, siitä vielä 58 kiloon.

Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010

Karpisti syksystä 2008 asti

"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "

ViestiLähetetty: 2009-01-20 19:00:58 
Poissa
sintti
sintti

moi vaan...! =)

mä oon karppaillu vajaan viikon ja mulla kyllä on turvotusta ihan älyttömästi...mitä teen väärin hiilarit on alle 20g ja juon vettä... hmmm...alkaa epäilyttää..auttakaa! oon 170/77 mun ruokavalioni on päivisin puol pakettii meetvurstii, kebab lihaa, kalaa, kanaa tao ihan mitä vaan nyt tekee mieli...ei tida olla oikeen karppaamist??? mä en tajuu tätä vaik haluisin... johtunee mun adhd:sta... =( voisko joku auttaa mua... alan olla epätoivonen koska halu laihtua on suuri... kiitti jos jaksatte... =)

ViestiLähetetty: 2009-01-20 19:08:12 
Poissa
sintti
sintti

Normaalihan minä. Tällä hetkellä noin 63 kg, pituus 168 cm. Jostain joskus selvitin ihannepainokseni 57 - 63 kg, painoindeksissähän varaa on revitellä tuosta lukemasta niin alas- kuin ylöskinpäin. Enimmäkseen aikuisena paino on kiikkunut 58 - 62 kg välillä ja mielelläni puristaisin sen nytkin alle 60 kg, mahtuu kaikki tiukemmatkin housut päälle, heh heh.

Oltuani pitkään jotakuinkin 58 kg aloin noin kolmikymppisenä pikkuhiljaa paisua ja parin vuoden sisällä taisin käväistä jo 70 kg tietämilläkin, en tiedä varmuudella kun vaaka oli silloin rikki... Tuolloiseen ruokavaliooni kuului runsaasti leipää plus viinerit päälle. 2 v sitten söin kokokehon hiivasta päästäkseni suht' karpisti ja painoon joka oli ollut jo pitkään noin 62 kg tuli sellainen tipahdus että reilun puolen vuoden päästä painoin vain 52 kg. Se on mielestäni itselleni jo liian vähän, näytin keskitysleiriltä karanneelta ja läheisetkin katsoivat pitkään.

Normaali on kyllä todella venyvä käsite. :roll:

ViestiLähetetty: 2009-01-21 13:05:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

elnath, suosittelen jotain kirjaa. Vaikka Atkins tms. Siitä voit lukea vaan ne pääpointit aluksi. Helpottaa huomattavasti. On myös muitaki kirjoja, mut tuosta ainaki ite tiedän ettei ole vaikeaselkoinen. Ite pidän niistä vanhemmista, toiset uudemmasta.

Laskeppa vaikka www.fineli.fi ja ruokakori-toiminnolla noita sun syömisiä. Jos et kirjaa meinaa lainata..kun et mitenkään oikeen voi muuten tietää, mitä syöt, varsinkin jos ei ole kirjaa tukemassa kehitystä. Sulta varmaan puuttuu rasvaa tuolta joukosta ja ehkä tuo meetvurstiki vois vaihtaa vähän muuhun? Ei kait se muuten, mut jos on paljon vaikka niitä nitraatteja ja mitä kaikkea niihin tungetaan, niin ehkä pienempi määrä sitä ois parempi. Sit rehuja kans. Esim. Atkins suosittelee alussa 7.5dl salaattia per pv (ja jatkossa enemmän).

ViestiLähetetty: 2009-01-21 16:24:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

elnath kirjoitti:
moi vaan...! =)

mä oon karppaillu vajaan viikon ja mulla kyllä on turvotusta ihan älyttömästi...mitä teen väärin hiilarit on alle 20g ja juon vettä... hmmm...alkaa epäilyttää..auttakaa! oon 170/77 mun ruokavalioni on päivisin puol pakettii meetvurstii, kebab lihaa, kalaa, kanaa tao ihan mitä vaan nyt tekee mieli...ei tida olla oikeen karppaamist??? mä en tajuu tätä vaik haluisin... johtunee mun adhd:sta... =( voisko joku auttaa mua... alan olla epätoivonen koska halu laihtua on suuri... kiitti jos jaksatte... =)

Jos ruokavalio on ollut käytössä vajaan viikon, niin älä nyt vielä kirvestä kaivoon heitä :D Kroppa voi alkuun säikähtää siitä, ettei hiilareita yhtäkkiä tulekaan ja jumittaa painoa kun vielä ei rasvavarastoista glukoosia tee. Ihan normaalia. Liika rasvakin voi jumittaa ja samaten liika protsku, syöthän niitä n. 1g/painokilo? Jos liikut aktiivisesti tarve voi olla n. 1,5 g protskua/painokilo.

Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010

"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "

ViestiLähetetty: 2009-01-24 19:27:59 
Poissa
sintti
sintti

Olen suorastaan mallinmitoissa, lukuunottamatta tuota keskivartalo-lantiopöhötystä mikä aina ilmestyy kunnon hiilaritankkauksen jälkeen. Lueskelin aikani karppauksesta ja nyt päätin kokeilla ja ihan mututuntumalla.
Lakto-(ovo)-vegenä tää on aika taitelua mutta katsotaan ja ihan kehotuntumalla mennään.
Pääasia on kiinteytyä (liikuntaa harrastan mutta silti pöhöttää) ja saada pöhöt pois. Näin neljän päivän kokeilulla en osaa sanoa muuta kun, että ei ole ainakaan makeanhimo yllättänyt. Jos tää alkaa tuntuu hyvältä vaihtoehdolta, niin rupean elinikäiseksi hyväkarppaajaksi.

ViestiLähetetty: 2009-02-04 15:45:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mitäs te normaalipainoset karppaajat syötte? Ihan ruokalistoja ja varsinkin rasva, hiilari ja proteiinimääriä ois kiva nähdä muitten osalta.

Ja kuinka paljon liikutte?

Käyn yleensä 3krt/vko juoksemassa puolisen tuntia, itte oon laskenu niin että proteiineja 1,5g/kilo, tavoitepainoon nähden siis. Hiilareita ei tuu ku n.10g jos vaan maltan olla repsuilematta :lol: Rasvaa sitten 140 hujakoilla.

Paino-trikkeri
Kuva

ViestiLähetetty: 2009-02-04 15:53:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liikunta on mulla päivittäin sellainen 60 % maksimisykkeestä kävelylenkki (sykkeet 120 alle) ja kolmesti viikossa käyn salilla ryhmäjumpissa (body combat, body balance ja pumppi tai balletone).

Makrot on yleensä niin, että rasvaa 150-200 grammaa, hh 20-40 g ja proteiinit 70 g pintaan. Sais olla enempiki proteiinia, mutta kun ei nälätä yhtään sen enempää.

Aamupala: on mulla yleensä 2 munaa ja pekonia tai nakkia + jotain rehuja
välipala: partista mustikoilla tai karppileipää ihanilla päällisillä (juustoa, metukkaa, rehuja) tai sit syön lämpimän ruuan joka on lihaa, wokattuja kasviksia ja salaattia.
iltaruoka vaihtelee sit oonko syöny päivällä jo lämmintä ruokaa vaiko en, samat pöperöt.

Kaalta käytän ruuan laitossa ja salaattia. Tomaattia, kurkkua, paprikaa, kesäkurpitsaa, munakoisoa, kiinankaalta, pinaattia, parsakaalia ja kukkakaalia. Tuoreyrtit on ihania: rucola, persilja, basilika. Noista voi tehä salaattia ihan et käyttää noita tavallisen rehupuskan sijasta :D Lihasta kanaa, kalaa (lohta, tonnari on yök, kiitos raskausajan :lol: ), nautaa, possua. Proderuokaa pyrin syömään nii paljon että sitä ois se 1,5 g/ihannepainokilo. Rasvaa lätkin surutta, voita ja oliiviöljyä paistamiseen (öljyä ettei voi pala pannuun) ja öljyä lorauttelen salaattiinki huolettomasti.

Paino on pudonnu mulla nyt 5 kiloa, elokuussa painoin 68 kiloa, nyt 63. Kävin tosin joulun jälkeen tasan noissa elokuun lukemissa uudestaan, ku tuli sellanen yli kuukauden kestäny hiilariputki :roll: Palasin nopeeta takas karppiin, ku iho alko olla täynnä kutisevia läikkiä, maha sekasi koko ajan ja noh, tuo puntaripa sen kertoi rehellisimmin :oops:

Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010

ViestiLähetetty: 2009-02-04 18:52:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

AmandaK kirjoitti:
Mitäs te normaalipainoset karppaajat syötte? Ihan ruokalistoja ja varsinkin rasva, hiilari ja proteiinimääriä ois kiva nähdä muitten osalta.

Ja kuinka paljon liikutte?

Olen nyt parin viikon ajan tehnyt joka päivä kunnon ruokaa, kun mieskin on alkanut karppaamaan vastatodetun 1-tyypin diabeteksen vuoksi. On mukava vastata tällaiseen kyselyyn, kun ruokalajit ei enää ole mitään "pala juustoa, pieni pussi manteleita, tomaatti ja porkkana"-tyylisiä valmisruokaratkaisuja. :lol: Ei siinä, terveellistä tuokin oli, mutta vähän tylsää. :wink:

Hiilareita syön 25-65 grammaa yleensä. Rasvaa ja proteiinia en ole lähiaikoina laskenut, mutta veikkaan proteiininmäärän vaihtelevan alhaisesta 40 grammasta tuonne 90 grammaan saakka, ihan siitä riippuen, syönkö lihaa vai en ja minkä verran. Rasvaakaan en ole laskenut, mutta käytän sitä sen verran runsaasti, että eiköhän se yli sada gramman kipua joka päivä ja joskus reippaastikin.

Aamupalalla syön aina marjapirtelön, johon tulee 100 grammaa marjoja, kolme munaa, desi kermaa ja desi jogurttia. Tuolla jaksan ainakin viisi tuntia.
Päivällisellä syön mitä milloinkin satun ruuaksi tekemään. Esimerkiksi viikonloppuna syötiin jauheliha-kukkakaalimuusi-laatikkoa porkkanaraasteen kanssa ja viime viikon lopulla ihanaa kanakeittoa. Eilen söin lohta kermaviilikastikkeella ja uunikasviksilla, jälkiruuaksi pannukakkua kermavaahdolla ja mansikoilla. Tänään syön kesäkurpitsaröstejä jauhelihakastikkeella ja porkkanaraasteella. (Jälkiruuaksi oli tarkoitus tehdä mascarpone-jäätelöä, mutta ei ookaan yhtään sitruunoita.) Huomenna syön uunissa paistettuja vihanneksia ja juustolla täytettyjä a-luokan makkaroita (hiilareita 0,2 g), jälkiruuaksi marja-kerma-rahkaa. Ylihuomenna teen jauheliha-pekoni-kasvispihvejä, joita syödään pari päivää erilaisten lisukkeiden kanssa. Sunnuntaina teen kasvis-liha-keittoa. (Yleensä en tosin suunnittele ruokalistoja noin pitkälle...)

Iltapalaa en aina syö, jos päivällinen on syöty myöhään, kuten tänään syödään. Tosin ihan vaan kahdella aterialla en pärjää, vaan aamupalan ja oikean ruuan lisäksi syön jotain välipalaa, kuten juustokarppileivät ja kasviksia, tai erilaisia pähkinöitä, kasviksia ja kermakaakota.

Viljaa en yleensä käytä edes täysjyvänä, lukuunottamatta sitä, että karppileivissä on pikkuisen vehnälesettä. Kaikki pastat, riisit ja kaupan leivät siis puuttuvat mun ruokalistaltani. Myöskään perunaa en syö kuin korkeintaan kesällä maistan uutta pottua. Sokeria en tietysti käytä, kuin korkeintaan teelusikallisen vaniljasokeria makeissa leivonnaisissa. Nykyään en osta kotiin edes hedelmiä.

Liikunnan harrastaminen on satunnaista. Joskus innostun liikkumaan päivittäin ja joskus on viikkokausia ja jopa kuukausia, kun en tee oikein mitään.

Karppaus aloitettu 25.4.2008.

Äidiksi loppuvuodesta 2010.

ViestiLähetetty: 2009-02-05 14:49:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kun minä aloitin karppaamisen olin 160cm ja ~50kg. Parin kuukauden karpattua paino tippui 2kg. Nyt se vaihtelee siinä 46-48kg välillä enimmäkseen 48kg. Joulun jälkeen, kun jäi karkkiputki päälle, nousi painoki 50kg ja sitkeessä olikin :shock: Nestettähän se oli, mutta en kuvitellut niiiin paljon karkkia syöväni, että sillä olis vaikutusta mihinkään. No heräsinpäs siinä sitten.

Näin talvella en oikeen edes harrasta mitään satunnaisen kävelyn lisäksi, mutta kesäsin käyn juoksemassa. Pieniä lihaskuntoharjoituksia kotona vedän silloin tällöin.

Makroja en laske. Puoli vuotta sitten laskin yhden päivän ruuat, vain mielenkiinnosta; hh 40g, rasva 124g, proteiini 63g. Lähinnä kiinnosti vitaminiit ja ne näytti oikeen hyvältä. Protskuja tulee aika reilusti, tuolloin taisin syödäkin raejuustoa aika paljon.
Pitäiskin joku päivä taas laskea huvikseen. Nykyään syön enemmän marjoja ja hieman vähemmän kermaa (hinta). Viljoja en syö ollenkaan, enkä perunaa. Appelsiiniä taas ainakin yks päivässä :mrgreen:

Varovainen uusi tuleminen 12.3.2022

ViestiLähetetty: 2009-02-05 18:37:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Innostuin heti laskemaan makrot. Ja tälle päivälle tuli sitten (e 1738.36kcal) hh 48.78g, rasva 138.966g, proteiini 74.53g. Ei tarvis ihan noin paljon protskut olla, mutta ei kai se nyt kovin paha ole. Suurimmat määrät tulee kananmunasta ja juustosta.
Eli ruokana:
Aamupala: 2 paistettua kananmunaa, 3 pekonia, oltermannia, salaattia (kurkku, kukkakaali, paprika, lehtisalaatti, keräkaali), teetä kermamaidolla.
lounas: Kermamaitokaakao (tummaa- ja oboekaakaota + 100% kaakaohippuja) 2 palaa 75% suklaata
Päivällinen: Karjalanpaistia (kukkakaali, sipuli, parsa) ja salaattia. Juomana vesi.
Iltapala tulee olemaan vielä 2dl partaäijää 0,5dl puolukoita ja 0,5dl mustikoita.
Pekonit mikrotan yleensä (ei saa kauhistella). Sillä aikaa kananmunat paistuu voissa hissukseen pannulla ja lautaselle jää kaikki pekonirasva salaattia maustamaan :mrgreen:
*makroihin ei varmaan tullutkaan sitä voita minkä käytän munien paistamiseen.

Tänään liikuntana oli tunnin lumenluonti.

ViestiLähetetty: 2009-02-05 21:33:18 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Yaleelu on just siinä painossa mihin mä pyrin :D

Pysyykö sulla paino tasasesti noissa lukemissa noilla ruokailuilla? Muutenhan toi on aika samoissa lukemissa ku mullakin, hiilarit mä pidän vielä minimissään kun on pudotusta meneillään.

Paino-trikkeri
Kuva

ViestiLähetetty: 2009-02-05 22:03:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä se tuossa on pysynyt heti alun jälkeen. Lukuunottamatta joulua jolloin tuota karkkia tuli napsittua turhankin hanakasti. Muuten viime vuoteen on mahtunut lasten ja sukulaisten synttäreitä jolloin olen mm. kakkua syönyt ja parit hamppari keikat :oops: Nuo ei ole onneksi himoja saanut päälle eikä vaikuttaneet painoon.

ViestiLähetetty: 2009-02-06 10:11:14 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eilen oli ystävän luona kahvipöydässä runebergin torttuja ja suklaakakkua, eikä mulla ees tehny mieli niitä. Unohdin kokonaan kaikki vieraskoreilutki, enkä ottanu sen vuoksi :lol: Normaalisti oon syöny jossain aina keksin, että en vaikuttais ihan k-päältä :D Tosin, moni ystävistäni jo tietää millai syön, eikä sitä enää jeesustella ja saan olla kahvineni rauhassa. Yks ystävä oli ostanu kaappiinsa punaista maitoaki et oli mulle kahviin sitä rasvattoman sijasta :D

Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010

ViestiLähetetty: 2009-02-06 11:07:52 
Poissa
sintti
sintti

Pituus 165 ja paino 26.1.2009 nousujohteisesti 67kg eli ylipainoa kohti. Ikä parin kuukauden päästä 41, lapsia kolme ja piiiiiiiiiiitkä sairasloma ja jatkuu ja jatkuu. Eläke uhkaa olla edessä. Syynä onnettomuus.

Nuorena plikkana painoin 48 kunnes aloin urheilla ja työkin oli ruumiillista paino nousi 55kg:aan ja olin lihaksikas pienikokoinen ihminen. Söin mitä näin ja yhteen aikaan meni jopa fasun suklaalevy päivässä ja paino ei noussu ei millään.

Tuli lapsia ja hiukan paino nousi mutta laski lähes välittömästi. Pari vuotta sitten painoin vielä 58kg tosin kroppa oli jo löystynyt.

Nyt oikeastaan viime syksynä paino lähti pompsimaan tuolta 60 kilosta ja kävi jopa 67,5 asti. Meillä on aina syöty terveellisesti aikuisiällä. Vähensin syömistä mutta ei vaan auttanut. Oli ihme turvotuksia ja närästystä ja kurjaa oloa vatsan kanssa. Tuli ummetusta ja välillä ripulia. Paino vaihteli päivän aikana jopa 2,5kg. Tutkimuksia tehtiin, eikä kropassa vikaa kuten ei syömisessäkään, söimme nykypäivän suositusten mukaan.

Olin sitten eräässä kuntoutuksessa kropan takia ja kävin kuuntelemassa ravintoluentoa. Siellä mainittiin, että tänä päivänä on tutkimusten mukaan todettu, että hiilihydraatit estävät rasvan poistumista kehosta. Siis noin suurinpiirtein muistettuna.
Koskaan en ole oikein ollut innokas mihinkään dieetteihin ja varsinkaan mikään nälkäkuuri ei sopisi minulle.

Tulin sitten nettiin hiukan lukemaan asioita ja siirryin liha/kasvisruokiin, juustot ja muut lisänä. Mikäs siinä. Moni kesä on mennyt ihan lihaa grillatessa. Tosi kiva, että nyt voi sitten makkaraakin, juusto sellaista, syödä välillä :D

Maanantai 26.1.09 aamupaino 67kg. Pari päivää on unohtunut punnita tai en vain muista tuloksia. Toisaalta painohan tuppaa päivittäin vaihtelemaan eli en ota herneitä nenään vaikka vaihtelua tuleekin.
Perjantai 30 tammikuuta 65.8kg. Lähti turvotusta ja olo huojentui. Pissaa tuli ruuuunsaasti. Hiukan päänsärkyä mutta ei pahasti.
Sunnuntai 1 helmikuuta 63,9kg. Ohhoh, rasvaa kuitenkin tulee riittävästi. Olenko palannut nuoruuteni aineenvaihduntaan? Muistan, että lihaa syötiin joka aterialla tosin peruna oli mukana. Riisiä ei juurikaan, pastaa ei juurikaan, vain hiukan leipää, ei tämän päivän höttöjä ollut varaa ostella vanhemmillani. Omaan kotiin muuttaessa rahat piti käyttää harkiten.
Maanantai 2 helmikuuta 64,5kg. Hiukan ylös, ei haittaa.
Keskiviikko 4 helmikuuta 64,1kg. Hiukan alas, ei haittaa 8) .
Torstai 5 helmikuuta 63,7kg. Kappas vaan.
Perjantai 6 helmikuuta 63,2kg. Sama suunta edelleen. Voipi nousta tai pysyä tai laskea, who knows?

Minua haukuttiin laihaksi vaikka paino läheni 70kg. Ihmettelin sitä, sillä reiden ympärimitta oli jo hmm 65cm. Hartiat ovat kapeat ja kasvot hoikat ja pää vissiin pieni :P . Ei tule kaikilla kilot samoihin kohtiin ja tunsin oloni tukalaksi. Painohan suunnilleen oli ns normaali ainakin jonkun bmi:n mukaan. Olo vain ei enää ollut hyvä ja vaatteiden hankinta meni ihmeelliseksi. Nyt aion päästä ainakin 60:een kiloon tai pari allekin. On kiva kun voi syödä hyvää ruokaa ja joutuu jopa pakottamaan itseään syömään silti paino tippuu. Aiemmin nälkä oli jatkuvaa vai oliko se vatsan vääntöä?

Mulle saa tästä lähin pitää vaikka mitä palopuheita hiilihydraattien tärkeydestä. Menee toisesta korvasta ulos samantien. Jos kakkua on kylässä tarjolla niin tottakai viipaleen voi syödä. Pitää vaan malttaa syödä yhden ihmisen edestä.

Tulipa pitkä sepustus.

ViestiLähetetty: 2009-02-06 14:02:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Painoindeksin ylänurkilt terve.

Pituutta 155cm(joo hukkapätkä mikä hukkpätkä) ja pinoa oli tammikuussa aloittaessa 62,5kiloa
Nyt helmikuussa 59,4kiloa.

Tammikuu meni sutien repsust repsuun mutta nyt helmikuussa iski jokin kumma ällötys kaikkea ruokaa kohtaan.
Krppiruuat menee kakoen alas, mutta esim karkki ei sinne päinkään. Mies eilen pussistaan tarjos ja tammikuussa oisin napannu muutaman mut nyt se mkea imelä ällöttävä haju pisti kileätytymään.
Samoin en kokouksessakaan syönyt omenapiirakkaa vaniljakastikkeella vaan pelkkää teeä =D>

Mä syön kutakuinkin näin:
aamu:kermakahvi + salaatti+kastike
lounas:salaatti(n.200g)+voissapaistetutvihannekset(150g)+lihaa 200-300g + paistoon voita + satunnaisesti majoneesia yms lisuketta.
ilta: turkkilaista + marjoja + meetvurstia/kinkkua/knamunia fiiliksen mukaan harvemmin kylläkin.

Ja vettä menee 1,2litraa ja viccyä samaten. Joinain päivinä vettä kuluu enemmänkin.

ViestiLähetetty: 2009-02-06 16:42:05 
Poissa
sintti
sintti

Hyvin tavallinen päivä menisi ehkä näin:

- aamiaiseksi sokeritonta mehukeittoa + 1 dl kaurahiutaleita TAI maustamatonta jogurttia + jotain, esim. kookoshiutaleita TAI ei mitään (tässähän ne varmaan jo päivän päähiilarit tulevatkin, en hae ketoosia)

- lounaaksi esim. jauhelihamössö jossa sikanautaa paistettuna kylmäpuristetussa kookosrasvassa ja seassa sipulia ja Lidlin keittovihanneksia, mahdollisesti myös kookoskermaa, useimmiten vettä jotta vihannekset turpoavat, lisänä juustoraastetta (esim. Mozzarella)

- iltapalaksi soijahiutaleita joiden seassa maitoa ja kookoshiutaleita TAI maustamatonta jogurttia jonka seassa ananaspaloja (omassa mehussa) ja mahdollisesti kookoshiutaleita, jommankumman seassa myös 2 rkl kauraleseitä

- joskus lihaleikkeleitä, lisää kookosrasvaa sellaisenaan, joskus salaatti tai vihanneksia sellaisenaan, kaiketi liian harvoin

- päivän aikana juotavaksi vettä sekä 2 - 3 noin 3 - 4 dl kuppia mustaa ja/tai vihreää teetä ja viimeinen päivän kuppi yrttiteetä

- porkkana ennen nukkumaanmenoa

Liikun näin talvella aika vähän. Tällä hetkellä 2 - 3 kertaa viikossa noin 30 - 45 min kävely ja lisäksi olen harrastanut kerran viikossa luistelua. Kesällä uin ja kävelen pidempiä matkoja, ja vaihtelevasti pitkin vuotta tanssin kotona.

ViestiLähetetty: 2009-02-06 16:56:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen hoikka - 159cm-45kg - ja ryhtynyt karpiksi kohonneiden aamusokereiden vuoksi, jotka eivät millään laskeneet ennen kuin otin n 70g:n hiilarirajoituksen. Ei siis leipää, perunaa eikä mitään jauhoja. Ainoat "tuhdit" hiilarit ovat pähkinät ja pellavansiemenet.
Aamulla syön kahden munan munakkaan ja desin marjoja äijäjogurtin ja pellavansiementen kanssa. Teetä.
Lounaalla lihaa tai kalaa ja jotain vihannesuuniruokaa. Vihreää/mustaa teetä.
Välipaloina pähkinöitä, pari palaa tummaa suklaata.
Päivällinen suurin piirtein sama kuin lounas. Vettä, viikonloppuisin kaksi lasia kuivaa viiniä.
Illalla marjoja kerman tai jogurtin kanssa.

Jos lipsun niin aamosokeri on helposti 7:ssä. Mutta tällä pärjäilen. 70 g:n hiilarirajoituksen jälkeen paino tippui 47:stä 45:een, mutta nyt olen ottanut pari rkl oliiviöljyä päivässä ikään kuin ravintolisänä ja paino on tasoittunut.

ViestiLähetetty: 2009-02-07 11:20:33 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No periaatteessa olen normaalipainoinen, mutta haluan silti tiputtaa kiloja, koska olen lihonut entisistä mitoista. Pituutta 170 ja painoa ehkäpä n. 68 kg (mulla ei ole vaakaa kotona).
Olen tyytyväinen itseni painaessani n. 56-60 kg, eli se on tavoitteena. Häiritsee pömppömaha.

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wtu1GiR/]
Kuva
[/url]

ViestiLähetetty: 2009-02-07 20:04:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minkälaisia tuloksia ootte saavuttaneet ja missä ajassa?

Mulla joulun jälkeen tippunut paino 4 kg ja uumalta lähteny 4 cm, navan kohdalta humppiksista 5cm ja lantiolta 2 cm. Bmi taitaa olla 23 ja jotain, tahtoisin tästä vielä 4 kiloa pudottaa, jos vain se lähtee. Tosin treenaan säännöllisesti, et ei se nyt sinänsä nii merkityksellistä ole. Kävin jo 63 kilossa, nyt näyttää vaaka taas 64, mut senteissä on tapahtunu kutistumista joten nou hätä :D

Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00