Pituus 165 ja paino 26.1.2009 nousujohteisesti 67kg eli ylipainoa kohti. Ikä parin kuukauden päästä 41, lapsia kolme ja piiiiiiiiiiitkä sairasloma ja jatkuu ja jatkuu. Eläke uhkaa olla edessä. Syynä onnettomuus.
Nuorena plikkana painoin 48 kunnes aloin urheilla ja työkin oli ruumiillista paino nousi 55kg:aan ja olin lihaksikas pienikokoinen ihminen. Söin mitä näin ja yhteen aikaan meni jopa fasun suklaalevy päivässä ja paino ei noussu ei millään.
Tuli lapsia ja hiukan paino nousi mutta laski lähes välittömästi. Pari vuotta sitten painoin vielä 58kg tosin kroppa oli jo löystynyt.
Nyt oikeastaan viime syksynä paino lähti pompsimaan tuolta 60 kilosta ja kävi jopa 67,5 asti. Meillä on aina syöty terveellisesti aikuisiällä. Vähensin syömistä mutta ei vaan auttanut. Oli ihme turvotuksia ja närästystä ja kurjaa oloa vatsan kanssa. Tuli ummetusta ja välillä ripulia. Paino vaihteli päivän aikana jopa 2,5kg. Tutkimuksia tehtiin, eikä kropassa vikaa kuten ei syömisessäkään, söimme nykypäivän suositusten mukaan.
Olin sitten eräässä kuntoutuksessa kropan takia ja kävin kuuntelemassa ravintoluentoa. Siellä mainittiin, että tänä päivänä on tutkimusten mukaan todettu, että hiilihydraatit estävät rasvan poistumista kehosta. Siis noin suurinpiirtein muistettuna.
Koskaan en ole oikein ollut innokas mihinkään dieetteihin ja varsinkaan mikään nälkäkuuri ei sopisi minulle.
Tulin sitten nettiin hiukan lukemaan asioita ja siirryin liha/kasvisruokiin, juustot ja muut lisänä. Mikäs siinä. Moni kesä on mennyt ihan lihaa grillatessa. Tosi kiva, että nyt voi sitten makkaraakin, juusto sellaista, syödä välillä
Maanantai 26.1.09 aamupaino 67kg. Pari päivää on unohtunut punnita tai en vain muista tuloksia. Toisaalta painohan tuppaa päivittäin vaihtelemaan eli en ota herneitä nenään vaikka vaihtelua tuleekin.
Perjantai 30 tammikuuta 65.8kg. Lähti turvotusta ja olo huojentui. Pissaa tuli ruuuunsaasti. Hiukan päänsärkyä mutta ei pahasti.
Sunnuntai 1 helmikuuta 63,9kg. Ohhoh, rasvaa kuitenkin tulee riittävästi. Olenko palannut nuoruuteni aineenvaihduntaan? Muistan, että lihaa syötiin joka aterialla tosin peruna oli mukana. Riisiä ei juurikaan, pastaa ei juurikaan, vain hiukan leipää, ei tämän päivän höttöjä ollut varaa ostella vanhemmillani. Omaan kotiin muuttaessa rahat piti käyttää harkiten.
Maanantai 2 helmikuuta 64,5kg. Hiukan ylös, ei haittaa.
Keskiviikko 4 helmikuuta 64,1kg. Hiukan alas, ei haittaa

.
Torstai 5 helmikuuta 63,7kg. Kappas vaan.
Perjantai 6 helmikuuta 63,2kg. Sama suunta edelleen. Voipi nousta tai pysyä tai laskea, who knows?
Minua haukuttiin laihaksi vaikka paino läheni 70kg. Ihmettelin sitä, sillä reiden ympärimitta oli jo hmm 65cm. Hartiat ovat kapeat ja kasvot hoikat ja pää vissiin pieni

. Ei tule kaikilla kilot samoihin kohtiin ja tunsin oloni tukalaksi. Painohan suunnilleen oli ns normaali ainakin jonkun bmi:n mukaan. Olo vain ei enää ollut hyvä ja vaatteiden hankinta meni ihmeelliseksi. Nyt aion päästä ainakin 60:een kiloon tai pari allekin. On kiva kun voi syödä hyvää ruokaa ja joutuu jopa pakottamaan itseään syömään silti paino tippuu. Aiemmin nälkä oli jatkuvaa vai oliko se vatsan vääntöä?
Mulle saa tästä lähin pitää vaikka mitä palopuheita hiilihydraattien tärkeydestä. Menee toisesta korvasta ulos samantien. Jos kakkua on kylässä tarjolla niin tottakai viipaleen voi syödä. Pitää vaan malttaa syödä yhden ihmisen edestä.
Tulipa pitkä sepustus.