karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 23:01:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 519 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-03 16:30:56 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-01-11 21:27:43
Viestit: 290
\:D/ Meinaa hymiöt loppua... löysin tänään itseni Stockalta, jossa vaivuin tumman suklaan nirvanaan. :smt007
Tarkoitus oli hakea vähän Nellie Dellietä salmiakkihimoa sammuttelemaan ja aloin kruisailla hyllyjen välissä.
Ja mitä sieltä löytyikään!!
Valrhona-merkkiin en ennen ole törmännyt, mutta siellä oli hyvä valikoimia erilaisia herkkusuklaita. Päädyin (vain) 66% Caraibe Noisetteen, mutta pakko oli ottaa ja testata.
Green & Blackilla oli (on?) hyvää minttua, mutta sitä ei ole enää ollut missään kaupassa, jossa käyn. Muita Green & Blackin suklaita tuolla oli (se appelsiini on meikäläisen suussa valitettavasti kammottavan makuista).

Sitten osui silmiini se, mitä olen odottanut jo kauan. Maraboun Dark Mint.. 70%. :smt118
Niitä lähtikin sitten kolme levyä ja lounaan jälkeen oli ratikassa pakko testata.. =P~
Nyt on meikäläisen karppausherkut taatut hetkeksi aikaa. :mrgreen:

Siellä oli muutenkin tuttuja tummia tuotteita (Lindt ym), mutta myös ihan uusia tummia suklaita.. en muista merkkiä, mutta muutamaa sellaista, jossa oli mantelia - sellaisesta tykkäävien kannattaa suunnata Stockan Herkkuun (siis keskustan..)

_________________
Get your facts first, then you can distort them as you please.
Mark Twain


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-03 18:13:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-27 21:28:06
Viestit: 678
Ihana uutinen! =P~ Itsekin minttusuklaafanina olen syönyt tähän asti vain Lindtin tummaa minttusuklaata, mutta koska sekin on makuuni aivan liian makeaa, niin en ole pitkään aikaan voinut syödä minttusuklaata ollenkaan. Toivottavasti tuota Marabouta löytyy pian ihan tavallisista ruokakaupoista.

_________________
Life is what happens when you're busy making other plans.

Karppaus aloitettu 25.4.2008.

Äidiksi loppuvuodesta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-04 08:47:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-06 19:47:16
Viestit: 641
Kiitos vinkistä, minttu+tumma suklaa on lyömätön yhdistelmä joten tuota täytyy kokeilla :)

_________________
Jokainen taplaa tyylillään
http://www.vhh-123.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-04 09:22:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-09 09:27:53
Viestit: 220
Valrhona on useasti valittu maailman parhaaksi suklaaksi ja totisesti on hyvää.

Mä taas ostin Stockalta espanjalaista Valor Dark Chocolate (70%) Mintiä, kun en tuota Marabouta löytänyt. Tolkuttoman hyvää tämäkin! =P~

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-04 11:56:14 
Poissa
himokarppi
himokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-04 14:53:14
Viestit: 3807
Viona kirjoitti:
Toivottavasti tuota Marabouta löytyy pian ihan tavallisista ruokakaupoista.

Oulun Prismasta bongattu maraboun Dark Mintiä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-04 16:38:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2009-08-08 21:31:35
Viestit: 105
Yritin itse tehdä suklaata Heikkilän kirjan ohjeiden mukaan. Ostin jopa silikonimuotitkin Anttilasta. Kun lopulta olivat valmiit, niin näyttivät ihan konvehdeilta, mutta maku oli aika hmmm... kitkerä. En käyttänyt makeutusaineita - olisi varmaan pitänyt. Kiitos suklaavinkeistä! :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-06 11:14:35 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-06-23 20:06:54
Viestit: 18
Varlhona on suurta suosikkiani, maku on sävykäs kuin hyvässä viinissä. Stockaltakin sitä saa, mutta muistaakseni vielä paremmin Hakaniemen hallissa olevasta suklaakaupasta. Jännää, että jos minulla on päivittäisenä kahvisuklaanani vaikka Fazerin sinistä, sen käyttö lähtee helposti lapasesta, mutta Varlhonan ei koskaan - yhdestä palasta saa niin paljon suuremman nautinnon.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-07 06:21:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-06 19:47:16
Viestit: 641
Siljan laivoilla on vuoden loppuun asti Ranska-teema, ja myynnissä on mm tuota Varlhonaa. Täytyy ehdottomasti muistaa ostaa ensi viikolla kun käyn Tukholmassa! Kiitos vinkistä! :)

_________________
Jokainen taplaa tyylillään
http://www.vhh-123.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-08 17:22:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-11-01 15:12:20
Viestit: 227
Tuo Maraboun Dark Mint on kyllä herkkua! =P~ Oulussa Limingantullin Prisman lisäksi myös (ainakin) Rotuaarin S-Market on ottanut ko. suklaan valikoimiin. En tiedä löytyykö muistakin S-ryhmän kaupoista.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-08 17:37:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-27 21:28:06
Viestit: 678
En ole vielä onnistunut bongaamaan tätä mistään kaupasta, en K- enkä S-ryhmän kaupoista. Mutta odotellaan, kyllä se sieltä tulee, tuleehan? [-o<

_________________
Life is what happens when you're busy making other plans.

Karppaus aloitettu 25.4.2008.

Äidiksi loppuvuodesta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-08 17:46:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2006-11-01 15:12:20
Viestit: 227
Viona kirjoitti:
En ole vielä onnistunut bongaamaan tätä mistään kaupasta, en K- enkä S-ryhmän kaupoista. Mutta odotellaan, kyllä se sieltä tulee, tuleehan? [-o<


Toivotaan että tulee! Ja ainahan voit pyytää että kauppa tilaisi sitä! :)

(Tuo suklaa on muuten aika petollista tavaraa, mulla meni just puoli levyä kerralla :oops: )


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-08 17:48:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2008-07-29 19:32:13
Viestit: 424
Helsingissä löysin tuota ihanaa minttusuklaata (Dark mint) Hakaniemen K-Extrasta:

K-Extra Hakaniemi
Porthaninkatu 1,
Kallio,
Helsinki

Kassan vieressä oli myynnissä myös tummaa suklaata minilevyjen muodossa á 30 senttiä ja minttusuklaan lisäksi oli myös tummaa pistaasipähkinä- ja vadelmasuklaata sekä luomua Green&Black's .

t. Kari


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-09 15:27:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2009-07-01 17:02:37
Viestit: 327
Miten noissa teidän mainitsemissanne suklaissa on hiilareita?

Löysin itse eilen illalla kaupasta 75%:n suklaan, jonka sisältö on:
-Energiaa 2346 KJ/560 kcal
-Proteiini 7,2 g
-Hiilihydraatteja 29,6 g
-Rasvaa 45,7 g

Suklaa on Naturata Edelbitter Peru 75%... luomua.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-09 16:14:07 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-06-11 20:41:03
Viestit: 224
Maraboun Dark Mintiä löytyi Viikin Prismasta ja jo nyt voi todeta että olis ollu parempi jättää ostamatta...
Meni nimittäin puoli levyä yhdessä hujauksessa! :oops:

Faktat per 100g:
Energiaa 2390kJ / 575kcal
Proteiinia 6,4g
Hiilareita 35,0g
Rasvaa 45,5g

_________________
Oy With the Poodles Already!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-10 17:44:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-04-27 21:28:06
Viestit: 678
Olin käymässä Rovaniemen Prismassa ja sieltä löysin minttusuklaata kotiin viemisiksi. En ole vielä maistanut, sillä tietenkään juuri nyt ei tee suklaata tai minttua ollenkaan mieli. :?

_________________
Life is what happens when you're busy making other plans.

Karppaus aloitettu 25.4.2008.

Äidiksi loppuvuodesta 2010.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-12 14:55:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-22 22:33:10
Viestit: 1282
Tuo Dark Mint on kyllä aivan hävyttömän hyvää. Rakastuin.

_________________
..Optimisti ei pety.. KAK399


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-13 15:43:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2006-05-29 19:20:57
Viestit: 1577
Drucilla kirjoitti:
Maraboun Dark Mintiä löytyi Viikin Prismasta ja jo nyt voi todeta että olis ollu parempi jättää ostamatta...
Meni nimittäin puoli levyä yhdessä hujauksessa! :oops:



Ihan kamala! suklaa, hyi saakeli. Syljin pois sen suusta, eihän se edes sula suuhun niin kuin suklaan kuuluisi, ja kappas vaan siinä on kasvirasvaa. Ja mitä tekee joku herajauhe, tai sokeroitu rasvaton maitotiiviste yms. paska hyvässä suklaassa, ei mitään, ja sen takia toi ei ole hyvää suklaata nähnytkään.

Yäk, en osta enää ikinä ja odotin niin paljon tuolta.

Varsinainen roskasuklaa. Luulen, että siitä tykkäävät ovat vaan innoissaan sen makeudesta, koska se on oikeasti ns. huonoa suklaata.

Lainaa:
Valrhona on useasti valittu maailman parhaaksi suklaaksi ja totisesti on hyvää.


Niin on, tosi hyvää.

Mun yksi suosikki on kans vivani (?) suklaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-13 20:57:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Tummaa suklaata ihan sokerilla mieluummin. Ei mitään laktitolia, inuliinia tai aspartaamia ja asesulfaami K:ta, keinotekoisia makeutusaineita.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-13 21:11:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-06-29 11:39:27
Viestit: 15013
Sen mitä syön, syön näitä. Sadan gramman levyt mukavasti koostuvat yksittäispakatuista viiden gramman palasista. Useimmiten tuota 85%:sta, sitä on joskus kilokin kaapissa, kun venäjältä usein kyläilevä ystävä tuo tullessaan.

ETA: koska tahansa vaihtaisin maltitolin rypälesokeriin, jos jälkimmäisellä makeutettua suklaata jostain saisi.

_________________
"Remember, eating fat is not what makes you fat, it’s the inability to burn fat that makes you fat." Rosedale
"I will never be hungry again"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2009-09-14 10:30:14 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2009-07-19 21:02:33
Viestit: 19
Turussa on siinä elokuvateatteri Kinopalatsin vieressä uusi suklaapuoti jossa myydään kaikenlaisia tummiakin suklaita ja jopa sokerittomia. Maltitolilla makeutettua oli se.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 519 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)