karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-26 22:41:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mustekala ihmettelee
ViestiLähetetty: 2011-08-22 14:46:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mustekala kiittää Pikku-iikkaa ja Lörppöä onnetoivotuksista :smt049

Hyvin pysyin karpissa, vaikka tuli herkuteltua. Pää ei näytä kestävän viiniä enään samalla tavalla, joten sitäkin tuli juotua vähemmän. Haitanneeko tuo nyt yhtikäs mittään? Ja kalja ei maistu enään ollenkaan, joten saunakalja jäi vain yhteen. Mikä on ihan jees juttu!

Sunnuntaina käytiin miehen vanhempien luona syömässä. Mutta anoppi tietää että karppaan, joten hän oli laittanut siskonmakkarakeittoa, siitä oli helppo jättää potaatit pois. Mutta se jäätelö....sitä tuli kyllä syötyä tuore vattujen ja tilkalla kinuskikastikkeella :)

Mites Pikku-iikka tuo mustekalapizza? Oliko hyvää? En kyllä usko että itse mustekalaa alan syömään [-X
Hups, kirjoititkin jo tuonne, että herkkua oli.

Kiitoksia onnentoivotuksista taas kerran. Sydäntä lämmitti, vaikka ei edes tunneta.

ViestiLähetetty: 2011-08-22 15:02:43 
Poissa
voinen
voinen

Mustekala kirjoitti:
Vai on se JUUSTOLEIPÄ? Mä aina puhun leipäjuustosta myös

Kyllä se täällä meillä taitaapi olla leipä- tai kahvijuusto, jälkimmäinen sen takia, että on niin pirskatin hyvää kun on saanu liota kahvissa. Jos ei kahvia juo, käy myös tee tai muu kuuma litku, on kokeiltu ja hyväksi havaittu. Vaan täytynee kokeilla tota kermassa hauduttamista, kuulosti niin herkulliselta sekin.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2011-08-22 15:47:17 
Poissa
sintti
sintti

Hei!
Minäkin olen uusi aloittelija karppailussa. Kolmas viikko alkamassa.
Ekalla viikolla meni 5kg alas, mutta nyt sitten jumittaa. Osaisko kukaan kertoo mistä johtuu.
ps. Taisin laittaa ekan viestin väärälle sivulle. :-$

ViestiLähetetty: 2011-08-22 19:25:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pönkerö kirjoitti:
Mustekala kirjoitti:
Vai on se JUUSTOLEIPÄ? Mä aina puhun leipäjuustosta myös

Kyllä se täällä meillä taitaapi olla leipä- tai kahvijuusto, jälkimmäinen sen takia, että on niin pirskatin hyvää kun on saanu liota kahvissa.

Tähän tapaan pappa ennenmuinoin leipäjuustonsa nautti, kahvin sekaan vaan. Se natisi ja nutisi hampaissa niin hauskasti, että pappa (ja me muut perässä) nimitti sitä aina NUTINAJUUSTOKSI.

Itsekin yhä edelleen ostan kaupasta NUTINAA. :D Ei ole muita nimiä tarvinnut...

ViestiLähetetty: 2011-08-22 19:44:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei vaan tiinako :D Ei kait sitä voi väärälle sivulle laittaa viestiä? Tervetuloa mukaan :smt006
Eikö se ole niin, että mitä enemmän sitä hauskempaa! Tai jotain sinne päin.
Mitä ihmettä??? 5kg ekalla viikolla??? Mä en tajuu!!! Mulla on n.7 viikossa lähtenyt suunilleen 8 kg. Ehkä sulla nyt vain on tippunut aivan liian paljon aivan liian nopeasti! Ehkäpä sun kroppas on nyt päättänyt pitää kiinni niistä kiloista. Jatka ihmeessä, mutta jatka rauhallisesti. Älä rupee ettii mitään shokkihoitoja sun muita juttuja tällä hetkellä. Meinaan 5 kg viikossa on tosi hurjaa. Eli sun kroppas pitää oppii ja totuttautua karppaukseen. Mistä lähdet? Eli paino/kg?
Mä oon itse tosi tyytyväinen tähän tahtiin. Jos kg pysyy samana pari päivää, niin se on hienoa. Silloin tietää että ne pysyy poissa myös jatkossakin.

Kuule Kasvissyöjä, tuo nimike on tuttu! Meillä sitä ollaan kutsuttu saranajuustox! Just sen takia kun se hampaissa nitisee ja natisee. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Mutta jooooo, pakko kokeilla tuota kermassa valmistettua. Nyt on jääkaapissa kermaa, mutta ei leipäjuustoa :( Huomenna kauppaan ja ostamaan, niin elämä hymyilee taas :D

ViestiLähetetty: 2011-08-22 19:53:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Myöhäiset onnittelut Mustekalalle ja puolisolle myös täältä! :hug:
Leipäjuustoa ei ole täälläkään, kermaa kyllä Unohdin jotain oleellista kauppareissulla. Meillä tuo ihanuus on ollut narskujuustoa; paistamatta hyvää suolan ja sinapin kanssa ja paistettuna siinä kermassa lakkahillolla, ah ja voi... Mutta asiaan, käytiin Scandicissa taannoin syömässä ja siellä oli jälkkärinä leipäjuustoa, Finnish squeaky cheese. Vinkujuustoa :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-22 20:11:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos pavlova!

Ja parhaat naurut sain sun vinkujuustosta :lol: :lol: :lol:

Aivan mahtava Finnish squeaky cheese!!!

Ja niin totta. Hekottelen vielä pitkälle yöhön :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-22 20:48:58 
Poissa
sintti
sintti

Pahoittelen heti alkuun, että 'kaivelen vanhoja', mutta uusi kun vielä täällä olen, niin tulee luettua ketjut alusta alkaen. Tämä seuraava kommentti nauratti hevi-osaston tätiä kovasti :D

Mustekala kirjoitti:
Harmi että hevi-tiskillä ei ole samanlaista tietoutta.

Meillä ei tuolla vihannestiskeissä ole näitä hämmästelemiäsi kevyt-tuotteita, joten ole huoletta. Rasvaprosenttien ja hiilareiden suhteella sua ei sen suuremmin yritetä huijata ;) Jokaisen osastolla työskentelevän velvollisuus periaatteessa on selvittää sulle noita ravintoarvoja, jos haluat niitä tietää. Mutta sikäli kun mieluummin tutkit niitä itse, et kehtaa kysyä, myyjä ei tiedä/viitsi, niin hyvänä apuna toimii
http://www.kasvikset.fi/Suomeksi/Asiakkaille/Ravitsemus/Kasvisten_ravintosisalto.

Kaikkea sieltä ei löydy, mutta suurin osa kuitenkin :)

ViestiLähetetty: 2011-08-22 21:48:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos kovasti Laure! Käväisenpä sivua tutkiskelemassa.
Ja kaivele sinä rauhassa vanhoja, niin saadaan uutta tietoa:)

Pakko myöntää, että yleisin vastaus HeVi-osastolla on: en mä tiedä, mä vaan laitan näitä paikoilleen. Onneksi on henkilöitä kuten Laure:)))

ViestiLähetetty: 2011-08-22 21:55:02 
Poissa
napakettu
napakettu

Mustekala kirjoitti:
Pakko myöntää, että yleisin vastaus HeVi-osastolla on: en mä tiedä, mä vaan laitan näitä paikoilleen. Onneksi on henkilöitä kuten Laure:)))
Nää on yleensä niitä kesätyötekijöitä, joilla ei ole hevi-koulutusta. Silloin joskus viime vuosituhannella (90-luvulla) kävin koulutuksessa, mutta silloin siitä ei ollut muuta hyötyä kuin se, että sais hevi-puolen olemaan kutsuva, asiakkailla ei ollut kiinnostusta niin kuin nykyisin on =D> Jos puhuin hevistä, niin luulivat, jotta musiikista puhutaan - jopa useimmat kaupantädit ja -sedät :lol:

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2011-08-23 13:38:00 
Poissa
sintti
sintti

Hei vaan sintti ja muut!
Mun lähtö paino oli 73.5kg ja nyt se on 68.5 ja pituutta 162cm. Oon ollut ihan ilaman hiilareita, paitsi mitä salaatista, paprikasta, kurkusta saa.
No ehkä sitä vähän hätäilee kun alku meni niin hyvin. Tilasin karppi kirjanki tässä rytinässä pitäis vaan postista hakee. :-D

ViestiLähetetty: 2011-08-23 20:41:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään oli taas syömätön päivä:( Liikkeellä oltu koko päivä, taas vaihteex!

Vaaka näytti hippasen enemmän kuin viimeksi. Voisiko se johtua liian vähästä syömisestä? Vai onko se normaalii että paino vexlailee hieman ees taas? Harmittaa siinä mielessä, että käväisin jo alle 70kg. Nyt näyttää aika jämptisti 70! Ja mä toooodellllakin haluan eroon tuosta alku numerosta! :)

Ja mitään hiilarivälipaloja ei ole tullut syötyä :))

ViestiLähetetty: 2011-08-23 20:57:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Mä oon vielä niin lihava että saattaa viisikin kiloa heilahdella mittaus ajankohdasta riippuen. Joten kevyemmilläkin varmasti vaeltaa vähän sinne tänne. Siitä syystä mittaankin yleensä vain kerran viikossa ja aina samaan aikaan saman päivän aamulla. Olis vähän tasaisempaa tuo mittaustulos.

ViestiLähetetty: 2011-08-23 21:03:54 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

^^ Missä vaiheessa kuukautiskiertoa olet menossa? Mulla ainakin vaikuttaa kierto turvotuksen määrään ja siten painoon. Sellainen muutaman sadan gramman heittely on kyllä normaalia ihan muutenkin, ja kuten Koltta sanoi, niin isoilla ihmisillä vielä isompikin heittely.

ViestiLähetetty: 2011-08-23 23:43:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin, se kierto...Ei pitäisi tällä hetkellä vaikuttaa. Mutta pitääpi ottaa se huomioon, en kyllä tykkää että se viimeksi mitenkään vaikutti.

Tietysti se painoo heilahtelee sinne sun tänne :oops: Mä nyt jotenkin en taaskaan ajatellut. Harmitti vain niin aloittaa päivä taas nro7:lla!!!

Mä olen punninut itseni joka aamu ja ilta. Ja jos se paino pysyy pari päivää samoissa lukemissa, niin silloin tiedän että menen oikeaan suuntaan. Niitten numeroiden mukaan pystyn laskeskelemaan päivän syönnit.

Mutta nyt tiedän tasan tarkkaan, että snadia kutistumista on tapahtunut: Mahduin yksiin farkkuihin, joita en pariin vuoteen ole saanut päälleni =D> :D =D> Vatsan kohdalla (tietysti) vähän kiristi, mutta kiinni meni!!!

Nyt muo ihmetyttää vain yksi asia (toistaiseksi), minkä takia en ole aloittanut tätä karppis jutskaa aikaisemmin???
Tässä säästyy rahaa, kun ei tarvitse ostaa leivänpäällyksiä niin kuin ennen, ei mitään ylimääräisiä välipaloja, ei karkkia, ei mehua, jne!!!
Karkkia syön muutenkin todella vähän, yksi tai kaksi Fishermans friendiä päivässä silloin tällöin. Ei maistu pullat eikät keksit.

Kahvi, vesi ja punkku! Se on mun juttu :D

ViestiLähetetty: 2011-08-24 14:21:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Punkkukin saattaa haitata painon pudotusta.

ViestiLähetetty: 2011-08-24 18:51:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niinpä Salmarifisu, se pitää paikkansa. Mutta mä juon sitä aika harvoin! Tarkoitin vain kirjoituksella, että ne kolme on vähän niinkuin mun "pyhäkolminaisuusjuomat". Eikö se ollutkin niin, että niin kauan kun on alkomahoolia kropassa, niin laihtumista ei tapahdu?

ViestiLähetetty: 2011-08-24 23:40:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Öh, mun kala sikiää ihan yksin!!!

Eli joo, öitä sinne yökyöpeleille ja muille :smt039

Kävin jo hehkuttelemassa tuolla onnistumisestani tänään.

Eli taas oli päivä, jolloin en voinut syödä omassa keittiössäni. Tai pikemminkin en voinut valmistaa ruokaa. Mutta kotiin päästyäni menin suoraan kokkailemaan, ja kaikki hyvin :D
Ylihuomenna on taas samanlainen päivä, joten taidan ruveta jo valmiiksi valmistelemaan syötäviä mukaan.

Bongasin naapurin rouvan kävelemässä meidän ohitse, ja juoksujalkaa perään. Se kävelee aika usein ees taas, joten päätin kysyä kelpaisiko lenkki seuraa? Ja ilokseni hän sanoi kyllä. Se on paljon hauskempaa kun on kaksin kävelemässä.

Mutta, tällaista tällä kertaa. Hyviä öitä ja kauniita unia :smt015

ViestiLähetetty: 2011-08-25 16:52:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kello on aikasta paljon, ja syömiset jäänyt kahteen karppileipään voilla, juustolla ja kahdella munalla. Ja tietty kahvia....mmmmmkahvia...mmmmm. Siis joo, mä en elä ilman kahvia, ja kukaan mun ympärillä ei elä jos mä oon ilman kahvia :twisted:

Kaupungilla (T:saari kaupunki :lol: :lol: ) noh, anyway, oltiin ja törmäsin vanhoihin työkavereihin. Käytiin kaffettelemassa ja höpöttämässä ja kivaa oli.
Kaupan kautta hakemassa karppia ja kotio päin. Eli tällainen "alku"päivä meillä. Nyt alan kutomaan lippistä kaverille syndelahjaks!

ViestiLähetetty: 2011-08-25 17:50:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Salmarifisu? Luin jo seuraavaa viestiä, ennen kuin alkoi raksuttamaan, että minäkö? :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00