karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-23 18:04:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mustekala ihmettelee
ViestiLähetetty: 2011-08-16 23:43:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitkä pätkä jos tulee ruokailun väliin niin haen kaupasta kippari juustoa. Tai koskenlaskijaa. Juusto ja pähkinät on osottautuneet hyviksi lihapiirakan korvikkeiksi ;)

Viestin otsikko: Re: Aloittelijan ongelmia..
ViestiLähetetty: 2011-08-17 07:41:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kahvia ja manteleita.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 00:21:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään oli taas sellainen päivä, ettei omaan keittiöön päässy. Mutta mukaan ostettiin Wilhelmi makkaraa ja valmissalaattia. Se oli herkkusienisalaattia ja hiilareita tosi vähän. Eli iloisesti sain syötyä ilman turhia lisiä :D Tuntuu kuin onnistuisi huijaamaan ittensä sellaiseen "ei ole nälkä- tunteeseen" kun ei voi kotona tehdä ruokaa. Tai siltä musta ainakin tuntuu, sillä aika usein on ollut tällaisia päiviä viime aikoina.

Kiitos snack-vihjeistä :D Juusto ja pähkinät ovat todella hyviä ideoita. Olihan mulla leipäjuustoa jääkaapissa, mutta en älynyt ottaa mukaan #-o

No, ehkä ei haittaa kärsiä välillä, kunhan ei liian monta päivää putkeen.....

Kukkopilli: Tuo kahvi on ihan ehdoton mulle, mutta kun meidän "kaupungissa" kävelen lastenrattaila, niin yritän olla juomatta. Sillä tää kaupunki ei ole vaunu/rattaiden ystävä. On mahdotonta mennä vessaan!!!! Ellet hiivi Kelan toimistoon..... :lol:

Niin, ei edes LELUKAUPPAAN pääse rattaila!!!! Ei hyvää päivää :evil:

ViestiLähetetty: 2011-08-18 07:10:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Huomenta Kaikille :smt039

Nyt sitten tiedän miltä tuntuu olla nälkäinen! Eiliset ruoat jäi hiemaan vähiin, ja edellisen päivän myös, joten yö oli suunattoman huono, sillä nälkä ilmoitteli itsestään koko ajan. Ja käsi on kipeä (ei nälästä), joten huonosti tuli nukuttua :(

Ei mulla koskaan ennen tällainen nälkä ole ollut. Ennen kuin aloitin karppauksen, niin nälän kanssa pystyi nukkumaan, mutta nyt ei! Tää kipeä käsi oli kanssa tietysti osa syylinen.
Eipä sitten muuta kuin ylös ja aamupalaa tekemään. Siinä sitten syötiin koirien kanssa, ne söi kyllä omia ruokia. Heti tuli parempi olo ja tietty parempi mieli :wink:

Pakko se on tästä eteenpäin pidettävä parempaa huolta ruoka ajoista, ettei pääse niin pitkiksi kuin nytten ovat päässeet. Taidan tehdä sellaisen "kuivamuona" pussin itselleni mukaan kakaran hoitolaukkuun. Itse tehdyt jauhelihapihvit voi hyvin kuljettaa mukana. Niitäkin mulla oli jääkaapissa #-o On se kumma kun ei tajua ajoissa!!! No, matkan varrella oppii, joten no hätä :D

ViestiLähetetty: 2011-08-18 08:44:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voisi sanoa että ensimmäiset kuukaudet on aika moneltakin osin oppimista. Vaikka perusajatus on pieni niin ainakin mulla karppaaminen on tuonut kuitenkin niin isoja muutoksia elämään että monessa kohdassa on joutunut miettimään että miten tämäkin asia nyt hoidetaan. Ratkaisut tosin ovat yleensä varsin yksinkertaisia ja järkeenkäypiä. Niitä vain ei ole ennen tarvinnut edes miettiä kun aina sai sen saarioisten tai hk:n kytkinlevyn kaupasta jos sattui vaikka "pikkunälkä" iskemään.

ViestiLähetetty: 2011-08-18 19:46:41 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mä vedän manteleita ja juustoa, jos illalla on nälkä ja on jäänyt päivällä ruokailut huonoksi. Mistä se johtuukin ettei nälkää päivällä huomaa, vaikka nälkä olisikin, mutta auta armias kun pään painaa tyynylle niin heti se iskee... Oon huomannu, että mitä tarkemmin ryokarytmi pysyy hanskassa, sitä parempi on olo läpi päivän :) Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-08-19 18:42:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heippa taas :D

En pääse kirjoittelee yhtään niin usein kuin haluaisin, harmi. Ei pysty tässä koneella tekee oikein mittään kun tuo pikku likka haluaa myös painella näppäimistöä:)

Nyt tuo karsee vihree näytti mikromillin alle 70 :lol: Siitäkin tuli toooosi hyyyvä olo!!!

Se pitää Koltta paikkansa, siis tämä oppiminen. Mutta onneksi on tämä forumi mistä saa apua. Mutta hyvähän se on itsekin miettiä asioita, tajuu sitten paremmin. Ja älyy miettiä "laajemmin", kuin vain tätä hetkeä. Ja niinpä! Kun noi Håkan Blööt ja muut jauhonakit & suklaa patukat & limut & roiskeläpät (saarioisten pizzat) sun muut eivät enään auta heikotukseen, niin joutuuhan sitä tosissaan miettimään uusia vaihtoehtoja.

Se mistä mä olen ylpeä, on se että en ole sortunut niihin, vaikka olo ollut nälkäinen ja ne olisi niin helppoja vastauksia :D

Riddykin; mulla on aika usein leipäjuustoa ja sitä syön illalla. Se on mun mielestä aika täyttävää, joten ei paljon tarvitse syödä. Manteli on ihan sika hyviä, sen takia niitä ei meillä ole, kuin tosi tosi harvoin. Mä syön kaiken kerralla muuten. Ja juu, säännölliset ruokailut pitää olon todellakin tasaisena. Sen olen myös huomannut. Joko tasaisen iloinen tai tasaisen vihainen, mutta tasaisena kummiskin :lol:

ViestiLähetetty: 2011-08-19 20:08:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mustekala: Jos pidät leipäjuustosta, kokeile paistaa se. Paistan omani voissa ja lisään kermaa. Jatkan keittelyä kunnes kerma on vähän kuohahtanut kasaan ja juuston rakenne pehmennyt. Kipataan lautaselle, hätistellään perhe pois kärkkymästä ja syödään. Onnesta voihkiminen on sallittua, niin herkkua se on ilman sitä lakkahilloakin. Valmistukseen taitaa mennä kokonaiset 5 min ja voi kun on hyvää!

Ex on Kaennuusta, siellä ne ovat kovin tarkkoja juustoleipiensä kanssa. (Mulle etelän ihmiselle se on leipäjuusto). Pilkkovat mustaan kahviin. Toimii niinkin. Ja arvaa mitä nyt tekee mieli eikä sitä ole yhtään......?

ViestiLähetetty: 2011-08-20 00:59:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo, leipäjuusto on mun suurta herkkua. Mun pitää kokeilla tuota sinun tapaasi tehdä sitä. Kuulostaa järjettömän hyvältä =P~

Vai on se JUUSTOLEIPÄ? Mä aina puhun leipäjuustosta myös.

Ajattelin nytten illaksi ottaa hieman, mutta mutta. Se olikin syöty :cry: Poika se oli käynyt napsimassa siitä! Noh, pitääpi ostaa uutta, ja kermaa sitten samalla.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 01:12:17 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

pavlova kirjoitti:
Mustekala: Jos pidät leipäjuustosta, kokeile paistaa se. Paistan omani voissa ja lisään kermaa. Jatkan keittelyä kunnes kerma on vähän kuohahtanut kasaan ja juuston rakenne pehmennyt. Kipataan lautaselle, hätistellään perhe pois kärkkymästä ja syödään. Onnesta voihkiminen on sallittua, niin herkkua se on ilman sitä lakkahilloakin. Valmistukseen taitaa mennä kokonaiset 5 min ja voi kun on hyvää!
Ex on Kaennuusta, siellä ne ovat kovin tarkkoja juustoleipiensä kanssa. (Mulle etelän ihmiselle se on leipäjuusto). Pilkkovat mustaan kahviin. Toimii niinkin. Ja arvaa mitä nyt tekee mieli eikä sitä ole yhtään......?

Hailuodosta itään ei olla enää varmoja, kumpi se on: juustoleipä vaikka leipäjuusto (oisin ton ekan kannalla...). Yks' entiselämäni naiseläjä osasi hurmata mut' melkein joka ilta: mikrouuniin em. juustopaloja kuohukermalla päällystettynä, jämäkän kahvin kera tarjoiltuna. Lakkoja tietty... Tuohon vielä hyvä leffa kaveriksi, niin huh' huh' jälkitunnelmia. Mikroskooppiuunin ainoo käyttötarkoitus?
Mielitekojasi koitan arvailla, aika vaikeeta tommoisen lonkero-olion kaa'. Näin joskus dokkarin mustiksista, saakelin sutjakkaita, sujahtavat läpi tiukimmastakin raosta.

[EDIT]: Sekosin jotenkin, pidin 'pavlovaa' 'Mustekalana'. Ei kai tuo niin vaarallista, oliohan ei mikskään muutu.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 09:20:48 
Poissa
napakettu
napakettu

Kyllä se on leipäjuusto, sillä siinä toisessa on juusto lisukkeena leivän päällä :mrgreen:

18518 Nirrilä

ViestiLähetetty: 2011-08-20 11:29:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Heips Pikku-iikka! Ei haittaa vaikka sekaisin menee:)

Mä tykkään mustekaloista. Musta tuntuu että mulla on jonkinlainen sairaalloinen mielenkiinto mustekaloja kohtaan:) :)
Ne on niin vahvoja ja suunattoman älykkäitä, ja ne ovat ainoat jotka pärjäävät haille. Näin kuulin yhdessä luonto-ohjelmassa. Mulla on jopa mustekala tatuointi. Hmmm...pitäiskö hankkia uusi harrastus?

Kyllä mä vaan puhun leipäjuustosta, koska muuten tulee mieleen leipä juustolla, niinkuin nireina sanoin.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 17:41:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään sitten herkutellaan :D

Syödään hieman juustoja ja juodaan hiemaan punaviiniä. Mutta aika pitkälle karppis-linjalla pysytään kummiskin.

Me nimittäin vietämme 12 v hääpäiväämme tänään :smt008

ViestiLähetetty: 2011-08-20 17:47:30 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Mustekala kirjoitti:
Me nimittäin vietämme 12 v hääpäiväämme tänään :smt008

Kauhistuksen kanaviillokki... Onnea ihan tolkuttomasti.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 19:00:25 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Paljon onnea Mustekalalle ja puolisolle :hug:

Tän ketjun "innoittamana" kirjotin miehelle kauppalistaan leipäjuuston. Söinki sitten n. 300g :oops: :roll: #-o

ViestiLähetetty: 2011-08-20 19:05:47 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Lörppö kirjoitti:
Tän ketjun "innoittamana" kirjotin miehelle kauppalistaan leipäjuuston. Söinki sitten n. 300g :oops: :roll: #-o

Mulla on kaapissa säilykepurkillinen 'mustekalaa', omassa musteessaan. Kokemuksesta muistelen, ettei oo aitoa mustekalaa nähnytkään (kalmaria tms.). Jotain kengänpohjankappaleita... Väännänpä kuiteskin kunniaksenne iltaevääksi mustekalapizzaa (pistekalamuzzaa) karppityyliin.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 19:50:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juustoleipä on leipää ja leipäjuusto on juustoa. Ei sitä nyt sovi noin vaan kielioppisääntöjä muutella. Ja mustekalarenkaat on herkkua, söin viimeksi tänään.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 19:58:18 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Iip kirjoitti:
Juustoleipä on leipää ja leipäjuusto on juustoa. Ei sitä nyt sovi noin vaan kielioppisääntöjä muutella. Ja mustekalarenkaat on herkkua, söin viimeksi tänään.

Okei, vaikuttaa suht'koht' järkevältä. Täytyy takoa tuo takaraivoon, vaikka moni oliskin eri mieltä... Mustekalarenkaat, nam. Saattaa löytyä jonkin ison kaupan pakastealtaasta. Purkeissani on vaan kengänpohjanpaloja - proteiinia yhtä kaikki, eikä marinadista oo tingitty.

ViestiLähetetty: 2011-08-20 21:38:57 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi

Pikku-iikka kirjoitti:
Väännänpä kuiteskin kunniaksenne iltaevääksi mustekalapizzaa (pistekalamuzzaa) karppityyliin.

Väänsin... tod. herkkua. Vatsa pullistelee, mutta aamulla oon taas 100 gee kevyempi... En kylläkään tsekkaa, tsekkaan joskus syyskuussa. Vielä kerran onnea...

ViestiLähetetty: 2011-08-21 06:02:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Iip kirjoitti:

Ja murresanat on erikseen. Niitä ei tälläiset säännöt koske.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 122 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 57 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00