karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-31 13:30:58

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-10 21:37:10 
Poissa
sintti
sintti

Hei!

Vaikka karppausta on jo kuukausia takana, olen vasta hiljattain kokeillut turkkilaista jugurttia (nimenomaan partista) tuoreiden marjojen kyytipoikana. Minulle on kuitenkin joka kerta tullut epämääräinen huono olo partista syötyäni ja ajattelin tulla kyselemään, onko kellään muulla ollut vastaavaa kokemusta. Huono oloni ei ole närästystä, eikä vatsani mene myöskään sekaisin, mutta minulle jää jollain tavalla etova olo. Koskaan aiemmin vatsani ei ole ollut herkkä maitotuotteille edes silloin, kun nautin niitä suuria määriä kerralla. Harmittaa, sillä pidin tosi paljon mm. partiksen ja mustikoiden yhdistelmästä. Onko partis aiheuttanut kellekään muulle vatsaongelmia?

Kiitos jo etukäteen ajatuksistanne!

ViestiLähetetty: 2011-08-10 21:42:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Partis?

ViestiLähetetty: 2011-08-10 21:44:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Eipä kyllä ole, vaikka päivittäin sitä syön, erkin kanssa vuorotellen...

ViestiLähetetty: 2011-08-10 22:06:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuli mieleen, että juotkos vaikka teetä kookosöljyn kanssa samaan aikaan kun syöt sitä partista? Kookosöljy on tekee useille sellasen etovan epämukavan olon vatsaan. Itse voin syödä/juoda sitä yhden teelusikallisen, mutta en useampaa.

Mutta pelkästä partiksesta en kyllä ole kuullut mitään tuollaista.

ViestiLähetetty: 2011-08-10 22:25:51 
Poissa
sintti
sintti

salmiakkikala kirjoitti:
Tuli mieleen, että juotkos vaikka teetä kookosöljyn kanssa samaan aikaan kun syöt sitä partista? Kookosöljy on tekee useille sellasen etovan epämukavan olon vatsaan. Itse voin syödä/juoda sitä yhden teelusikallisen, mutta en useampaa.

Mutta pelkästä partiksesta en kyllä ole kuullut mitään tuollaista.

Kiitos ehdotuksesta, mutta paha olo tulee silloin(kin), kun en ole syönyt tai juonut mitään muuta. Pari päivää sitten päätin oikein testata asian eli söin partista, kun edellisestä ateriasta oli useita tunteja. Huono olo alkoi puolen tunnin sisällä. Täytynee kokeilla vielä kerran, mutta turha kai sitä on päätään hakata seinään yhden ruoan takia. :lol: Korvaavaksi marjojen kyytipojaksi sopisi varmaankin vaikka rahkan ja kermavaahdon sekoitus.

ViestiLähetetty: 2011-08-10 22:38:41 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Ei tarvitse olla laktoosi-intoleranssia/maitoallergiaa jotta maito aiheuttaisi omituisia oireita--täällä on monella tullut mm. jumitusta maitotuotteiden takia. Maitoproteiinit voivat muistuttaa gluteenia ja jotkut niistä nostavat hieman insuliinia, joten kummallekin voi teoriassa herkistyä kun on jättänyt viljat pois ja on saanut insuliininsa normaalille tasolle. Itse yritän rajoittaa maitotuotteiden käyttöä vain pariin kertaan kuukaudessa juuri siksi koska siitä tulee helposti öklö, pöhöttynyt olo, hirveä ruoan/makeanhimo ja maha pingottuu (sama homma käy vaikkapa heraproteiinin kanssa). Joten et ole ainakaan ainoa...

Tuolla on maitotuotteista hyvä ketju:
viewtopic.php?f=13&t=53588

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-08-11 07:10:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin ajattelin itsekkin, että se nostaa sulla marjojen kanssa inskoja ja siitä johtuu tuo huono olo.

Jos välttämättä haluat sitä syödä, käytä sokeroimattomia marjoja ja kermaa kunnon loraus sekaan. Vois ehkä auttaa. Tai vaahdottaa kermaa ja saman verran jugua.
Tai syö ne marjat kemalla kuten minä :)

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00