Torniojaws kirjoitti:
Karppi-Capris kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne.
Olen kahlannut wikiä ja kirjoja mutta en ole saanut kuvaa siitä että miksi hiilareiden jättämä energiavaje on korvattava rasvoilla jos ei ole nälkä
Jos kroppa on energiavajeessa alle koomakulutuksen (minimi 100 %:n hengissäpysymiseen), ei sisäelimet, iho, hiukset, kynnet, silmät, jne. saa riittävästi energiaa, jolloin pidemmän päälle ne toimivat vajaateholla: hiukset irtoaa, näkökyky huononee, kynnet hapristuu, iho kalpenee, tulee kaikenlaisia vaivoja, et jaksa tehdä mitään (hätätila jo päällä kropassa, joka suojellakseen itseään estää sinua liikkumasta), ja muuta kivaa

Korvaus tapahtuu rasvalla, koska liika proteiini muuttuu kropassa sokeriksi, ja pysäyttää laihtumisen (mahdollisesti lihottaa myös)...
Non niin,sieltä ne tuli perustelut joita en osannut ite järkevästi textiksi koota.

Näin on muuten ainakin mun kohdallani,söin tarpeeks proteinia mut liian vähän rasvaa ja paino jumittui paikoilleen pariks viikoks

. Katos kuuskymppisel, joka on ennenkin laihduttanut, oli käsittämätöntä et piti syödä vaik ei ollu nälkä. Ja kaiken huipuks viel rasvaa ja sitähän mulla on jo kropassa, vaikka muille jakaa.

Nyt teen majoneesia ja munavoita pihvien ja kalankin päälle, kyllä syön tarpeeks rasvaa ja paino putoaa hitaasti mut varmasti.Ja kyllä karppari syö vihanneksia ja marjoja. (hedelmiäkin rajoitetusti) Nyt on marja aika ja tuoreita saatavilla,joka päivä menee mulla pari desiä ainakin jotain marjaa sellaisenaan tai turkkilaisen jugurtin kera. Iho rakastaa marjoja ja vatsa myös.

Käys muuten myös Koltan luona kattomas vähän kuvia miten mies on ratkaissut asiat.

Tietää taatusti asiast enemmän, mitä me "näpertelijät"