karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 05:44:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 05:25:03 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-04 08:57:42
Viestit: 24
Osaako joku sanoa, mitä tulee liikaa, tai liian vähän nautittua, kun silloin tällöin herää aamulla siihen, että verta valuu nenästä. En ny jaksa uskoa vähistä hiilareista johtuvan, mutta raudan puutettako?
Ei tätä verta alvariinsa valu. Harvemmin kuin kerrran kuussa, mutta jännä että aamulla nukutun yön jälkeen.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 07:02:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-01-27 16:33:56
Viestit: 413
kuivat limakalvot ja raudan puute voi olla, mut jos sitä kerran kk tulee ni ei varmasti ole vakavaa ja lääkäritki varmaa vaa sanois kuivista limakalvoista..mulla valu raskauden aikana verta nenästä harvase pv eikä ne mitään tutkinu, ei ees hemoglobiinia sanoivat vaa et apteekista saa jotain tippoja/suihkeita nenän kuiville limakalvoille

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 07:28:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-01 14:29:41
Viestit: 247
Exälläni on A-vitamiininenäsuihke, joka kuulemma auttaa pitämään nekan kuosissa ja vertavuotamattomana. Auttaa ilmeisesti vahvistamaan limakalvoja.

_________________
Elämää sKarpimmin 3.10.-10 alkaen, ei paluuta entiseen :)
**iHerbin alennuskoodi TUD741 ensitilaajille**

http://koukuttunut.blogspot.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 09:11:30 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-19 07:27:49
Viestit: 3471
Mulla oli teini-iässä jatkuvasti tuota, että aamuisin alkoi nenästä valua verta. En sitten osaa sanoa, mikä siihenkin oli syynä. Mutta se oli kiusallista, kun olis pitänyt ehtiä linja-autolle, että kerkiää kouluun - ja nenä vaan valuu ja valuu ja sitä oli vaikea saada loppumaan! Kerran sitten pläräilin äidilläni ollutta kansanparannuksen kirjaa tai jotain vastaavaa, sillä oli esitelty yrttejä ja muinaisia kansanparantajia ja akupunktiota sun muuta. Siinä oli sitten vinkki, millä nenäverenvuodon saa loppumaan tehokkaasti:

- valitaan vuotavaa sierainta vastakkaisen puolen käsi (eli jos oikeasta sieraimesta vuotaa, vasen käsi - ja jos vasemmasta sieraimesta vuotaa, oikea käsi)
- puristetaan tämän käden peukalonhangassa olevaa ihopoimua niin kovaa kuin pystyy/kärsii puristaa - ei pitäisi enää kauan verta tulla.

Kuulostaa hölmöltä, mutta sepä pirulainen toimii! :lol:

Ja mulla on tästä teinivuosilta vankka kokemus. Se toimi joka ainoa kerta ja nopeasti.

_________________
Krapulan parantaminen ryypiskelemällä on yhtä tarkkaa puuhaa kuin ripulin parantaminen piereskelemällä...

Quidquid latine dictum, altum videtur.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:40:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-14 10:52:14
Viestit: 575
Joskus kuulin, että voi johtua k-vitamiinin puutteesta.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 12:24:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Mitä ihmettä tuo Lintuskan avattaren kissa tuolta pöntöstä haluaa? (ei nyt liity aiheeseen, mutta kiinnostaa)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 17:46:44 
Poissa
napakettu
napakettu

Liittynyt: 2009-07-25 19:43:02
Viestit: 12442
Lintuska kirjoitti:
Exälläni on A-vitamiininenäsuihke, joka kuulemma auttaa pitämään nekan kuosissa ja vertavuotamattomana. Auttaa ilmeisesti vahvistamaan limakalvoja.
Suosittelisin mieluummin nason seesamiöljyä, jossa ei ole muuta kuin sitä seesamiöljyä.

_________________
Kuva
This woman is made of curves and lines

18518 Nirrilä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 18:11:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-01 14:29:41
Viestit: 247
salmiakkikala kirjoitti:
Mitä ihmettä tuo Lintuskan avattaren kissa tuolta pöntöstä haluaa? (ei nyt liity aiheeseen, mutta kiinnostaa)


Kuvan kattineiti oli mun prinsessa, nätti ku mikä ja tiesi sen kans :) Hän oli myös hyvinkin tarkka juomavetensä suhteen, sen piti olla ehdottoman raikasta, vaihtoehdot vessanpytty tai hiljalleen juokseva hana... :D

_________________
Elämää sKarpimmin 3.10.-10 alkaen, ei paluuta entiseen :)
**iHerbin alennuskoodi TUD741 ensitilaajille**

http://koukuttunut.blogspot.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 18:15:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-05-07 02:28:57
Viestit: 738
Harlamovski kirjoitti:
- valitaan vuotavaa sierainta vastakkaisen puolen käsi (eli jos oikeasta sieraimesta vuotaa, vasen käsi - ja jos vasemmasta sieraimesta vuotaa, oikea käsi)
- puristetaan tämän käden peukalonhangassa olevaa ihopoimua niin kovaa kuin pystyy/kärsii puristaa - ei pitäisi enää kauan verta tulla.

Kuulostaa hölmöltä, mutta sepä pirulainen toimii! :lol:

:shock: No joo - olet oikeassa. Kuulostaa tosi hölmöltä. Mutta pakko kokeilla vaikka lapsilla seuraavan kerran, kun on nenätupon tarve.

_________________
mvh, jag


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 18:15:52 
Poissa
Hullukarppi
Hullukarppi

Liittynyt: 2007-11-07 05:54:49
Viestit: 5522
Kaverin muksulta tuli joskus verta nenukista jatkuvasti. Siihen auttoi aina kun poika söi viipaleen raakaa paprikaa. On toiminut aikuisillakin kuulemma.

_________________
Hullu se o, ei sen kaa voi olla!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-20 21:40:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-29 21:08:29
Viestit: 1975
Lintuska kirjoitti:
salmiakkikala kirjoitti:
Mitä ihmettä tuo Lintuskan avattaren kissa tuolta pöntöstä haluaa? (ei nyt liity aiheeseen, mutta kiinnostaa)


Kuvan kattineiti oli mun prinsessa, nätti ku mikä ja tiesi sen kans :) Hän oli myös hyvinkin tarkka juomavetensä suhteen, sen piti olla ehdottoman raikasta, vaihtoehdot vessanpytty tai hiljalleen juokseva hana... :D

Oi kamalaa! Tuli varmasti pestyä pytty usein.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-21 05:15:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-10-01 14:29:41
Viestit: 247
^^Kieltämättä :D

_________________
Elämää sKarpimmin 3.10.-10 alkaen, ei paluuta entiseen :)
**iHerbin alennuskoodi TUD741 ensitilaajille**

http://koukuttunut.blogspot.com


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-21 06:35:34 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Tuohonhan on helppo ratkaisu se että pitää pytyn kannen kii. Mulla on jatkuvasti kii niin kissat ei oo ikinä päässeet sinne kurkkimaan. Yök, ajatusta että ne jois sieltä ja sit tulis mua puskemaan ja pussailemaan.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-21 07:09:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-05-27 07:32:03
Viestit: 829
Madwoman kirjoitti:
Kaverin muksulta tuli joskus verta nenukista jatkuvasti. Siihen auttoi aina kun poika söi viipaleen raakaa paprikaa. On toiminut aikuisillakin kuulemma.
Raaka paprika auttoi allekirjoittanuttakin murkkuiässä kun verenvuoto oli viikottaista. Nykysin tulee paprikaa syötyä niin paljon ettei ole vuosiin vuotanut... tai sitten on vaan nenää koulittu sen verran kovalla kädellä ettei siellä enää pintasuonia edes ole :)
Epäilen kyllä että paprikan runsas A-vitamiini on se joka siinä auttaa. Samaa vitamiiniahan on monissa nenäsumutteissa joita käytetään samaan vaivaan.

_________________
Prettys Womans in your town


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-23 15:59:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-04 08:57:42
Viestit: 24
Kiitti. A-vitamiinisuihketta siis ja paprikaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-23 16:08:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-25 16:08:52
Viestit: 629
Myös sinkki on hyväksi limakalvoille...
Auttanee myös ihoa ja vastustuskykyä. Äkkiäkös tässä vedetään pelkkiä pillereitä, rasvaakin saa kapseleista. :wink:

_________________
Tie pettymykseen on päällystetty hyvillä aikeilla.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Verta nokasta
ViestiLähetetty: 2011-07-23 18:06:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
Tyttärellä vuotaa verta nenästä jos hän syö kalaöljykapseleita. Miehellä ne tekee sen että verisuonet katkeilee sormista. Onko se niin, että liiat omega-kolmoset ohentaa verta liian paljon. Eli mieti syömisiäsi.

_________________
huh'


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)