Catharsis kirjoitti:
Vähän hämmästelen, kuinka karppaajat roikkuvat niissä ongelmia aiheuttaneissa ravintojutuissa ja pyrkivät vai löytämään niille korvikkeita. Sokerilimuille zeroja, leivälle karppisia, twixeille atkinsseja. Eikö yksinkertaisempaa ole vain sanoa itselleen, että ne eivät minulle sovi ja aiheuttavat riippuvuutta, lihavuutta, huonoa oloa ja sotkevat metabolian, kiitos ei. No, ehkä kaikilla ei sotke?
Niinpä, kaikilla ne eivät ole niin ongelmallinen asia. Esimerkiksi light-limujen juomisella tai juomatta jättämisellä en ole koskaan huomannut olevaan minuun mitään vaikutusta. Koska toisaalta välillä saattaa olla kuukausien taukoja että en nauti mitään makeutusainetta, luulisi kai siinä ajassa huomaavan, jos olossa tapahtuisi jotain dramaattista? Tai ehkä mun aivosolut on niin syöpyneet, etten kykene enää edes käyttämään niitä havaitakseni tällaisia muutoksia.
Ja itse kun matkustan työssäni paljon, sekä olen peruslaiska pullamössösukupolven edustaja, en yksinkertaisesti
jaksa/viitsi aina tehdä ruokaa alusta pitäen itse. Ja satun tykkäämään uusien tuotteiden tuomasta vaihtelusta. Siksi mulle sopii vallan mainiosti se, että myös vähähiilarisella oleva voi nykyään helposti ja nopeasti hutaista kunnon eväät Karppisen päälle aamiaiseksi, tai mikä ehdottoman parasta, syödä tien päällä ollessa käsilaukussa helposti kannettavan Atkins-patukan.
Ja jopa nauttia tästä kaikesta - hah mikä luuseri muka-karppaaja olenkaan, kun joskus (muutaman kerran kuussa) musta on kiva olla pahis ja vetästä suklaapatukka (eli Atkinsin joku makea patukka) välipäläksi ja juoda säännöllisesti light kokista (koska se on hyvää, piste) Oivoi tuho minut vie... No ei vais.
En vaan jaksa ottaa tätä(kään) asiaa enää niin vakavissani, koska:
a) 13 vuoden syömishäiriökierteen ajan ruoka sai ihan tarpeeksi tilaa mun elämässäni
b) koska uskon, että elän terveempänä, kun syön perusruokana kunnon ruokaa ja silloin tällöin mitä sattuu korvikkeita ja en turhan tarkalla hifistelyllä stressaa elämästäni vuosia pois, ja
c) edellä mainitut tuotteet eivät koskaan ole olleet minulle minkäänlaisten ongelmien aiheuttajia, enkä yritä korvata niiden käytöllä yhtään mitään (poislukien Cokis zero, jota kittaan joskus iltaisin veden sijaan (hyi mua) ja olen korvannut sillä light sidukan kittailun (tupla hyi mua, vielä alkoholiakin käyttää!!)).