Täällä ilmoittautuu myös yksi normaalipainoinen aloittelijakarppaaja. Painan tällä hetkellä n. 56 kg (vaakaa en omista joten käyn vanhempien luona vaa'alla) ja pituutta mulla on 164,5 cm. Olen aina ollut kiinnostunut ravitsemuksesta ja laihdutusyrityksiä on takana useampia, onnistuneita ei yhtäkään - makeanhimo on aina vienyt voiton ja olen yrittänyt kitkutella liian vähillä kaloreilla ja rasvoilla. Tämä on uskoakseni syynä muutaman kilon painonnousuun tässä vuoden sisällä. Painavimmillani olen painanut lähemmäs 58 kg, joka toki sekin on vielä normaalipainon rajoissa.
Kiinnostuin siis karppauksesta luettuani sattumalta sitä koskevan artikkelin jostain lehdestä. Vasta noin viikko sitten aloin todella ottaa asiasta selvää, ja viime päivät olenkin vähentänyt hiilareita melko reippaasti. Laskemaan en ole alkanut, vaan pyrin näin aluksi ottamaan koko ruokajutun rennosti, etten stressaannu ja pilaa siten koko juttua. Toistaiseksi olen voinut hyvin, väsymys tosin piinaa. Nälkää en kuitenkaan ole juurikaan joutunut näkemään, ja pahin makeanhimokin on jo alkanut talttua.
Karppaus tuntuu musta hyvin lupaavalta ja odotan innoissani tuloksia. Mittailin eilen vyötärön-, lantion-, rinnan- ja reidenympäryksiä ja katson sitten viikon päästä, onko mikään muuttunut. Painonlasku olisi myös toivottavaa, mutta kaikki aikanaan.
Olen syönyt aamupalaksi yleensä 2 paistettua munaa sekä tomaattia tms. tai juustoleipäsiä, joiden resepti löytyikin tämän sivuston reseptipuolelta - oli muuten hyviä ja täyttäviä! Lounaaksi olen syönyt jotain broileri-herkkusieni-vihannes-sötkötystä kukkakaalilla ja salaatilla ja juomaksi ykkösmaitoa (aion pikkuhiljaa totutella rasvattomasta maidosta kevytmaitoon tai jopa vielä täysmaitoon, saa nähdä). Illalla olen syönyt joko samaa kuin lounaaksi, tai sitten esimerkiksi luonnonjugurttia marjoilla, juustoleipäsiä, pähkinöitä tai kananmunaa. Miltä tällainen ruoka kuulostaa, olenko oikeilla jäljillä? Aion opetella uusia reseptejä pikkuhiljaa, minkä myötä ruokavalioni sitten monipuolistuu - olen todella aloitteleva kokkaaja, joten kaikki toiminta keittiössä tuntuu vielä hiukan haastavalta. Neuvoja otan mielelläni vastaan.

[/url]