Voi kamala sentään! Aloitin karppauksen ihan ilman kummempia perehtymisiä. Käly neuvoi Finelin sivuille ja aloin välttämään ruoka-aineita, joissa on yli 5g 100g:ssa. Välillä söin EasyDiet pusseja. Ekalla viikolla tippui 3 kiloa! Jippii! No ajattelin sitten liittyä tänne ja oppia lisää sekä saada vertaistukea

Mutta tässähän tulee ihan stressi ja ahdistus lukiessa. Kaikki onkin ilmeisesti paaaljon monimutkaisempaa ja pitää ottaa vaikka mitä huomioon. Juuri tämän takia mulla meni monta vuotta ennenkuin uskalsin aloittaa

Yritin lukea aloittajan oppaita ja UKK, mutta tulee hiki lukiessa. Kertokaa oi gurut, voiko tämän ottaa rennommin ja saada tuloksia tulematta kipeäksi??? Pliis tsempatkaa mua!
Vähän taustatietoja, eli minulla on PCO, jotenkin mm. sen takia kertyy helposti ylipainoa. Nimenomaan sokerin pilkkomisessa kroppa ei ole oikein tehokas. Isällä on kanssa ollut sokerit aina koholla ja äidillä taas aina kunnossa, vaikka syövät aina samoja ruokia. Eli geeneissä ilmeisesti myös tuota sokerihommaa. Kahdentoistavuoden aikana on kertynyt ylimääräistä melkein 30 kiloa, joten ainakin 20 kiloa pitää saada pois. En ole kova liikkumaan, mutta en erityisemmin mässäile. Makeasta en muutenkaan juurikaan pidä. Esim. suklaa ja jäätelö eivät kiinnostaa, mutta perunasta ja makarooneista olen aina tykännyt.
Hiilareita olen vältellyt kohta kaksi viikkoa. Ekalla lähti kolme kiloa, tiistaina menen taas vaalle. Olen syönyt suht vapaasti muuten, välttelen tosiaan vain hiilareita enkä laske muuta. Ensimmäisen viikon jälkeen tosiaan innostuin jatkamaan, mutta toimiiko sama taktiikka sitten pitkään? Sellaisen jutun huomasin, että nälkä on melkein koko ajan. Heti ruokailun jälkeen ei tietenkään, mutta muuten päivän aikana.
Ikä -31, pituus -166cm, paino ennen karppausta -87kg, viikko karppauksesta- 84kg. Tavoite- 60kg jossain vaiheessa.

[/url]