karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-18 19:03:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-10 19:40:55 
Poissa
sintti
sintti

Mitä ihmettä teen väärin????? Olen nyt karppaillut noin 2 1/2 viikkoa. En vedä mitään "nollatoleranssihiilari" linjaa, vaan hiukan inhimillisempää, mutta kuitenkin tarkahkoa ruokavaliota.

Ruokatyylit:

Aamiaiseksi partaäijää ja mauksi hieman fun light mehua.

Lounaaksi töissä esim.1 tonnikala sipuli paistosta, leipäjuustoa, tomaattia ja kananmunaa
esim.2 munakoiso - jauhelihapaistosta (moussaka tehty karppi-ohjeen mukaan)

Illallinen kotona vastaavaa kuin lounas esim. kukkakaali muusia, tonnikalaa, hapankaalia...

Ovatko sitten annokseni liian isoja, vai syönkö niin ruokaisaa, että paino putoaa vain hitaammin? Onhan se nyt pudonnut n. 1,8 kg. Kaverini vain sanoivat, että alussa paino putoaa reilusti.

Kyllä tässä saa motivaatiota olla että jaksaa. Olenkin ajatellut tätä pitkällä tähtäimellä, eli ihan kunnollisena ruokavaliomuutoksena :) . MUTTA SILTI OLISI KIVAA, ETTÄ SE PAINO TIPPUISI :evil:

ViestiLähetetty: 2011-07-10 20:36:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuo on jo ihan hyvä vauhti painon pudotukselle(oma mielipide).Ja kannattaa unohtaa se painoindeksihöpötys koska se ei kerro ihan kaikkea.Kannattaa seurata laihtumista mittanauhalla mittaamalla vaikkapa reisien tai vyötärön ympärystä,sanotaan vaikka kerran viikossa.Toisilla paino tippuu nopeasti,toisilla ei(kuten allekirjoittaneella).Vaikka paino ei ole omalla kohdalla pudonnut tavoitteiden mukaisesti,silti kaikki ihmiset joiden kanssa olen tekemisissä,väittää minun laihtuneen.Kyllä se peili kertoo ihan samaa.Otat vaan ihan rauhallisesti ja annat kropalle aikaa muuttua omaan tahtiin ja nauti hyvästä ja maukkaasta ruoasta siinä sivussa.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 21:35:33 
Poissa
sintti
sintti

Aloittelija olen minäkin, mutta syötkö tarpeeksi rasvaa?

Esim paistatko voissa, lisäätkö kermaa ruokiin?
Itse lisään partaäijän sekaan kermaa ja voissa paistan aina kaiken ja saatan
esim jauhelihan sekaan lorauttaa hieman kermaa.
Ja kasvisten päälle reilusti voisulaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 21:37:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ihmiset ovat erilaisia.

En voi puhua kuin omasta kokemuksestani, mutta minulla ei paino koskaan putoa alussakaan mitenkään dramaattisesti. Luulen, että siihen vaikuttaa se, että olen keski-ikäinen ja insuliiniresistentti. Tarvitsen liikuntaa (joka parantaa lihasten insuliiniherkkyyttä) ja minun pitää olla hyvin tarkkana hh:t kanssa.

Jos sinulla on ikää, ylipainoa paljon, et liiku, sinulla on hormonihäikkää, verensokerin ja/tai kilpirauhasen kanssa ongelmia, voi painon putoaminen olla hitaampaa kuin naapurilla.

ViestiLähetetty: 2011-07-10 21:52:04 
Poissa
sintti
sintti

Näin varmasti on, että joudun hyväksymään sen hitaamman painonpudotus linjan :roll:
Tosin se on omalla kohdallani varmasti se pysyvämpi olotila kuin viimeksi ollut painonpudotus...25 kg /noin neljässä kuukaudessa. Puolet on siis tullut takaisin.

No hitaasti hyvää tulee =D>

ViestiLähetetty: 2011-07-11 13:47:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nevis kirjoitti:
Kaverini vain sanoivat

Nehän ne on parhaita asiantuntijoita sinun(kin) kroppasi suhteen :shock: :lol:

Melkein 2 kiloa 2,5 viikossa on _paljon_ :) Anna nyt itsellesi ja tälle uudelle ruokavaliolle aikaa ja mahdollisuus äläkä hyvä ihminen pidä tätä minään pikalaihiksena.

ViestiLähetetty: 2011-07-11 14:04:03 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Joo anna palaa hitaasti vaan, olitko ennen karppausta kituilija (=yrittää syödä vain vähän, käyttää kevyttuotteita jatkuvasti, potee syyllisyyttä joka toisesta suupalasta)? Moni ex-kituilija on kertonut, että aluksi on paino jopa noussut (kuten mulla) kun keho ilmeisesti ottaa "vahingonkorvauksia". Mutta kyllä se sieltä on lähtenyt laskuunkin sitten, hidasta on täälläkin, mutta kehon koostumuksen muutoksen huomaa kyllä itsekin selkeästi. En sitten tiedä, lähteekö ylipaino helpommin niiltä, joilla on runsaasti höllyvää nahan alla pinnassa - mulla ei ole koskaan ollut sellaista höllyvää läskiä, vaan kun olen ollut laihemmassa kunnossa, lihasmassakin on ollut pienempää ja mulla kertyy vararavinto tiukkaan ja tasaisesti ympäri kehoa. Voihan se olla sitten siksikin tiukemmassa lähtemään poiskin? Mikäpä näitä niin tarkasti tietää.

Mutta pari pointtia: ennen - jälkeen -galleriassa on näitä jotka painaa nyt enemmän kuin ennen karppausta, mutta ei se kyllä luoja nähköön siltä kuvista näytä! Ja toiseksi vaikka karppauksella ei laihtuisikaan/laihtuisi hyvin hitaasti, niin olen huomannut, että sen alun "nypyn" jälkeen (kun paino nousi pari kiloa ja sitten laski taas) en ole ainakaan lihonut! Karkinmässyttäminen on jäänyt, en elä enää pelkällä leivällä (aiemmin oli tapana syödä liikaa leipää), hampaat on paremmassa kunnossa, päänsäryt ovat hävinneet, laktoosi-intoleranssi on hävinnyt, saan syödä oikeasti hyvää ruokaa hyvällä omallatunnolla - enkä näytä lihovan! Mulle sekin on valtavan iso asia kun aiemmin se lihominen oli tasaista nousua hiljalleen. Jos tää nyt hiljalleen tasaisesti laskis? En oo mikään himourheilija. Hiilarien rajoittaminen on mulle ihan välttämätöntä senkin takia. Koomakulutukseni on ilmeisesti melko alhainen - äidiltäni on mitattu se tarkemminkin, hän on mua 20 v. vanhempi, samaa kokoluokkaa ja hänen koomakulutus on vain 1300 kcal/vrk, vaikka ylipainoa on 25 - 30 kg. Sukuvika. Eli tällaisessa tilanteessa se, että painon saa pysymään nousematta, tuntuu sekin jo lottovoitolta.

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-07-11 14:19:26 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Joo vyötärörasva on helpointa ja nopeinta mobilisoida käyttöön. Siksi stressitilanteessa kroppa varastoi rasvaa juuri vyötärölle.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-11 14:26:39 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Ja mie olen nimimerkistäni huolimatta täys päärynä! :lol: Mutta eikös se ole terveellisempää olla päärynä kuin omena?

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-07-11 14:36:14 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

On toki, huomattavasti terveellisempää. Hauskaa miten stressi näkyy: Anoppini oli kotona ollessaan päärynä. Meni sitten stressaavaan työhön ja muuttui omenaksi.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00