karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-23 21:22:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kasvisten hiilarit
ViestiLähetetty: 2011-07-07 19:20:34 
Poissa
sintti
sintti

Kuinka tarkkaan laskette parsan, kaalin, salaatin yms hiilarit. Kun sen puoli kiloa syö, niin taitaa aikas rajoille mennä tuota 20g hiilarirajaa. Eikös niissä olevat kuidut osittain ainakin estä, tahi hidasta hiilareiden imeytymistä. Nyt on niin, että olen käytännössä kaikki muut hiilarit eliminoinut ja näistä haluaisin pitää kiinni.

Viestin otsikko: Re: Kasvisten hiilarit
ViestiLähetetty: 2011-07-07 22:03:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos kovasti laihdutat ja paino ei laske, niin sillon varmaan kannattaa laskea.
Mutta jos paino putoaa, en välittäs laskee.
VHHlla ei tarvi mahaa täyttää kasviksilla ne on kuitenki vaan lisuke.
En enää ressaa edes tuosta 500g päivässä säännöstä.
Itsestään tulee sellanen 300-400 ja joskus enemmän. Se riittää mulle.
Nyt olen oikealla induktiolla ja saan syödä kasvistakin vain parin hiilari gramman verran päivässä.

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-08 07:33:34 
Poissa
sintti
sintti

Ok, mulla on varmaan kussut toi induktiovaihe. Ne hiilarit olen pitänyt siinä kahdenkympin huitteilla jo pari viikkoo, mutta vaikee sanoo olenko sinne ketoosiin päässyt. Painoa on pudonnut 4 kiloa. Ja oikeastaan en enempää haluakaan pudottaa. Tarttis vaan saada rasvan tilalle lihasta. Jostain olen lukenut, että voi mennä puoli vuottakin, että keho muuntuu tosissaan rasvapolttoiseksi. Olen kyllä tyytyväinen, että mittanauha näyttää vyötäröltä tavaraa lähteneen, mutta lisääkin sais lähteä. Punttisalitaustaa on parikymmentä vuotta ja lenkillä käyty, mutta aina olen ollut rasvasessa kunnossa ja sille on saatava piste. Eli... onko VHH vastaus viimeiseen kiristykseen?

ViestiLähetetty: 2011-07-08 08:23:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minun mielestä on. Mutta luulen, että dieetti ku dieetti on hankala viimesten rasvojen kanssa.
Mutta VHHlla ei pitäs lähtä lihaksesta jos vaan syöt etkä kituuta.
Kokeile ottaa viimenen rutistus ihan kunnon induktiolla.
7 päivää hiilarit ihan minimissä ja sitten nostetaan 5g per viikko.
Tämä on siis vain yksi vaihtoehto. Varmasti löytyy muilta lisää neuvoja.
Itse olen aina ollut vähän pyöräkkä. En ole koskaan viimestä 3-5 kiloa edes yrittänyt pois. Joten siitä ei ole kokemusta.
Mutta jos kiinnostaa se vanhan aikainen Atkins, niin laitoin blogiin vähän tiivistelmää ja siellä on sen kirjan kuva. Kirjastosta varmasti löytyy.
http://karppausjaperhe.blogspot.com/sea ... l/Induktio
Kelaa alas, niin löytyy se lyhennelmä

JOs haluat varmistaa ketoosin, niin sen saa takuulla tolla kunnon induktiolla.
Ja apteekista saa noin 13 eurolla ketosixejä
Mutta tarkista päiväys ennenku ostat. mitse ostin kerran valmiiksi vanhoja

ViestiLähetetty: 2011-07-08 08:27:16 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Karppaamalla tapahtuu kutistumista senteistä ihan ilman mitään induktioitakin. Syö vaan hyvää karppiruokaa niin aika tekee tehtävänsä. Täällä on monia upeita esimerkkejä siitä.Kesäaikaan ei induktio ole kiva kun kaikki ihanat marjat sun muut herkut jää syömättä just kun ne on parhaimmillaan.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-08 09:10:04 
Poissa
sintti
sintti

Kiitoksia ohjeista. En ole ollut mikään sokerin suurkuluttaja viime aikoina, mutta pudotan varmuudeksi hiilareita vielä. Eli finellin mukaan parsakaalissa 2g hiilaria per 100g, joten voin huoletta keittää 400g pakastepussin pääruuan yhteydessä pihvin kylkeen. Siihen voita päälle, niin menee kaikkien sääntöjen mukaan. On silmälle mukavampi, kun on väriä ja hiilarit on sitten siinä. Päivän kalorit olen laskenut kalorilaskurissa siten, että paljonko kulutan levossa ja syön sen verran. Sitten liikunnalla teen sitä kalorivajetta. Sen verran ittestäni, että olen 43v miäs, 183 pituutta ja tällä hetkellä 89 kiloa. Aikanaan on ollut painoa 105 kiloa, mutta se tuli alas ihan vaan, kun jätin päivittäisen perunavuoren ja kaurapuuron syömättä. Voin melkein väittää, että tuskin kukaan on täällä kauraa enempi syönyt kuin minä. :D

ViestiLähetetty: 2011-07-08 10:04:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minun mielestäni alle 20g hiilaria vuorokaudessa ei kannatta mennä. Kasvisten syönti (monen väristen) on tärkeää mikroravinteiden ja antioksidanttien saannin kannalta.

ViestiLähetetty: 2011-07-08 10:11:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lihasta ja läskistä saa aika paljon ja luuliemistä.
Ja induktio on vain väliaikainen ja sen jälkeen kasvikset ja marjatkin kuuluvat taas ruokaan.
Itse en näe siinä mitään vikaa, kun ajattelee, mitä ihminen on syönyt että saa 30kiloa fläsää ympärilleen ja kauanko aikaa sitä on kerännyt syömällä paskaa. Tuskin kuukaudessa?? Puhun nyt itsestäni en muista...

ViestiLähetetty: 2011-07-08 10:17:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Jambo68 kirjoitti:
Ok, mulla on varmaan kussut toi induktiovaihe. Ne hiilarit olen pitänyt siinä kahdenkympin huitteilla jo pari viikkoo, mutta vaikee sanoo olenko sinne ketoosiin päässyt. Painoa on pudonnut 4 kiloa. Ja oikeastaan en enempää haluakaan pudottaa. Tarttis vaan saada rasvan tilalle lihasta...

... eli ei mitään syytä olla enää induktiolla. Eikä varsinkaan laskea kasviksien hiilareita.

Kehonkoostumuksen muutokseen käytetään ihan muita keinoja - ja aivot tykkää kun maksan ei tarvitse tehdä niille ihan kaikkia sen tarvitsemaa glukoosia vaikkapa valkuaisesta, jonka sinä muutenkin varmaan mieluummin käyttäisit rakennusaineena eikä polttoaineena.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-07-08 14:07:36 
Poissa
sintti
sintti

Näyttäis siltä, että näitä sivuja kahlaamalla olen aika lähelle ydintä osunut. Jatkan kuitenkin noin 20g hiilareilla vielä jonkun aikaa, kun se helppoa on. Jos nyt kuitenkin katson sen induktiovaiheen käydyksi. Vähän proteiinipainoitteiseksi pakkaa makrot menemään ja rasva jää hiukan alakanttiin. Pitääkö se nimenomaan olla eläinrasvaa, vai käykö kylmäpuristettu kookosöljy / oliiviöljy. Kookosta mulle suositeltiin hyvänä ja sitä olen lusikalla kauhonut. Sehän on THL.n mustalla listalla, niin pitäs senkin puolesta kelvata. Voi ja kerma on käytössä. Munat ja pekoni aamulla. Tuo luuliemi on vierasta. Täytyy tutustua. Vähän lähtee rönsyilemään tuosta alkuperäisestä otsikosta.

ViestiLähetetty: 2011-07-08 14:35:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt kun olen lukenut Tri Annikan kirjaa ja menossa Eenfeltin, niin alan kallistua ihan vaan eläinrasvalle. Lisukkeena oliivi ja kookos

ViestiLähetetty: 2011-07-08 15:32:16 
Poissa
sintti
sintti

Selvä. Kiitokset vielä. Näillä mennään. Jouluna mää olen kunnos, vaik henki menis.

ViestiLähetetty: 2011-07-08 15:41:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On olemassa monenlaista "tiukkaa kuntoa". Jos alle kympin rasvoihin pyrit, niin vaikeaa on kovin suurella rasvamäärällä. Ylläpito taas tuntuu onnistuvan paljon suuremmallakin rasvamäärällä, hyvä niin. Liikuntojen kanssa ei saisi kiristelyvaiheessa mennä lähellekään maksimeita, jotta keho uskaltaa luopua niistä rasvoista. Tämän koin tuossa talvella henkilökohtaisesti. Ennemmin ylläpitävää ja matalatehoista, niin tuntuu rasva häviävän parhaiten, siis ainakin minulta. Jos sinne väliin haluaa heittää jonkun kovatehoisemman, niin pitää sitten levätäkin oikein kunnolla. Tälläisiä kokemuksia.

ViestiLähetetty: 2011-07-08 16:39:41 
Poissa
sintti
sintti

Kympin rasvat taitaa olla unta mun kohdalla, mutta sinne viidentoista alle. Töissä pari vuotta sitten mitattiin 24 prosentit rasvat ja sisäelimissäkin 11. Mua kehotettiin liikkumaan ja näytettiin sitä Pekka Puskan ruokalautasta. No juoksin kutakuinkin 50 kilsaa viikossa ja kolmasti salilla, että liikuntaa en voinut mielestäni lisätä. Paino heitteli satasen molemmin puolin. Puuroa ja perunaa meni. Ei mene enää. Ja nyt pari viikkoa sitten pudotin noi loputkin hiilarit pois. Kyllä keskiviikkona kyykkytreenissä huomas kyllä että sarjat jäi vajaiksi. Jotenkin energia loppui kesken. Lenkit olen vetänyt todella matalalla sykkeellä ja niiden kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Vyötärö kapenee viimeeksi, joten sitä mittaillaan.

ViestiLähetetty: 2011-07-08 16:42:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minusta sitä energiaa voi ottaa rasvasta jos liikkuu ja Tri Annika suosittelee enempiä hiilareita liikkuvalle.
Mutta kummankaan oikeaa määrää en osaa sulle sanoa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00