karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-24 17:25:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-07 14:54:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse asiassa pieneni :P Aikoinaan oli sellaista 60-70 euroa per kauppareissu, mutta nykyisin tarttuu kassi mukaan n. 40-50 eurolla, jos ostan pelkästään ruokia. Sillä pärjää sitten 3-4 päivää ainakin.

Vihannekset on aika halpoja, sellaista 1-2 euroa per tavara, ja kestää tosi pitkään (varsinkin kaali, tomaatti ja punasipulit). Liha kestää 2 päivää per paketti, ja kastikkeet saa tehtyä mausteista (ikuisuuden melkeinpä), tomaattipyreestä ja kookosmaidosta halvalla. Makkarat ja muut kestävät myös hyvin kulutusta (heh heh), joten vähällä pääsee pitkälle :)

ViestiLähetetty: 2011-07-07 15:54:19 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Olen juuri tarkkaillut päivittäistavaramenoja kesäkuun. Sisältäen siis tiskiaineet, wc-paperit, saippuat, pyykinpesuaineet, mitä huushollissa menee. Ei kaikkea ees tarvi joka kk ostaa. Tulos vähän pani miettimään, kun kuitenkin melko pienituloisia ollaan. Mutta sattuipa tähän kesäkuuhun kaikenlaista harvoin täydennettävää, esim. mantelijauhoja yms. Ja se juhannus.

Rasvat on vaihtunu laadukkaisiin. Lihaa, kalaa, siipikarjaa syödään ja vähän välillä valkkaillaankin. Villiä kalaa kaivataan ja luomulihaakin ostellaan, jos löydetään helposti. Koska molemmat on lopettanut tupakoinnin, siitä jää ylimääräistä ruokaan. Alkonkin kulutus mulla nolla, miehellä hyvin pienimuotoista.

Kahvin juonti on selvästi vähentynyt. Halppismerkit ei maistu ollenkaan, niitä on kokeltu, eikä ees säätämällä mene. Useina päivinä juodaan vain aamukahvi. Ennen juotiin vielä 2 kertaa päivässä ja iltakahvitkin. Nyt ip. kahvi ihan poikkeus. Ehkäpä ovat hinnat tehneet meille palveluksen noin terveyden kannalta.

Kirjaa aion pitää vielä jonkin aikaa. Nyt kun kaikki hinnat ovat nousussa se auttaa näkemään mihin rahat menee. Yksi lohdutus. Paino laskee tasaisen varmasti nyt ja jos se jatkuu, ruokalasku pienenee pienemmän energiantarpeen muodossa. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2011-07-08 09:29:37 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Kiitos taas kerran Els!

Laskin heti kesäkuun ruokamenot tuon keskiverron ja meidän huushollin kulutuksen mukaan. :D Meidän kuukausimenoissa kyllä muutakin päivittäistavaraa, pesuaineita, vessapaperia jne.

Yllätyin kuitenkin iloisesti: olemme melko huomattavasti alle keskiarvon. Olin pitänyt kesäkuun menoja korkeina ja olin oikeastaan aika huolissani (ruoka)taloudenpitotaidoistani. Toki aina on petrausvaraa, mutta että olin reilusti alle keskiarvon ja meillä syödään hyvin. :smt040

Taas pukkaa intoa!

ViestiLähetetty: 2011-07-08 15:22:37 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Sika_Skarppi kirjoitti:
Rahapussi pysyy sopivana kun tietää mitä ostaa, kun ei tule ostettua karkkia ym. hyvää. Ne on yleensä sellasia himo-ostoksia.
Sen nyt olen vain huomannut että on tarvinnut hommata tehosekoitin, lainannut olen äiteeltä käsivatkaimen, ja sellasen pitäs ostaa oma kun saa tehtyä mousseja. Sitten pitäs hommata keittiövaaka että saa punnittua tarkemmin noi mitä syö. Sauvasekoitinkin pitäis hankkia kun kaikkea ei saa tehosekoittimella tehtyä. Sitten pitäs hakkia leivänpaahdin kun toi pekoni ja kananmuna alkaa kyllästyttää aamusin, ni vois tehdä noita mantelileipiä, pakastaa ne, ja aamusti törkätä leivänpaahtimeen. Sitten suunnittelin myöskin ostavani sitruspusertimen, mut en tiiä onko se niin karppi, sais kyllä hyvä greippi juomat sillä tehtyy ku ei jaksa/kerkee käsin niitä vääntää. Parempi se silti juua omat mehut ku kaupan mehut. Myöskin toi mikro olis hyvä ostaa uusi ja oma että saa pakastemarjat sulatettua nopeammin.

Että semmosia hankintoja mulla! Enemmän raha noihin laitteisiin menee kun ruokaan =bb

Niin ja sit ps. piti mainita tuo jäätelökoneen hankita, ei niitä kaupan sokerilitkuja voi syödä, täytyyy jäätelöki tehä ite.

Entäpäs se sodastream? Onneksi yleiskonetta ei tarvi enää, kun en tiiä minkään valtakunnan hyvää viljatonta hiivaleipäreseptiä :study:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 64 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4

Kaikki ajat ovat UTC+02:00