Terve,
uusi karppaaja ilmoittautuu. Upeman-nimimerkin takaa kirjoittelee vajaa kolmekymppinen miehen alku, joka on nyt tosissaan karpannut n.3kk. Alkumitat olivat jotakuin 178cm/91kg, ja eilen vaaka näytti 86,6. Tarkennukseksi, että en ole ihan perus pullamössöjuniori, vaan pienen ikänsä liikkunut ja fyysisesti keskivertoa paremmassa kunnossa. Tavoitteena on enemmänkin kiinteytyä ja jonkin verran painoa pudottaa, jotta urheilujauran pätkäni saisi leikatun polven kera jatkoa.
Viime aikoina olen kuntoillut aika hyvin, ja kunto onkin kasvanut kohisten. Ensimmäinen juoksulenkki kahteen vuoteen tuli heitettyä alkuviikosta, ja kappas, samana viikkona tuli vielä kolme kertaa lisää. Ja edes aktiivisempina aikoina en ole ollut näin tarmokas liikkumaan, vaikka olenkin ollut paremmassa kunnossa. Karppauksella saadut "energiatasot" ovat kyllä hämmentäviä

Huvittuneena perjantaina havahduin olleeni syömättä 8 tuntia, ja tehneeni normityöpäivän sekä juosseeni vielä kunnon kovatempoisen juoksulenkin ilman totaalista uuvahtamista. Luulen, että hiilareilla ei todellakaan ole mitää tekemistä liikuntasuorituksen suorittamisen kanssa.
Muutamia kommentteja; ensinnäkin työterveyshoitajani kehotti minua tarkkailemaan painoani, koska olen siis lievästi "ylipainoinen"

, samainen hoitaja myös totesi, että vyötärön/mahanympärysmittani todistaa painoindeksin ohella tämän. Tarkennukseksi, että kunnon treenin jälkeen vatsalihakseni näkyvät ainakin kohtuullisesti. Että, se siitä virallisterveellisestä laiha/läski-vertailusta...
Ainoita ongelmia on ollut ajoittainen ummetus, mutta pellavansiemenillä ja riittävällä kasvisten mässäilyllä tästäkin on päästy jo ylitse. Ja normimakeaa en todellakaan enää kestä yhtään, heti menee pakki sekaisin ja huono olo. Alkoholikin nousee paremmin päähän, vaikka sitä harvemmin nautinkin.
Ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, aion jatkaa tällä tiellä mahdollisimman pitkään!