karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 13:40:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 19 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Suklaaostoksilla
ViestiLähetetty: 2011-06-16 14:48:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Emmuska. kirjoitti:
Saako suomesta mistään Lindtin Excellence CHILI suklaatia??? kiinnostais kovasti maistaa... :smt016

Lindtin Creation Cherry&Chiliä ostin kokeeksi Stockan herkusta, olihan se kuitenkin 70%. Melko mietohan se oli, kirsikka teki siitä täytesuklaamaisen ja hiukka tavanomaisen.

Kannelmäen Prisman Eat and Joy -osastolla myydään pientuottajien käsintehtyä suklaata. Sieltä löysin Käsintehtyä tummaa chilisuklaata (ohuita suklaalohkoja pussissa). Siinä on osuvasti chiliä, potkaisee mukavasti jälkikäteen! :shock:

Valmistaja on Sate Herkkutuote, Petäjävesi. Pakkausselosteessa kerrotaan näin:
"Valmistusaineet:
Kaakaomassa, kaakaovoi, sokeri, soijalesitiini, vaniliini, chili, saattaa sisältää maito ja pähkinä jäämiä."

Kysyin suklaasta kuinka tummaa, kun ei pakkauksessa mainittu. Tarkalleen en muista, mutta ainakin nyt sen 70% sanottiin olevan. Suosittelen chilin ystäville!

-Sen lisäksi kaapissa on avattuna ja keskeneräisenä Lindt Excellence 85% suklaalevy. (Eipä ennenmuinoin voinut pitää avattuja suklaalevyjä kaapissa viikkokausia!) :roll:

ViestiLähetetty: 2011-06-16 16:39:31 
Poissa
kukkka
kukkka

IHANA KETJU! :smt049

Miksen ole aiemmin tätä tajunnut?

Juu, jos tuo on samaa suklaata, kuin itse ostin keskustan Eat and Joy - Maatilatorilta (perustummaa-versiona), niin siinä oli kaakaota 55%.
Voi olla että chilisuklaaseen ovat laittaneet enemmän, en tiedä :D

ViestiLähetetty: 2011-06-18 09:15:50 
Poissa
sintti
sintti

Hei vaan! Uusi karppi ilmottautuu, ketoosissa toista päivää ja virtaa alkaa olla kuin pienessä kylässä! :D
Onko kukaan tilannut Jenkeistä vähähiilarista suklaata? Tilasin just http://www.iherb.com.[url][/url] firmasta, siellä oli hirviä valkoima suklaita, joissa hiilarit tollaset 12 - 15 g/ 90 g... Onko aika ok? Siellä on myös hiton halpoja kaikki vitamiinit, omegat sun muut! Ja postarit 4 $! Suosittelen, saat alennuksen koodilla AVU116, Siitä ei kait oo mulle mitään hyötyä, että en sillä tässä markkinoi... :)
Jahka tuotteet tulevat ja maistelen, kerron makukokemuksia! Nyt lenkille kun alkaa jaksamaan! :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-18 09:39:34 
Poissa
sintti
sintti

Kyl täältäkin löytyy vähähiilarista suklaata..
Ite ostin eilen Maraboun Premium Dark suklaata, kaakaopit. 80%. Hiilareita 19g/100g.

ViestiLähetetty: 2011-06-18 13:11:44 
Poissa
sintti
sintti

Joo, toki löytyy, siellä vaan on aivan uskomaton valikoima ja hintaakaan ei tule kun 2 €/levy. Appelsiininkuori- ja sitruunamaut nyt mainitakseni. =P~
Tää karppaus on todellakin uus juttu mulle ja mä oon aivan sekasin innosta, joten koittakaa kestää... :smt038

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-18 20:19:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Tuittura kirjoitti:
Onko kukaan tilannut Jenkeistä vähähiilarista suklaata? Tilasin just http://www.iherb.com.[url][/url] firmasta, siellä oli hirviä valkoima suklaita, joissa hiilarit tollaset 12 - 15 g/ 90 g

Hei, täällä Jenkkilässä asuvana haluaisin huomauttaa, että täkäläiset merkkaa tuotteisiin ravintotiedot per annoskoko. Eli esim noissa suklaissa näytti olevan usein annoskokona puoli levyä, jolloin tuo hiilarimäärä on siis 12g/45g. Kannattaa huomioida tuo, ettei tule vahingossa syötyä enemmän hiilareita kuin luulee. :)

ViestiLähetetty: 2011-06-19 07:40:27 
Poissa
sintti
sintti

*Ohops, olipa hyvä kun kerroit! =D> Olisi saattanut vanhalle suklaan väärinkäyttäjälle sattua vahinko.... :oops:

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-19 10:37:08 
Poissa
sintti
sintti

Tarkistin tuolta iHerbin sivuilta ja näinhän se oli, hiilarit oli 30 g:aa kohden... mä oon hätähousu joka asiassa, ja niin tässäkin, kun en lukenut kunnolla. :) Mutta pidetään ne määrät sitten alhaisina, enkä nyt hetkeen aio vielä suklaata syödäkkään, ei tee edes mieli, jipii sille! =D>

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-06-24 21:32:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voiko yksi pala suklaata riittää? Kyllä voi, vieläpä yllinkyllin!
Ainakin jos maistaa Sikamusta Ebony 96 -suklaata. 8)

Kannelmäen Prisman Eat and Joy -maatilatorilla myydään pientuottajien käsintehtyä suklaata.

Aiemmin olen maistellut Sate Herkkutuotteen chilisuklaata. Nyt tarttui matkaan Sikamusta, jonka kaakaopitoisuus on 96%.

Pakkausselosteessa kerrotaan näin:

"Käsintehty aito suklaa.
Valmistusaineet: kaakaomassa, kaakaovoi.
Saattaa sisältää sokeri-, maito- ja pähkinäjäämiä.
Valmistaja Sate Herkkutuote, Petäjävesi
laktoositon
kaakaopitoisuus 96%"

Veikkaan, että sitä voisi löytyä muiltakin Eat and Joy -maatilatoreilta. Jos joku haluaa maistaa todella jykevää suklaata! :shock:

ViestiLähetetty: 2011-06-29 17:34:18 
Poissa
sintti
sintti

Hain postista tänään suklaapatukoita joita tilasin hiilariton.fi:stä. Olipa kamalan makuisia. En ole ikinä ennen syönyt huonolta maistuvaa suklaapatukkaa(tai ehkä Bounty) mutta tämä oli kyllä todella pahan makuinen ja liian makea. En tiedä mitä makeutusainetta on käytetty mutta todennäköisesti se siinä teki oudon sivumaun.

ViestiLähetetty: 2011-06-29 17:48:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tykkäättekö ihan oikeasti kaikki tummasta suklaasta??

Olen maistanut (toiveekkaana) vaikka mitä merkkejä ja kaikki maistuu mun mielestä ihan kamalalta :smt009 Ennen kuin aloitin karppauksen yrittelin joskus niitä tummia suklaita, että olisivat olleet "terveystuotteita". Nyt kun karppaan, olen taas yrittänyt niitä maistella. Maistuvat kitkeriltä, saippuamaisilta tai tarttuvat suuhun kiinni , suu menee ihan myttyyn :mrgreen: :mrgreen:

Viime viikolla totesin, että antaapa olla, mitä suotta yritän niitä, syön sitten esim. Fazerin sinistä, kun oikein suklaanhimo iskee. Onneksi himo iskee enää tosi harvoin. Juhannuksena herkuttelin Fazerin sinisellä, jossa on kokonaisia hasselpähkinöitä. Muut vetivät kaikkea viljapohjaista hyvää ja mulle kun ei noi viljat käy, oli suklaa mun korvike.

ViestiLähetetty: 2011-06-29 17:59:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Musta on hyviä Lidlin 81% ja 70%: set. Maraboun 70 %nen on taivaallisen (eli liian) hyvää. Alle tän prosenttisilla tummilla suklailla ei tee yhtään mitään, kitkeriä tunkkasia ja "puuromaisia"
Lisäys: normi suklaat ovat aivan törkeän makeita, eipä tee mieli yhtään

ViestiLähetetty: 2011-06-29 18:32:26 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä oon tykännyt Lidlin 81%:sta..
Ja viime viikolla löysin 83%! Aivan mahtavaa!!!
Näytti vaan olevan joku limited edition, eli ei oo jatkuvasti saatavilla :(
Onneks hamstrasin useemman (8) levyn, suklaavarasto on siis täynnä \:D/

ViestiLähetetty: 2011-06-29 18:37:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kyllä mä tykkään oikeasti tummasta suklaasta. Fasun sininen on mulle nykyään liian makeaa ja sanoin alkaa olla 70%:set. Pari palaa syön lähes päivittäin 81% tai yli olevia.Kahvin tai teen kanssa sulaa niin mukavasti suussa.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-06-29 22:01:50 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

iHerbistä tuli viimeksi ostettua aivan ihanaa appelsiinsuklaata (70%), toinen kokeiltu maku oli kirsikka-manteli. Todella hyviä molemmat, en edes hiilarimääriä katsonut, kun sen verran pienissä määrissä nautin :)

ViestiLähetetty: 2011-06-30 04:26:33 
Poissa
sintti
sintti

mä tilasin noita samoja, ja lisäksi sitruunaa, vadelma-mantelia, appelsiininkuorta.... eivät ole vielä tulleet, mutta eipä ole tosin suklaata tehnyt mielikään, eikä mitään muutakaan, ketoosi jatkuu hyvin vaikka olen vähn lisännyt hiilareita, jonnekin 30 geehen/ päivä. Hyvä fiilis ja jaksan töissä paljon paremmin kuin ennen! :D

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-01 15:05:26 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Testissä Lindtin Blueberry Intense. Oikein hyvää vaikka onkin melkoisen makeaa. Jostain syystä kutittaa suuta? Joku allergeeni ilmeisesti piilee vaikka en keksikään, että mikä. Sisältää lisäaineita ja muita epämääräisyyksiä. Toinen testisuklaa on Plamilin Luomu Cayennesuklaa. Ei sisällä eläinperäisiä tuotteita ja on valettu käsin muottiin. Erittäin hyvää. Todella tulista (ainakin minun makuun) ja mahtava jälkipolte. Suklaa silti maistuu ja jää viipyilevänä suuhun. Tätä suosittele kaikille tulisesta suklaasta pitäville.

ViestiLähetetty: 2011-07-01 18:00:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kirsikka68 kirjoitti:
Tykkäättekö ihan oikeasti kaikki tummasta suklaasta??

Olen maistanut (toiveekkaana) vaikka mitä merkkejä ja kaikki maistuu mun mielestä ihan kamalalta :smt009 Ennen kuin aloitin karppauksen yrittelin joskus niitä tummia suklaita, että olisivat olleet "terveystuotteita". Nyt kun karppaan, olen taas yrittänyt niitä maistella. Maistuvat kitkeriltä, saippuamaisilta tai tarttuvat suuhun kiinni , suu menee ihan myttyyn :mrgreen: :mrgreen:

Viime viikolla totesin, että antaapa olla, mitä suotta yritän niitä, syön sitten esim. Fazerin sinistä, kun oikein suklaanhimo iskee. Onneksi himo iskee enää tosi harvoin. Juhannuksena herkuttelin Fazerin sinisellä, jossa on kokonaisia hasselpähkinöitä. Muut vetivät kaikkea viljapohjaista hyvää ja mulle kun ei noi viljat käy, oli suklaa mun korvike.

Tottumiskysymys - ainakin mulla. Ennen karppausta olin enemmänkin valkosuklaan ystävä. Vähänkin Fazerin sinistä tummempi tökki. Kun aloitin karppaan otin silloin tällöin palan jotain 70% suklaata kahvin kanssa. Pikkuhiljaa totuin makuun ja nyt nuo maistuu mielestäni yhtä hyvälle kuin normisuklaa ennen vanhaan :)

ViestiLähetetty: 2011-07-01 19:22:44 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Kyllä mä tykkäsin tummasta jo ennen karppausta. :)

ViestiLähetetty: 2011-07-04 13:34:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mäkin olen aina tykännyt tummemmasta suklaasta, mutta tosi tummiin olen tutustunut vasta karppauksen myötä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 371 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 115 16 17 18 19 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00