karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-13 14:57:10

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Karppauksesta kiinnostunut
ViestiLähetetty: 2011-06-12 18:38:49 
Poissa
sintti
sintti

Heipparallaa!

Joukkoonne sulloutuu yksi pylleröinen laardeineen, ja toivon vihdoin löytäväni oikean ja lopullisen aseen paino-ongelmiani vastaan.
Paljon olen etsinyt karppauksesta tietoa netistä, muistaen kuitenkin lähdekriittisyyden, mutta paljon vielä vilisee kysymysmerkkejä tuolla aivojen sisällä.

Olen viime syksynä pudotellut painoa vähentämällä hiilareita ja lisäämällä proteiineja. Sain painoani alas reilu 10kg, mutta kun vaaka edelleen heilahtelee liki 90 kg paikkeilla ja pituutta vain 156cm, en todellakaan voi olla tyytyväinen peilikuvaani enkä kokonaisvaltaiseen olooni yleensäkään. Nyt alkaa paukut olla vähissä yksin suhratessa, ja siksi uskaltauduinkin tänne ahterini tuuppaamaan, jos täällä vaikka potkittaisiin taas eteenpäin.

Koska olen täysin noviisi tässä asiassa tarvitsisin teiltä kokeneilta karppaajilta vähän vinkkejä kuinka pääsen alkuun sujuvasti ja kuinka esim ateriarytmitys kannattaa järjestää. Jotain kivoja reseptejä varsinkin aamupalalle kaipailisin, koska tuo aamusyöminen on minulle se ongelma.
Onko keittokirjoista hyötyä, vai onko niiden reseptit liian vaativia aloittelijan rakennella?

Toivottavasti sulauden joukkoonne, ja voisin ehkä jo kesän jälkeen olla muutaman kilon kevyempänä ja voida kaikinpuolin paremmin

ViestiLähetetty: 2011-06-13 09:19:35 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuolta reseptit osiosta löytyy ohjeita joka lähtöön, ja kannattaa lukaista myös aloittelevan karpin opas.
Itse hain kirjastosta Heikkilän kirjoja ja Dahlqvistia, ne auttoi ainakin minut ymmärtämään hyvin, mistä karppauksessa on kyse.
Niissä on myös hyviä ruokaohjeita, joskin itse en tehnyt ruokaa niiden ohjeiden mukaan, vaan sovellan aina ohjeita enemmän omaan makuuni.
Kannattaa myös lueskella rauhassa foorumin ketjuja, mutta muistaa myös samalla se tosiasia että se mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi itselle :D
Ateria rytmitys on jokaisen henkilökohtainen juttu, alussa kannattaa syödä niin että nälkä lähtee, sittemmin vaikka 3 ateriaa pvässä ( kun syöt tarpeeksi rasvaista ruokaa, niin nälkä ei vaivaa )...aterioiden välillä taukoa ainakin 4 tuntia...välipalat pois mieluusti, syöt ne sitten aterian yhteydessä, ja vettä täytyy muistaa juoda...kokeilemalla selviää mikä tyyli on itselle paras, näin ainakin minulla :)
Tsemppiä =D>

ViestiLähetetty: 2011-06-13 09:34:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moikka! Miksi syöminen aamuisin on ongelma, etkö löydä mieluisaa syömistä vai eikö tee mieli syödä aamulla? Tuolta reseptiosiosta löytyy ohjeita karppileiville joita ainakin itse tykkään syödä aamuisin. Jos ei aamiainen maistu niin sitä ei ole pakko syödä, syöt sitten vaikka tukevamman lounaan. Oletko lisännyt myös rasvaa ruokiisi korvaamaan ennen hiilihydraateista saadun energian? Tarkoitus olisi saada enin osa energiasta rasvasta, seuraavaksi eniten tulisi saada proteiinia ja vähiten hh.

ViestiLähetetty: 2011-06-13 09:49:16 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Moikka ja tervetuloa karppilammikkoon.

Noista resepteistä sen verran, että tavan ruokaahan ne vain ovat, kannattaa sieltä hakea vinkkejä ehdottomasti. Jos on mainittu jotain outoja aineksia, kuten psyllium tai fiber husk niin kannattaa klikata ensimmäiseksi tuota sivun ylälaidan Etsi-linkkiä ja kokeilla hakea selitystä sitä kautta. Jos ei löydy, niin sitten kysymään, mutta monet asiat on kysytty moneen kertaan jo aiemminkin joten vastauksia saa varmasti etsimällä aika nopeasti.

Sympatiseeraan sua henk.koht. koska olen itse 158 pitkä ja paino samoissa lukemissa kuin sulla. Tosi hieno pudotus tuo 10 kg jo!

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-06-13 11:32:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pylleröinen kirjoitti:
Olen viime syksynä pudotellut painoa vähentämällä hiilareita ja lisäämällä proteiineja.
Riinuliinu tästä jo mainitsikin, mutta toistetaan varmuuden vuoksi: kai tiedät, että rasvat ovat vielä proteiinejakin tärkeämpiä? Proteiinejakin toki tarvitaan, ihan ehdottomasti, mutta useimmissa karppaussuuntauksissa hiilarit korvataan ihan rehellisesti rasvalla. Pitää toki vähän katsoa, mistä sen rasvan ottaa: oikea voi, oliiviöljy ja kookosöljy ovat suosiossa, samoin kuin oikeasti rasvaiset ruoka-aineet (vaikkapa kirjolohi, sikanauta-jauheliha, muu rasvainen liha, kuohukerma). Margariinit ja kaikki kevyttuotteet sen sijaan kuuluvat ehdottomasti vältettäviin juttuihin.

Keittokirjoista suosittelen Karpin keittokirjaa ja Karpin ateriakirjaa, jotka on täynnään aivan ihania reseptejä. =P~ Niistä löytyy aamiaisvinkkejäkin, ja mukana on ilman muuta helppojakin ohjeita -- joskin toki myös vähän vaativampia.

Ja lisäksi komppaan vielä Aloittelijaa: kirjojen lukeminen kannattaa ilman muuta. Heikkilän ja Dahlqvistin lisäksi voisin heittää vielä lisävinkiksi Varpu Tavin ja Atkinsin, eiköhän näistä jo jotakin pitäisi löytyä kirjastosta. Tsemppiä matkaan!

ViestiLähetetty: 2011-06-21 14:17:50 
Poissa
sintti
sintti

Heippa taas!

kiitoksia kovasti viesteistänne

Pakko myöntää, että noiden rasvojen osuus on ollut minulla aivan ulalla tuon aikaisemman ruokatottumuksen kanssa, eli olen mennyt niin vähähiilarisella kuin vähärasvaisellakin ruoalla #-o
ja nyt kun olen yrittänyt kasailla tuota ruokapäivääni, niin yllättävän vaikeaa minulle on kerätä noita rasvoja, jotenkin vaan jämähdän katselemaan hiilareita joka paikassa.

Olen mittaillut ja suunnitellut tämän päivän ruokailut, ja jos joku viisaampi osaisi kertoa onko tämä edes sinnepäin kun kokonaiskalorit on 1044 kcal, hiilareiden osuus 24g (9%), proteiinien osuus 94g (37%) ja rasvojen osuus 60g (54%) :?: Vai meneekö tämä ihan metsään :roll:
Tilasin itselleni ne karpin keittokirjan ja ateriakirjan sekä Tri Atkinsin uusin painonpudotusohjelma (onko kellään kokemusta tästä?). Siihen kunnes ne saan postista, yritän sooloilla ja aiheutan päänvaivaa muille kaupassa olijoille ryntäilemällä hyllyltä toiselle ja tiirailemalla tarkkaan ravintosisällöt :lol:

Onkos täällä muita, jotka tekevät vuorotyötä? Pohdiskelin kuinka syömiset ajoittaa esim yövuorojen aikana? Yöllä kun ei todellakaan tee mieli mitään raskasta ruokaa :?

ViestiLähetetty: 2011-06-21 14:26:02 
Poissa
kukkka
kukkka

Onhan siinä jo parempi suunta ainakin tuohon edelliseen vähärasvaiseen verrattuna. :D

Rasvojen määrä saisi olla kyllä vähintään kaksin- ellei kolminkertainenkin. Kalorit jää alhaisiksi, joten siihenkin rasvojen lisäys auttaisi. Protskua voisi olla lisää, mutta tästä ollaan tietysti montaa mieltä tällä foorumilla. Hiilarit hyvät jos haluat alhaalla pitää.

Omista seuratuista ketjuista ainakin TeijaS käy vuorotöissä, joten tsekkailepa häneltä syömisiä vaikka alkuun. Foorumia selatessa löytyy varmasti muitakin. :)

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-06-22 06:55:21 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Rasvaa reilusti lisää ja kaloritkin sulla on aivan liian alhaalla!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-06-22 11:31:17 
Poissa
sintti
sintti

On tämä vain opettelemista....no aamu alkoi rapsakoilla pekoniviipaleilla ja paistetuilla munilla joiden väliin laitoin juustoa :shock:
En kyllä muista milloin viimeksi olisin tuollaisen määrän ruokaa laittanut aamukahvin kera suuhuni, vaan eipä tuo pahaa ollut :wink:
Tuo rasva on kyllä se kompastuskivi minulle. Hiilarit saan pidettyä hyvinkin siinä 20g-30g välillä ja proteiinit reippaassa 90g:ssa, vaikka niitäkin saisi kai olla enemmän. Tarvii vaan yrittää opetella katselemaan enemmän rasvaisia tuotteita, ja ennenkaikkea opetella käyttämään niitä. Sitä myöten saisi sitten nuo kaloritkin nousemaan...

Eilen illalla kävin koiran kanssa viskaamassa reilun tunnin lenkin, ja nappasin vielä myöhemmin illalla yhden Ukko-Pekka makkaran, kun alkoi niin huikomaan.

Tänään alkaa yövuorot, joten yritän sinnitellä päivän niin, että syöminen painottuisi enemmän tuonne iltaan. Yöksi mietin ottavani mukaani rahkaa tai partaäijä jogurttia ja marjoja. Huomenna uusi vuorokausi alkaakin sitten siitä kun herään

Muoks vielä.... Laitatteko te minnekään kalorilaskuriin päivän aikana nauttimianne ruokia? Itse otin kahden viikon kokeeksi tuon kalorilaskuri.fi ja nyt olen jo ihan huuli pyöreänä. Tuo mokoma herjaa minua jo reilusta 1400kcal syönneistä, eikä se minusta mitenkään hurja luku edes ole. Jätänkö siis vaan kalorit huomioimatta ja keskityn rasvojen, proteiinien ja hiilareiden laskemiseen

ViestiLähetetty: 2011-06-22 17:47:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Älä tuijota niitä kaloreita. 1400 ei varsinkaan riitä mihinkään. Itse olen käyttänyt Kiloklubia, se on ilmainen, mutta en sielläkään tuijota esim laatupalloja koska ne kiljuu aina punaista jokatapauksessa 8) (koska en syö leipää jne jne) vaan keskityn rasvojen, protskun ja hh:n määrään, ja siellä on nuo kalorisuosituksetkin edes jotenkin järkeviä. Pientä vajetta sielläkin suositellaan, mutta katso ensin että saat makrosuhteet kuntoon ja jos ei se riitä laihtumisen aloittamiseen niin säädä sitten kaloreita.

ViestiLähetetty: 2011-06-22 18:32:06 
Poissa
sintti
sintti

Ihana kun täällä on niin avuliasta porukkaa...saa ihan rauhassa pöllöillä uusien asioiden kanssa ja kysyä varmaan monen mielestä tyhmiäkin juttuja =D>

Eli unohdan nyt ne kalorit...sain tänään nostettua rasvat 126g:aan, ja proteiinit 114g:aan, hiilareiden jäädessä 24g:aan...aika tyytyväinen olen itseeni.
Tuohon on nyt laskettu mukaan yövuoroon varaamani turkkilainen jogurtti kera marjojen...vielä mietin ottaisinko kipollisen kukkakaali-parsakaali-porkkana sekoitusta voilla höystettynä mukaani, vai menisikö ihan pröystäilyksi. Tuntuu vaan, että taas on nälkä vaikka todella runsaas päivällisen söin lohesta, mozzarellasta ja kasviksista nauttien.

ViestiLähetetty: 2011-06-22 18:58:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2011-06-23 15:37:12 
Poissa
sintti
sintti

Ihanaa, postipoika toi tilaamani kirjat ja kuola suupielistä valuen olen selaillut ruokaohjeita :D

Tarvii varmaan vaan aloittaa niistä resepteistä, jotka on suunniteltu yhdeksi annokseksi...tuollainen 8 annoksen jakaminen omaan yhteen, voi tuottaa harmaita hiuksia sekä minulle että läheisilleni :wink:

Yövuoro meni leikiten, söin kahden korvilla sen partisjugurttini marjoilla ja muuten mentiin vesilinjalla koko yö. Ihmeen hyvin jaksoi, eikä edes aamuyön väsymyksestä ollut tietoakaan, vaikka osastolla hyvin rauhallista ja hiljaista taas olikin. Aamulla alkoi nälkä kurnuttaa, ja kotiin päästyäni nappasin taas yhden ukkopekan ääntä kohti...olisi niin tehnyt mieli pekonia ja munia, vaan en raskinut herättää muuta perhettä heti klo 7 jälkeen kokkailuillani. Heräiltyäni tuossa reilu tunti sitten nautiskelin myöhäisen reilumman aamiaisen. Nyt vaan pohtiminen mitä sitä seuraavaksi syötäisiin....ehkä paistelen pihvin ja vihanneksia voissa, ja seuraavan yön eväätkin on vielä kaupan hyllyillä...

ViestiLähetetty: 2011-06-23 17:10:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pyllis,
miksi et tee muulle perheelle samaa ruokaa, kuin itsellesi? Olis vaan aika paljon helpompaa. Voihan perunaa/pastaa keittää sitten lisäksi niille, jotka haluaa. :)

Tai sitten teet sen kahdeksan hengen annoksen ja pakastat loput, vaikka evääksi. :D

ViestiLähetetty: 2011-06-23 17:36:03 
Poissa
sintti
sintti

tuutu kirjoitti:
Pyllis,
miksi et tee muulle perheelle samaa ruokaa, kuin itsellesi? Olis vaan aika paljon helpompaa. Voihan perunaa/pastaa keittää sitten lisäksi niille, jotka haluaa. :)

=D> joskus voisi alkaa käyttämään noita pystyyn kuivaneita aivosolujaan :lol:

ViestiLähetetty: 2011-06-23 18:16:26 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

pylleröinen kirjoitti:
tuutu kirjoitti:
Pyllis,

=D> joskus voisi alkaa käyttämään noita pystyyn kuivaneita aivosolujaan :lol:

Kyllä rasvansyönti ne siitä äkkiä notkistaa...

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-06-23 18:40:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei Pylleröinen ja Tervetuloa!

Sinulla on sentään jonkinlainen haju jo asiasta, kun olet viime syksynä saanut painoa pois. Siitä on hyvä jatkaa ja lisätä tietoa.

Minä olen aloittanut 2007 tämän karppitaipaleeni. Painoa ei paljon ole tippunut, mutta vähä vähältä olen ymmärtänyt homman nimen. Hyvä olo ja tämän elämäntavan järkevyys on pitänyt minut kiinni tässä. Se on mennyt yrityksen ja erehdyksen kautta. Lukemalla paljon kirjoja (nyt menossa Eenfeldtin Ruokavallankumous, SUOSITTELEN). Karppaus.info on kuitenkin ollut se paras foorumi, mistä olen saanut tietoa. Sitä täytyy vain jaksaa kahlata läpi ja lukea (välillä vähemmän hyödyllisiäkin) ketjuja läpi.

Välillä olen hairahtanut hiilarimaahan takaisin pitkäksikin aikaa, mutta jokaisesta ylösnoususta minulle on jäänyt jokin hyvä tapa ruokatottumuksiin mukaan. NYT VASTA olen oikeasti tajunnut, kuinka paljon rasvaa pitää/saa syödä. Ja nyt vasta olen ymmärtänyt sen OIKEASTI, että eniten rasvaa, seuraavaksi proteiineja ja vähiten hiilihydraatteja. Kalorilaskuri.fi on siinä oiva apulainen. Olen nyt ottanut sen käyttööni kunnolla. Siellähän on ne asetukset, joilla pääset suht lähelle karppaajan kalorimääriä, mutta en ole niitä jaksanut väkertää, vaan olen jättänyt kalorit huomiotta. Laitan kaiken syömiseni sinne ja pysyn hyvin kuusaalla siitä, mitä kitusiini pistän. Kalorit heittelevät 1800 -2500. Joskus ovat menneet jopa 3000:teen... Mutta niinkuin sanoin, niistä ei tarvitse välittää.

Nyt olen vihdoin oikealla tiellä. Nyt vasta on paino alkanut putoamaan. Viimeisen 3 viikon aikana se on pudonnut lähes 3 kg. Ja se on ollut silkkaa läskiä, mikä on lähtenyt. Nestettä minulla ei ole ollut oikeastaan sen jälkeen kun silloin 2007 aloitin karppitaipaleeni.

Ja muistathan; täällä aina voi purkaa ihmetystään ja kysyä.

Niin ja osta kookosöljyä 8)

ViestiLähetetty: 2011-06-24 04:43:26 
Poissa
sintti
sintti

Ojis: Tosiaankin viime syksynä pudottelin painoa vähähiilarisella ruokavaliolla, mutta siinä sivussa oli myös rasvat minimissä. Eli kyllähän tämä on alusta saakka ollut opettelua, ja tuntuu tosiaan etten tuonne aivokuoreeni saa taottua ajatusta että rasvoja saa ja pitää syödä. Minä tuppaan liikaa tuijottamaan kertyneitä kaloreita, vaikka tässä kohtaa siltä pitäisi osata sulkea silmänsä #-o
Sinunkin viestiä lukiessa silmäni harhailivat useampaan kertaan tuohon sinun mainitsemaan kalorimäärään...minä raukka yllän niukin naukin 1600kcal:iin, ja siinäkin kohtaa mieleen hiipii epäilys syönkö liikaa :oops: Pitäisi vaan nyt ymmärtää, että kalorit nousee äkkiä noiden rasvojen myötä, jotka ovat vaan hyväksi minulle. Kiinnostaisikin tietää millaisissa mitoissa sinä olet, ja kuinka paljon rasvoja käytät grammoissa, ja kuinka alhaalla pidät hiilarit? Hiilareiden osuus jäi nytkin viimeisen vuorokauden aikana minulla alle 20g...jotenki tuntuu että yksi tomaatti jo viskaa grammoja useamman laskelmiin.

No, kunhan näistä yövuoroistani selviän ja jaksan ensi viikolla vielä muutaman päivävuoron pakertaa pääsen ansaitulle kesälomalle, ja saan rauhassa alkaa kahlata kirjallisuuttakin läpi. Ja eikähän minulla kiire ole minnekään, ei nämä laardit ole päivässä kertyneet, joten ei ne päivässä eikä edes kahdessa inahda minnekään :D

ViestiLähetetty: 2011-06-24 08:15:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pylleröinen kirjoitti:
Ojis: Tosiaankin viime syksynä pudottelin painoa vähähiilarisella ruokavaliolla, mutta siinä sivussa oli myös rasvat minimissä. Eli kyllähän tämä on alusta saakka ollut opettelua, ja tuntuu tosiaan etten tuonne aivokuoreeni saa taottua ajatusta että rasvoja saa ja pitää syödä. Minä tuppaan liikaa tuijottamaan kertyneitä kaloreita, vaikka tässä kohtaa siltä pitäisi osata sulkea silmänsä #-o
Sinunkin viestiä lukiessa silmäni harhailivat useampaan kertaan tuohon sinun mainitsemaan kalorimäärään...minä raukka yllän niukin naukin 1600kcal:iin, ja siinäkin kohtaa mieleen hiipii epäilys syönkö liikaa :oops: Pitäisi vaan nyt ymmärtää, että kalorit nousee äkkiä noiden rasvojen myötä, jotka ovat vaan hyväksi minulle. Kiinnostaisikin tietää millaisissa mitoissa sinä olet, ja kuinka paljon rasvoja käytät grammoissa, ja kuinka alhaalla pidät hiilarit? Hiilareiden osuus jäi nytkin viimeisen vuorokauden aikana minulla alle 20g...jotenki tuntuu että yksi tomaatti jo viskaa grammoja useamman laskelmiin.

No, kunhan näistä yövuoroistani selviän ja jaksan ensi viikolla vielä muutaman päivävuoron pakertaa pääsen ansaitulle kesälomalle, ja saan rauhassa alkaa kahlata kirjallisuuttakin läpi. Ja eikähän minulla kiire ole minnekään, ei nämä laardit ole päivässä kertyneet, joten ei ne päivässä eikä edes kahdessa inahda minnekään :D

Huomenta P. Kyllä siihen aikaa menee, että oppii olemaan välittämättä. Sitä rasvapelkoa kun on toitotettu vuosikymmeniä, niin eihän siihen VOI tottua ykskaks. Kyllä minäkin huomaan vielä monessa kohtaa ajattelevani entisellä tavalla ja siinä vaiheessa täytyy vähän ravistellä itseään. Nyt kun olen lukenut tuota Ruokavallankumousta, olen saanut monta ahaa-elämystä ja saanut selityksen sille, että miksi rasvaa pitää syödä. Ja miksi meille on kerrottu asiat, niinkuin on kerrottu.

Olen näiden vuosien aikana oppinut jo aika hyvin silmämääräisesti mittaamaan mitä joku painaa ja mitä se kenties sisältää, mutta nyt tuo Kalorilaskuri on hyvänä tukena asiassa. Kunhan olen päässyt vauhtiin kunnolla, niin luulen, että sen käyttö jää vähäisemmäksi. Tällä hetkellä se on oikeastaan aika mielenkiintoista nähdä, kuinka paljon mitäkin kertyy.

Minun mittani:

Olen 53-vuotias naisihminen, pituutta 172 ja tällä hetkellä painoa 94,5 kg. Kun aloitin aikoinaan karppaamisen, painoni oli 103. Kun välillä kävin hiilarimaassa, niin paino nousi 99 kiloon, mutta aina kuitenkin olen järkiintynyt ja saanut pari kiloa tiputettua. Että kauhun tasapaino on saatu säilytettyä...

Minun ongelmani on oikeastaan ollut siinä, etten ole koskaan kokenut itseäni valtavan isoksi, kun olen kuitenkin suht pitkä ja muodot on paikallaan. Huom! omasta mielestä :lol: Eli äidiltä on tullut hyvät geenit. Noh, olenhan minä tietysti iso, mutta läskini ei ole kovin pahasti minua koskaan haitanneet. Sitä on itsepetoksen muotoja monenlaisia... :^o Peilistäkin saattaa nähdä ihan mitä haluaa...

Sitten määriä... Minähän en työaamuina KOSKAAN syö, nukun mieluummin mahd. pitkään. Mutta sen sijaan otan ruokalusikallisen kookosöljyä (n.20g) ja vettä. Sillä nälkä pysyy hyvin poissa tuonne 10:30:een, jolloin lähden syömään; oli nälkä tai ei. Työpaikan ruoka on aina vähän arvoitus, mitä siellä on, joten syön sitä mitä on, mahdollisimman karpisti. Ei perunoita/riisiä yms. Salaattia paljon ja pääruoasta kauhon lihapalat/kalapalat, mitä nyt milloinkin on. Jos on joku kinkkukiusaus, jossa perunaa, otan sitäkin vähän, mutta sitten salaattia sitäkin enemmän. Ja oli mitä tahansa, niin oliiviöljyä niskaan sellainen kunnollinen loraus. Jälkiruoista syön kaikki rahkat yms., vaikka niistä tulee hiilareita enemmän sinä päivänä. Mutta ei sitä kaikkea hyvää voi jättää pois [-X 8).

Näin kun on vapaa ja yleensäkin viikonloppuna nautiskelen aamiaisesta. Tänä aamuna paistoin 2 munaa ja 3 pekonisiivua. Munien päälle laitoin kaksi siivua Gouda-juustoa ja ne kivasti suli siihen... Lisäksi kurkkua sellainen 10 cm pätkä. Ja sitten tietysti kahvia paljon kerman kanssa ja siihenkin laitoin teelusikallisen kookosöljyä...

Ennen aikaan olin todellinen "herkkuperse", eli AINA piti olla kahvin kanssa jotain makeaa. Siitä olen vähitellen päässyt eroon ja jos jotain makeaa haluan, turkkilainen marjoilla ja stevialla makeutettuna ajaa asian. Ja tunnustan; ostan Magnum Whiten silloin tällöin... =P~ (minäkin olen vain ihminen :))

Ja sitten muutaman viime päivän makrot:
Rasvaa 207, 199, 203, 166,
Kalorit 1861, 2627, 2601, 1933,
Hiilarit 50, 50, 53, 41,
Proteiinit 73, 162, 145, 74,

Kuten huomaat, lukemat heittelee päivästä toiseen huimastikin, mutta niinä päivinä jolloin olen eniten vetänyt rasvaa, on painokin tippunut eniten. Tuossa on tuo 207 eiliseltä päivältä ja (olen aamuisin käynyt vaa´alla, vaikka siitä aina varoitellaan [-X ) paino putosi 400 g, muuten se on ollut sellaista 200-300 g /pv. Hiilarit olen pyrkinyt pitämään alle 50, monena päivänä on ollut siinä 20 pintaan. Riippuu vähän siitä, mitä töissä on ruokana.

Ajan kanssa opit sen SINUN OMAN kropan systeemin. Välillä hakkaat päätä seinään, mutta sitten taas ajatuksella mukaan ja näiltä sivuilta saat kaikkeen vastauksen, kun vain riittää intoa tutkia.

Tässäpä tällainen romaani Juhannukseksi :lol:

:smt045 Kyllä se siitä...

Muoks: Tuossa vuorotyötätekevien ketju... viewtopic.php?f=13&t=48872

ViestiLähetetty: 2011-06-27 02:38:53 
Poissa
sintti
sintti

Alkaa olla ensimmäinen viikko pulkassa tätä uuden elämäntyylin opettelua...ja kivikkoinen tie tämä on ollut kulkea, kun oma itsepäisyys ei tahdo sulattaa kaikkea minkä kuitenkin tietää oikeaksi :smt074
Kaiken kaikkiaan homma on sujunut mallikkaasti, repsahduksia ei ole sattunut, rasvaa olen opetellut syömään ja ainainen nälkä alkaa hiipiä pois. Kaksi ateriaa päivässä on rittänyt näin yövuorojen aikaan vallan mainiosti...toinen kotona kun olen herännyt klo 17-18 välillä ja toinen sitten täällä töissä kun siltä on tuntunut :)
Vaakaan en ole vielä rohjennut mennä, jotenkin pelkään että entäs jos paino onkin tupsahtanut ylöspäin, juuri kun sen olen saanut eri kymmenluvulle ](*,)
Liikuntaa ei ole viikon aikana kerennyt harrastaa ollenkaan, kiitos näiden kiduttavien öiden.

Liityin tuonne kultakaloihin, koin sen helpomaksi kuin tuon kalorilaskurin...viime viikon keskimääräisiksi makroiksi per ateriapäivä sain 1880kcal, hh 22g, prot 118g ja rasva 146g. Miltähän tämä teidän konkareiden mielestä vaikuttaa [-o<

Aurinkoista alkavaa kesäkuun viimeisiä päiviä \:D/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00