Oikeesti: euro päivässä ruokaan, antakaa mulle ruokalistat! 2,5 euron/pv ruokalistat on esitetty täällä eräässä ketjussa, mutta mulla ei oo viime vuosina ollut useinkaan niinkään paljoa rahaa käytössä. Lounasravintoloiden ruoka on jo monien opiskelijoiden saavuttamattomissa. Ei siksi, että se olisi erityisen kallista (2,25e) vaan siksi, ostovoimaa ei ole. Samanaikaisesti ruokatietoisuus heräilee, eikä koko päivän ruokabudjetin laittaminen nugetteihin ja riisiin + pakolliseen leipäannokseen houkuta enää.
Sanottakoon, että olen kaksi ammattia omaava nuori arkkitehti, enkä mikään hobo. Olen tehnyt säännöllisesti töitä koulun ohessa aina kun vain olen voinut, mutta viime vuosina rakennusalalla on ollut hivenen "hiljaista".
Siitä eurosta otamme julkisen liikenteen kulut ja käymme hakemassa luonnosta ruuat. Kertokaa, kuinka onnistuu.
Tai parempaa, kokeilkaa itse.
Minusta aikuiset, työssäkäyvät ihmiset, jotka ovat opiskelleet vuonna munkki tai ei koskaan, eivätkä koskaan ole joutuneet sairauteen tai työttömyyteen, voisivat viimein lakata
urputtamasta ja ymmärtää kuinka onnekkaita ovat. Todistettu totuus on se, ettei köyhän penni ole koskaan ollut näin riittämätön. Toisin kuin monet muut suomalaiset, minä en koe oikeudekseni ylenkatsoa niitä jotka ovat olleet vähemmän onnekkaita kuin minä - multa sentään otti
vain 11 vuotta löytää vakituinen työpaikka. Siis lastenleikkiä, 37,5 tuntia viikossa töitä

Palkalliset lomat. Hävetkää!!
Se henkiinjäämistaistelu, mitä eläminen nykyään osaa olla, on vielä liian lähellä minua, joten en koe millään tavoin hedelmälliseksi pilkata niitä, joilla on muutenkin vaikeaa. Edes huvikseen. Henkiinjääminen terveytensä säilyttäen on vakava paikka.
Niin kauan kuin tuollaista asennetta esiintyy yhtään, koen asioikseni puuttua siihen. Jos joskus käy niin, että tällainen dissaaja putoaa työttömyyteen, niin koen suurta houkutusta palkata jonkun päivittäiseen elämään nyhtämään ihmisistä energiaa. Tällainen tyyppi voisi aina olla paikalla muistuttamassa, kuinka hän osaa kaiken paremmin, kuinka sinä teet kaiken väärin ja kuinka arvoton ihminen olet kun olet moiseen tilanteeseen joutunut