karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 17:40:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-04-20 10:26:22 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-15 12:05:05
Viestit: 128
mitä muut laittavat kahviinsa?
eli vinkkejä/vaihtoehtoja kahviin laitettavaksi "lantriksi". kolme tai neljä kuppia päivässä pitäisi tuota kofeiinia saada..ja kun jokaiseen kuppiin hulauttaa desin kermaa, vot.
siirrynkö cola-linjalle vai juonko mustan vai lopetanko kahvin kokonaan, pliis ei!?

kiitokset etukäteen

_________________
Kuva

14636


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 10:29:43 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Desi? Neljään kuppiin päivässä? :shock: Jos olet varma, ettet ole mitannut väärin, niin vähän liikaa taitaa olla joo. Kermahan se vähähiilarisin kahvinvalkaisija on, parempaa vaihtoehtoa ei ole. Jos sinulle ei vähempi piisaa (yleensä määrä taitaa olla tyyliä 1 rkl per kuppi), niin mustana sitten tai kokonaan ilman. Colaan siirtyminen ei ainakaan kannata.

muoks. Yksi hiilariton vaihtoehto olisi tietenkin sitten kookosöljy, mutta ei se sama asia ole.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 10:37:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-01 12:18:28
Viestit: 243
Mahtavuutta.

Itellä kyllä riittää desi useammaksikin päiväksi.

µ

_________________
PMK Tiedä missä liikutaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 10:58:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-15 12:05:05
Viestit: 128
tämä kiittää selventävistä vastauksista!

kun kahvi maistuu niiin hyvältä, mutta vain kermalla ja eihän desi/kuppi paljoa ole :roll:
ruokalusikka/kuppi olis kiusaa :lol:

ei, kyllä täytyy siis tehdä radikaali vähennys, jääköön sitten vain aamukahvi desillä, se on tärkein ja muut tsemppaan lopetukseen O:)

_________________
Kuva

14636


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 11:02:30 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-10-19 17:03:14
Viestit: 2060
Siis oikeesti desi per muki? :D Ihanaa! Mä luulin käyttäväni paljon kun paan n. 0,5dl/muki (mä kyl juon siis maks mukillisen päivässä, useimmiten en ollenkaan). Siinä on sit jo oikeesti kermaa kahvilla jos noin paljon pistää 8) Mut tosiaan, tollasilla kermamäärillä kantsis juoda kyl vaan yks kermakaffe päivässä. Sit muut vaikka mustana. Tai sit vaan laittaa kaikkiin vähemmän.

_________________
Kuva

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 11:04:42 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Mä aattelin, että mulla menee kermaa tavallista enemmän, kun 2 dl purkki riittää 3-4 päivää eli 6-8 mukillista. :D

Ihan hyvä suunnitelma sekin, että vähennät vaan niitä kupillisia. Vaikka toisaalta... Jos sinulla ei mitään ongelmia siitä neljästä desistä päivässä ole tullut, niin ei kai mikään estä vain nostamasta hiilarirajaa niin, että kermatkin mahtuu mukaan. ;)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 12:30:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2004-05-20 12:29:42
Viestit: 1190
Itse vaihdoin maitokahvin mustaan. Joskus lorautan sekaan vähän hanavettä, etenkin jos keittäjästä ei ole tietoa :D. Aika äkkiä siihen tottuu.

_________________
Jos keskustelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin.

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 12:32:04 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
MANNAHARI kirjoitti:
mitä muut laittavat kahviinsa?
eli vinkkejä/vaihtoehtoja kahviin laitettavaksi "lantriksi". kolme tai neljä kuppia päivässä pitäisi tuota kofeiinia saada..ja kun jokaiseen kuppiin hulauttaa desin kermaa, vot.
siirrynkö cola-linjalle vai juonko mustan vai lopetanko kahvin kokonaan, pliis ei!?

kiitokset etukäteen

Kolme desiä kuohukermaa = 9g hiilaria.
Oliko tuo 9 grammaa sinun hiilarirajasi - ja jos niin miksi ihmeessä?

Ei silti, jos haluat ekan viikon aidon Atkinssin induktion (joka ei ole ainoa tapa karpata tai laihtua, jota kaikki eivät tarvitse ja joka ei kaikille edes sovi), niin sinne ei kerma kuulu muutenkaan kuin rajallisina annoksina... eikä muuten kai kahvikaan, jos nyt muistan oikein?

(... ja asian vierestä: itse olen niitä, jotka eivät ole koskaan voineet hyvin induktiohiilareilla, joten karppaan 50+ hiilarigrammalla.
Ja sinne mahtuisi rehua enemmän kuin mitä pystyn syömään 1-2 kahviin käytetyn kuohukermadesin lisäksi,
joten joudun käytännössä täydentelemään hiilareita myös juureksilla ja satunnaisella hedelmällä hyvän olon ylläpitämiseksi)

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 12:41:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Ihanaa, joku muukin juo kunnon kermakahvia! =D> Mä kyllä laitan aamukahviin puolet kahvia ja puolet kermaa -- tai laitoin, kun vielä (kofeiinitonta) kahvia join; siitä meni maku raskauden myötä. Ruokalusikallinen kermaa kyllä vain suututtaisi, ellei kahvia sitten ole todella pieni kupillinen. :wink:

Mutta muuten kyllä komppaan Siperiaa ja Elsiä: ei kai sulla kaikki päivän hiilarit voi tuohon kermamäärään huveta? 20 grammaa päivässä on vain Atkinsin induktioon liittyvä alkuraja, ja useimmat karpit syövät vallan tyytyväisinä hiilareita vähän (tai paljonkin) enemmän. Ei siis ole mikään pakko luopua kermakahvista, varsinkin jos muuten hiilarit pysyvät kurissa -- ja kasviksiakin tulee syötyä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 12:48:27 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-04-11 20:50:27
Viestit: 108
Opettelin juomaan mustana... ja maistuu hyvältä! :)

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wRcPQlI/]
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 13:24:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-06 18:23:02
Viestit: 325
Aika paljolta kuulostaa 1 dl :shock:
Vaikka mäkin laitan paljon maitoa kahviin jos kermaa ei ole tarjolla (aina mennyt 1/4 kupista), niin en mä nyt kuohukermaa niin paljon saa menemään. Iso kuppi on n. 2,5 dl niin arvioisin että kermaa siitä on maksimissaan n. 0.5 dl. Kannankin nykyään viikottain töihin oman kermapurkin :lol:
Mutta ei toi kerma tosiaan pahimmasta päästä hiilareita ole. Vähennä vain hiukan.

Mä yritän vieroittaa itseni makeutusaineesta kahvissa, mutta huonolla tuloksella...

_________________
Kokonaistavoite:
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 13:39:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-17 21:39:45
Viestit: 784
Minä laitoin ennen kahviin vähän vajaan desin maitoa, mutta mun kahvikuppikin on sellanen kolmen desin motti. Sittemmin olen makutestien perusteella kehitellyt yhdistelmän jossa on kohtalaisen vähän hiilareita mutta joka maistuu kuitenkin ihan hyvältä: puolet kermaa, puolet maitoa, noin 15g eli yksi ruokalusikallinen (oma, ei virallinen) kumpaakin. Silmä kertoo jo oikean määrän, ei tarvitse punnita. Pelkällä kermalla kahvi maistuu mun suuhun liian makealta.

_________________
Let your mind go and your body will follow..
Kuva

ruokapäikky
höpinät pallokaloissa


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 13:47:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-15 12:05:05
Viestit: 128
kahvini on hyvin vahvaa joten ilman kermaa en sitä alas saa :mrgreen: siispä siirryn pelkälle aamukahvilinjalle koskapa kerman määrästä en voi tinkiä :roll:

hirveältähän tuo 10-12 hh/päivässä pelkkään kahviin käytettynä kuulostaa :mrgreen: ja sit täytyy olla liikaa laskupäällä "parempien" hiilareiden, rehujen jne. kanssa.

kiva että sain infoa ja tukea muiltakin kermahiiriltä :P

ja M Myy: me painitaan kyllä ihan eri sarjassa :lol:

_________________
Kuva

14636


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 17:04:27 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
MANNAHARI kirjoitti:
kahvini on hyvin vahvaa joten ilman kermaa en sitä alas saa :mrgreen:

Mikset keitä laihempaa kahvia :wink: ?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 17:28:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 17:28:22
Viestit: 3091
Punaisessa soijamaidossa on 0,2 g hiilaria. Maku on erilainen, mut mustanakaan en juo.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 18:41:00 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-03-15 12:05:05
Viestit: 128
Lörppö ja BMIbaby:
teidän vinkit heti testiin =D> ja punaista soijamaitoa löytyy??? luontaistuotekauppa/"sittari"?
kiitokset :P

_________________
Kuva

14636


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 19:43:02 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Mä olen väkisin opetellut juomaan teet ja kahvit nykyään mustana, mutta juon niitä kyllä muutenkin suht harvoin kun on maha sen verran ruvella.. Yleensä on jotain puoli desiä mennyt kahviin tai chaihin jotta se on maistunut inhimilliseltä (mutta mä keitänkin niin vahvat sumpit että niissä lusikka seisoo). :mrgreen: Mutta kyllä siihen mustaankin tottuu, jos maha vain kestää.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-20 19:59:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-13 17:28:22
Viestit: 3091
MANNAHARI kirjoitti:
ja punaista soijamaitoa löytyy??? luontaistuotekauppa/"sittari"

Ihan lähikaupasta oon ostanut, Alepassa ainakin ja kaikissa isommissa. Toiset pitää maitohyllyssä, joissakin normihyllyssä huoneenlämmössä.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-21 08:30:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-04-22 16:23:15
Viestit: 587
Hehe, itse tungen 1 dl 38% kermaa per 2 dl tiukkaa espressoa :) Siihen vielä kymmenkunta tippaa steviaa päälle :twisted:

_________________
Tein makro- ja kalorilaskurin, tässäpä näin: http://koti.mbnet.fi/juhau/makrolaskuri/ :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-04-21 10:19:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-16 20:11:02
Viestit: 539
Mulla menee myös melkein se 1dl kermaa kahvikupilliseen, mutta toisaalta mun "kuppi" on vetoisuudeltaan yli puoli litraa :lol:

_________________
'Good advice is useless; the wise need none and the dull won't listen.'
jonkintyylistä alakarppia elokuusta -06 eteenpäin. BMI 22.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)