karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-06 07:08:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-01-13 09:40:28 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin normaalipainoisena (173/64) muutama kuukausi sitten karppamisen. Alussa kaventumista mahan ja jenkkakahvojen osalta tapahtui mutta joulun aikaan homma meni ns.metsään pikkujoulujen ym takia. Alkoholia tuli otettua useemmin vaikka karppiruokavaliolla olinkin. Pömppömaha ja jenkat tuli kauhukseni takaisin :( ja nyt päätin tammikuun alusta jättää alkon kokonaan pois. Harrastan joogaa lähes päivittäin (kuitenkin väh.3krt viikossa), aloitin sulkapallon pelaamisen kerran viikossa ja kahvakuulan kanssa treenaan joka toinen päivä. Päivässä syön 3 (joskus4krt) ja vettä aloitin nyt oikein urakalla tankkaamaan. Tuntuu vaan ettei vatsan ja jenkkojen alueella tapahdu mitään muutoksia, joten mikähän mulla nyt mättää tässä?Tuntuu että muilla paino ilosesti laskee vaan ja vyötärö kaventuu.. :( . Painoa en niinkään tuijottele,mutta ne löysät!!! Auttakaa toivotonta!
Tässä esimerkki päivän syömisistä,teenkö jotain väärin?
Aamiainen: 3 munan munakas,missä meetwurstia,kesäkurpitsaa,juustoa. Kahvia soijamaidolla.
Päivällinen: Kanaa tai sikanauta-jauhelihaa,kasviksia,salaattia
Illallinen: Partista ja marjoja tai salaattia tai karppileipää leikkeleillä ja esim. kurkulla.Teetä.
Lisäksi juon paljon vettä (n 2,5-3 litraa päivässä) ja soijamaito-tai kermakahvia muutaman kerran päivässä.

ViestiLähetetty: 2011-01-14 09:44:07 
Poissa
sintti
sintti

Olen aloitteleva karppaaja. Normaalipainoinen tarkoitus olisi paino pitää samana. Ongelmani on vyötärölihavuus, kaikki mitä on kertynyt on mahan alueella. Olen jättänyt leivän,perunan, sokerit ja riisit.Ongelmani on ollut että en saa aamupalaa alas en sitten millään. Nyt korvaan puuttuneen aamupalan herbalilife formula1 juomalla.Syön päivittäin lihaa tai kalaa, paljon kasviksia, hedelmiä ja en ole unohtanut rasvoja. Haluaisin vinkkejä mihin minun erityisesti pitäisi kiinnittää huomiota ruokavaliossa?

ViestiLähetetty: 2011-01-14 10:33:16 
Poissa
sintti
sintti

Painoindeksiltäni olen normaali (170/66), mutta vatsan alueelle on kertynyt ikävästi rasvaa. Olen ollut sekalainen ala-/hyväkarppi jo noin 10 kk, mutta kaamos teki minulle tepposet ja mätin suklaata ja välillä muutakin karkkia karppiruokien päälle [-X . Kaikki varmasti ymmärtää miten siinä käy.
Aloitin Atkinsin induktion viikko sitten ja paino on tippunut pari kiloa (ennen induktiota se oli siis 68kg), nyt paino ja sentit ovat pysyneet muutaman päivän samoina, mutta en ole luovuttamassa. Hiilarit on jääneet melkein joka päivä 20g.
Rupesin karppaamaan oikeastaan siksi etten lihoisi enää, en ole ollut ikinä ylipainoinen, mutta välillä näytän liian isolle. Lisäksi minulla on sukurasitteena riski sairastua 2. tyypin diabetekseen, joten karppauksesta pitäisi olla apua siihenkin :D

bloggerissa

ViestiLähetetty: 2011-01-14 19:13:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Täällä yksi aloitteleva normaalipainoinen. Pituutta 160 ja painoa 55 kg. Alkuvuodesta paino oli kai noin 58 kg, mittailen mieluummin peilistä kuin puntarista, joten en osaa sanoa tarkasti. Kesällä 2009 olin lihavimmillani, 62 kg, jotain järjetöntä kaljaturvotusta kai, ensimmäinen palkallinen kesäloma :roll: Tarkoitus onkin nyt lähinnä löytää itselle se sopiva koko, veikkailisin että tästä vielä kilo tai pari alaspäin, ja sitten pitäytyä siinä.

Tärkein pointti tässä itsellä on kuitenkin se, että maha voi paremmin. Itselle viljatuotteet ei ole nyt pariin kolmeen vuoteen sopineet. Melkeinpä keliakian oireita ja tutkimuksiinkin käskivät. Kallista on, joten päätin testailla itse, että parantuisiko ruokavalion muutoksella (testailin siis jo aikaisemmin, joskus viime kesänä). Tällä saa närästyksen ja turvotuksen hyvin kuriin. Ei tarvi joka paikkaan ottaa Samariinia mukaan...

ViestiLähetetty: 2011-01-14 19:36:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lähdin syksyllä lievästä ylipainosta ja nyt olen normaalipainon ylärajoilla, kun kolme kiloa tullut paino alas. Tästä n. 152/57 mitasta pitäisi päästä nyt ensin jonnekin 50 kiloon ja siitä toivottavasti vielä hiukan alaspäin. Tosin uskon sen 50 kilon olevan jo sellainen, että voin olla melko tyytyväinen. Ja läskihän mulla on kerääntynyt tuohon keskivartaloon eli vaarallisimmalla mahdollisimmalla tavalla.

Ärsyttävää, kun edestä päin näyttää ihan kivalta ja hoikaltakin, mutta heti, kun katsoo sivuprofiiliaan... :shock:

Ruokapäiväkirjani, saa kurkata

ViestiLähetetty: 2011-01-14 19:41:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Minä kuulun tähän porukkaan!
Painon kanssa ei ole ongelmia (163/51), ennemmin saan kuulla päinvastaista, että pitäis vähän lihoa..
Eikä haittaa jos pari kiloa tuliskin lisää. Minä ainakin karppaan oman hyvinvoinnin takia.
Hiilarimässytyksellä olo oli aina vähän väsynyt, mitään ei kunnolla jaksanut. Karkkia, karkkia ja karkkia sekä leipää paljon.
Nyt olo pirteämpi, energisempi ja muutenkin voin paremmin. :D

ViestiLähetetty: 2011-01-15 00:32:05 
Poissa
sintti
sintti

Sama täällä, ei ole painon kanssa mitään ongelmaa (171/n.60). Olen vain huomannut, että oma olo parani, kun jätin luonnostaan joitain ruoka-aineita pois, koska niitä ei vain tehnyt enää mieli syödä. Kohtuudella edelleen syön herkkuani ruisleipää, sekä muita mieluisia juttuja. Olen ehkä tällainen "elämäntapa-karppi".

Tein huvikseni tällaisen seurantatikunkin

Kuva

Josko sitä vielä tästä luikeroituisi entisiin teinimittoihinkin :P

ViestiLähetetty: 2011-03-17 11:26:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

illustrial kirjoitti:
Painoindeksin mukaan olen normaalipainon rajoissa vielä, mutta kolkuttelen ylärajaa. Koko aikuisiän olen ollut painoltani 63, sen alle en ole päässyt. Raskautuminen jätti sit muutaman ekstrakilon ja nyt se paino on 65. Olen 164,5 cm pitkä. Tahtoisin päästä aluksi tuonne 60 kiloon, siitä vielä 58 kiloon.

Tämän olen kirjoittanut tammikuussa 2009, toukokuussa 2009 painoin 59 kiloa =D> Kesäkuussa 2009 aloin sitten odottamaan pikku kakkostamme, joka syntyi maaliskuussa 2010. Raskauskiloja tuli aika hillitysti ja synnytyksen jälkeen ne lähti kaikki. Imetys kun alkoi niin kiloja tuli takaisin :roll: No, imetys on loppunut jo hyvän aikaa sitten, mutta kiloja olisi edelleen karistettavana monta :evil: Painan nyt jotain 68 kg, mutta jännää, sillä mulla menee samat farkut jalkaan kuin tuolloin toukokuussa 2009, nyt vain 10 kg painavampana 8)

Rakkauvven hetelmät:
Poika vm. 2008
Tyttö vm. 2010

Karpisti syksystä 2008 asti

"Höpsön löpsön löppö, onpas Julle töppö. Pullat, karkit haukkaa ja limsaa päälle naukkaa... "

ViestiLähetetty: 2011-03-17 11:58:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ =D>

Sitä se karppaus teettää!

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-03-17 12:02:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

illustrial kirjoitti:
Painan nyt jotain 68 kg, mutta jännää, sillä mulla menee samat farkut jalkaan kuin tuolloin toukokuussa 2009, nyt vain 10 kg painavampana 8)

Kuulostaa melkolailla tutulta! Hieno homma!! :smt041

ViestiLähetetty: 2011-03-19 12:00:45 
Poissa
sintti
sintti

Kai sitä täytyy tännekin kirjoitella, kun foorumia tullut nyt kohta kuukauden seurattua. Täällä mennään myös normaalipainossa n. 169/60. Vaakaa ei kotona ole, kaverin luona iltapainon punnitsin ja se näytti 59,8kg pari päivää sitten.

Karppauksen aloitin 22.2.2011 ihan siitä syystä että halusin nähdä pystynkö olemaan ilman karkkeja, herkkuja jne. Olen siis ollut hiilareiden suurkuluttaja :roll: Tähän mennessä on mennyt hyvin eikä hiilareita ole tehnyt mieli ja olokin on erittäinkin täysinäinen, hiilareiden laskuun käytän kalorilaskuria josta en seuraile oikeastaan muuta kuin päivittäistä hiilariannosta. Jostain lueskelin rasvan/protskun/hiilareiden suhteesta enkä niitä oikeastaan ole itse yhtään seuraillut.

Mulla ei tarkoitus ollut laihtua, ennemminkin kiinteytyä ja saada vatsan kohdalta "löysät" pois, johon myös liikunta tietysti ruokavalion ohella auttaa. Ensimmäisen kahden viikon aikana vyötäröstä lähti 3cm ja nyt ollaan pysytty samassa.

Tarkoituksena on ollut hyväkarppaajana, mutta hiilarimäärät näyttää alakarpin suuntaan.

ViestiLähetetty: 2011-03-19 12:32:07 
Poissa
sintti
sintti

BMI tällä hetkellä 24.06, mitat siis 173cm/72kg. yli 25:stä lähdettiin 8)

Tavoitteena olis joku 22 painoindeksi. Vaikka en mä painon takia karppaa, vaan sen takia että tästä tulee vaan niin loistava olo 8)

ViestiLähetetty: 2011-03-19 15:59:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Alipainoinen karppauksen aloittanut, hep! :smt006

Karppaamisen aloitin ihan hyvinvoinnin takia, toki yhdistettynä treeniin toivon painoni hiukan nousevan. Pääasia oli kuitenkin sanoa heipat kuivalle iholle, ainaiselle väsymykselle ja lyhyelle pinnalle, sekä turvotukselle. So far, so good. 8) Parin viikon jälkeen paino on kyllä tippunut kilon, mutta kai tämä uusi elämä vielä hakee uomiaan. :lol: 172/51,5. BMI 17,41.

ViestiLähetetty: 2011-04-03 15:35:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Puuh, normipainossa täälläkin. Ja parempi olis, ettei siitä kamalasti muuttuisi ;) Mitat balttiarallaa 160/60 ja karppausta takana reilu viikko. Viljalle sanon ei, mutta hedelmiä syön treenien jälkeen. Huomaan kyllä, että näin viikonloppuisin ruokailu on vähän mitä on (= syön liian harvoin), ja sitten tulee hirveä himo karkille :( Not good. Pitäisi kai eka syödä noi herkkuvarastot tyhjiksi niin, ettei kotona olis mitään mitä himoita :lol:

Nesteet ja turvotus on poissa, mutta paino ei oo vielä mennyt mihinkään. Treenaan eri urheilulajeja noin 5 kertaa viikossa. Tavoitteena siis semmonen urheilullisen jäntevä ja kiinteä kroppa, mikään kovin laiha mun ei tarvitse olla :)

ViestiLähetetty: 2011-04-03 16:40:16 
Poissa
sintti
sintti

Mie kans!

Mitoilla 177/62 mennään, liikuntaa harrastavalle ja ruumiinrakenteeltaan ei mitenkään hentoiselle nuo kilot ovat aivan liian alhaiset, niihin ei nimittäin lihasmassaa mahdu lähestulkoon ollenkaan ja luut paistaa varsinkin ylävartalosta sangen rumasti. Nyt siis tavoitteena saada turvotus pois, kilot pikkasen nousemaan ja sentit laskemaan tai ainaskin pysymään samana. Kolme viikkoa vasta takana, mutta olo on parempi kuin koskaan. Poikakaveri saa olla mustasukkainen tästä uudesta rakkaudesta :)

ViestiLähetetty: 2011-04-03 17:01:12 
Poissa
sintti
sintti

Täällä kanssa ihan normipainon rajoissa 167/63, mutta huomenna aloitan karppauksen ja eipä se haittaa jos pari kiloa häviääkin siinä sivussa.

ViestiLähetetty: 2011-04-05 12:19:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mii tuu!

Elikkäs normaalipainon ylärajoja hipoen aloitin muutama viikko sitten 166/68. Painosta tippunut nyt yksi kilo, mutta viime lauantain punnituksessa ei siitä yhtään. Tarkoituksena olisi aluksi saada paino 62 kiloon ja siinä välissä välitavoitteena 65kg. Salainen unelmieni paino on 57kg, mutta sen verran olen viimeksi painanut varmaan ala-asteella, joten uskon, että haaveksi jääkin!

Urheilen 4-5 kertaa viikossa, body pump, sali, juoksu ja juoksun tilalla joku aerobinen jumppa jos sää näyttää ikävältä. Tarkoituksena saada kiinteä ja jäntevä kroppa, ei mikään luukasa.

Ongelma kohdat: Vatsa ja persus sekä reidet. Reidet ja perä suvunpuolesta, kuin unelma synnyttäjällä, joten niistä tuskin koskaan saan niin nättejä, kuin haluaisin. Suvun naiset myös järjestään isorintaisia, mutta minulle ei sitten jostain syystä niitä ole suotu! Vaihtaisin vaikka heti pepun kanssa päikseen :D

Mites muiden onkelma kohdat!

Karppausta: http://www.intosj.blogspot.com
Koiruuksia: http://www.qaponblogi.blogspot.com

ViestiLähetetty: 2011-04-05 19:13:33 
Poissa
sintti
sintti

Marjorii kirjoitti:
Mites muiden onkelma kohdat!

Kuulostaa jonkun korvaan varmaan uskomattoman raivostuttavalta, mutta miun suurin ongelmani on tuo luukasa tuossa rintojen yläpuolella - kylläpä sai taas zumbassa peiliin katsoessaan pidätellä oksennusta rintalastan muotoja tutkaillessa.

Tottakai on sitten tällaisia perinteisiä kiinteytyskohtia (vatsa ja reidet), mutta josko sitä nyt jotain massaa saisi tuohon ylävartaloon ihan näin aluksi. Liekkö se sitten mahdollista pelkästään lihomalla, mene ja tiedä.

Marjorii kirjoitti:
Urheilen 4-5 kertaa viikossa, body pump, sali, juoksu ja juoksun tilalla joku aerobinen jumppa jos sää näyttää ikävältä. Tarkoituksena saada kiinteä ja jäntevä kroppa, ei mikään luukasa.

Miulla määrät samoja, puolet aeroobista ja puolet lihaskuntopainotteista. Lenkkeilystä en vielä ole syttynyt shoppailureissuja lukuunottamatta :)

Jänskättää taas perjantain punnitus/mittanauhapäivä - saattaa naapurit kuunnella sitä kiroilutulvaa jos kilot ei osoita nousemistaan tai ainakaan ole pysyneet samassa :)

ViestiLähetetty: 2011-04-05 19:43:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun ongelmakohtiin kuuluu ainoastaan selkäjenkat, ne kun saisin pois niin tää olis melkein kympin kroppa, itseäni yhtään vähättelemättä :mrgreen: No ei vaan, en ole mikään "täydellinen" noinniinku muutenkaan mutta alan pikkuhiljaa tajuta, että ihmisiähän mekin tässä vaan ollaan ja harvalla tuskin täysin 100% rakkaussuhde on jokaiseen muhkuun ja jumpuraansa. Ei vaan jaksa ottaa ressiä.

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-04-05 19:59:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Selkäjenkat! Kyllä minullakin! Mutta toisaalta, jos kaikkea alkaa kyttäämään on kohta koko kroppa yhtä ongelmakohtaa! Siirrytään sitten muihin ongelmakohtiin, kun vanhat vähän pienenee :D

Koskaanhan sitä ei ole tyytyväinen. Aina kun olen ollut hoikassa kunnossa alan kiinnittää huomiota muihin asioihin. Naaman ryppyihin, rumiin hampaisiin, pieniin rintoihin you name it!

Karppausta: http://www.intosj.blogspot.com
Koiruuksia: http://www.qaponblogi.blogspot.com

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00