Hei,
täälläpä yksi, joka aloitti karppauksen 22.10. Ei oo vaan tullut kirjoitetuksi aiemmin, vaikka olen ahkerasti lueskellut muiden kirjoituksia. Toissapäivänä alkoi viides viikko ja mahtavalta tuntuu
Mieheltä on lähtenyt 6 kiloa ja minulta 5 (molempien lähtöpaino 101 eli varaa pudottaa on). Mies on tyytyväinen, kun paino alkaa kasilla; minä sitten kun alkaa seiskalla. Mutta karppauksen aloitin pääasiassa allergioiden vuoksi: tuloksena se, että ennen käytin avaavaa astmalääkettä pari kertaa päivässä, tällä hetkellä pari kertaa viikossa ja silloinkin ennaltaehkäisevästi, jos lähden lenkille yli 10 asteen pakkaseen. Myöskään kortisonirasvoja en ole tarvinnut eli taiveihottuma on vähentynyt. Ja atooppisen kuiva ihoni on muuttunut hieman rasvaisemmaksi. Mutta ei tuo painon putoaminenkaan ole ihan vähäinen juttu!
Ollaan jo päätetty, että tää on loppuelämän ruokavalio, niin hyvältä tuntuu meistä molemmista. Lainasimme kirjastosta ja aiomme hankkia Karpin keittokirjan, siinä on tosi herkullisia ja maistuvia ohjeita, kiitos vaan kaikille jotka olette niitä luoneet

Me ei olla mitään laskettu, mutta hiilarit/päivä jää alle 50. Ohjenuorana ollaan pidetty sitä, että hiilareita pitää olla alle 5 / 100g (eikä tietty viljaa, perunaa, pastaa, riisiä eikä sokeria). Muutaman kerran on syöty tummaa suklaata ja oma intohimoni on pistaasipähkinät, niitä on tullut popsittua silloin tällöin viikonloppuan, kun tekee mieli jotain naposteltavaa. Juustojen lisäksi, ollaan molemmat juustoihmisiä.
Juomisista puheenollen, mies on pari olutta juonut, kun tekee mieli maistella uusia jouluoluita, mutta muuten on juonut punaviiniä tai Kurkon light -lonkeroa (tosi hyvää meistä molemmista). Minä olen juonut punaviiniä tai sitten niitä Rainbown (melko kauheita tosin) 0-hiilarisia light-siidereitä. Ja Valion sokeriton glögi on muuten tosi huvää!
Tsemppiä teille kaikille ja hyvää joulun odotusta!