MotionK kirjoitti:
Yritätkö houkutella meitä ulos täältä luonnolisen ruokavalion subista joidenkin orjatyönä poimittujen papujen avulla?
Papujen joiden kasvattamiseen käytetty maa ala olisi voitu valjastaa märehtiöiden käyttöön ja näin vähentaa ilmaston muutosta ja leviävää aavikotumista.
?? Henkilökohtaisesta ruokamieltymyksestä kertominen on henkilökohtaisesta ruokamieltymyksestä kertomista.
Kaikki muut tulkinnat ovat lukijan korvien välissä enkä minä ole niistä millään tavoin vastuussa. Mutta on totta että ei tämä karnivooriketjuun kuulu, alkoipahan tämä keskusteluntynkä vaan siitä, että hämmästelin karnivoorin vatsalaukun vetoisuutta, itse olen moista tarvinnut vain huonolaatuisella vegeravinnolla.
Kyseinen kaakaovoi on muuten perulaista luomutuotantoa, joka on peräisin pieniltä perheviljelmiltä ja tuotanto auttaa muunmuassa perheitä lähettämään lapsensa kouluun, vaikka vapaa-aikanaan he toki tekevätkin työtä perheen omalla pientilalla (olikosse keskimääräinen kaakaopuiden määrä per perhe jotain tusina). Suomessakin maatalon lapsen on ihan laillista osallistua maatilan töihin. Ja kyseinen kaakaolajikekin on vielä sellainen ns. perinnelajike, jonka kasvattaminen auttaa lajiketta säilymään.
Olethan syömäsi lihan alkuperästä myös muuten yhtä tarkka, kuin muiden ihmisten syömien ruokien alkuperästä?
Toivottavasti et ole päivätöistä luopunut toimiaksesi telepaattina tai selvänäkijänä, sen verran huonosti tuntuu homma sinulla toimivan.