Moi! Piti oikein tosissaan miettiä että kuinka otsikoisin tämän ja paskempaakaan en kyllä nyt tähän hätään keksinyt
Eli spekseinä 183,5cm 72-74kg ja 21 kesää experienceä, karppausta n.7kk
Onko teillä kun lähdette juoksemaan/pyöräilemään alussa resisissä sellainen polttava, "voimat loppuu justiinsa" tunne joka kuitenkin antaa periksi jos urheilua vain jatkaa? HH aikoina tälläistä en muista mutta nyt kun olen hiukan aloittamassa taas juoksua niin alku tuntuu kyllä aina lenkin aloittaessa saakelin pahalle! Lisäksi täälähän on topikki lihasten voimattomuudesta niin onko normaalia jos vieläkin portaita noustessa reisiä rupeaa polttelemaan vaikka karppausta takana jo sen reilu puoli vuotta (tosin alikaloreilla osa ajasta, ja vasta ehkä pari kk kunnon rasvamäärillä

)? Ja siis juuri lenkin juosseena ovat reiret nyt ihan puhki! Auttaako tähän hiilarit vai lisärasva? Ja onko normaalia liikuntaa taas vasta aloitettaessa, ettei "räjähtävyyttä" ole reisissa ei sitten alkuunkaan? Esim. hyvin nopeana poikana itseäni pitäneenä empäs olekaan enää ihan niin nopea...
Oppiiko keho pitämään ylimääräisen rasvan sisällään vai tuleeko väistämättä rasvaripuli jos vetää likaa rasvaa? Tarkoitan, rupeaako rasva jäämään kroppaan kiinni ajan myötä, kun ennen se olisi poistunut pönttöhön?
Semmoista vielä kyselisin, suhteellisen rookie kun vielä olen, jos nostan hh määriä hyväkarpin korville (nyt hiilet n.40g, ehkä vähän alle) niin täytyykö rasvoja pudottaa sitä mukaa? Ja nyt joku nokkela varmasti muistuttaa että "hiilarit on energiaa siinä missä rasvakin eli tätyy tai lihoaa" mutta tarkoitan tällä että pysyykö kroppa edelleen rasvapolttoisena vaikka hh/rasva suhde tasoittuisi?
Olen myös pohtinut että jos syön karppina karkkia (jota ei ole muuten tapahtunut vissiin koko aikana

) niin uskaltaako silloin syödä rasvaa enää ollenkaan koko päivänä, vai onko tämä sama asia kuin jos median mukaan normisti syövä söisi vaikka 4 rasvaista makkaraa, eli ei oikestaan mitään vaikutusta millään lailla?
Ja vielä semmoinen että voisiko olla mahdollista että kehoni ei vieläkään ole täysin rasvapolttoiseksi oppinut, sillä olin alikaloreilla jonkin aikaa. Tätä on saanut pohtimaan painon nousu rasvaa lisättäessä, vaikka mielestäni syön nyt abouttirallaa kulutuksen verran, ja se että hiki ja lämmin ei tule enää millään vaikka hh aikoina olin aina CeeDeet kainaloissa. Nyt rasvoja nostettuani on hiki ja lämmin pikkuhiljaa tullut, mutta ei kyllä mitenkään mainittavasti vieläkään.
Kaikista on varmaan topikki, mutta esim. lihasten voimattomuudesta ymmärsin vain että normaalia karppauksen alussa. Mutta kun meikän tapaukses aloituksesta onjo sen reilu puoli vuotta tosiaan. Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille! Niin ja vielä sen verran että kasviksia vedän reilusti yli 500g päivässä, magnesiumia otan purkista, vettä kraanasta ja suolaa vissystä ja kaapista

Että nämä pitäisi ainakin olla kunnossa.