karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-17 14:40:54

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-04 18:24:07 
Poissa
sintti
sintti

Heippa!
Aloitin atkinsin viisi päivää sitten luottuani kaksi hänen kirjaa. Minulle jäi kuitenkin epäselväksi saako tässä aloitusvaiheessa juoda mustaa kahvi? Entä ED-energiajuomaa, light versiota joka on makeutettu fruktoosisiirapilla -hiilareita 2g/100ml? Joku minulla on tainnut mennä puihin kun tuntuu että mitään ei tapahdu... Alkaako itse laihtuminen vasta laihdutusvaihteessa?
kiitos jos joku jaksaa vastata.

ViestiLähetetty: 2011-08-04 18:59:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mustassa kahvissa ei ole hiilareita, joten ei kai sen nauttimiseen varsinaisesti ole estettä (vai kielsikö Atkins itse?). Juomaksi lähinnä vettä ja melko reilusti 2-3 l/päivä. Mutta miten ne sun syömiset? Ilman sitä tietoa ammutaan haulikolla pilvistä vettä.

ps. Voiko olla turhempaa turhaketta kuin vähäkalorinen energiajuoma? Vähän niinkuin kuiva kielisuudelma tai pöllyävä huurteinen.

ViestiLähetetty: 2011-08-04 19:01:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lueppas vähän lisää tietoa niin pääset alkuun.
http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi tuolla pitäisi päästä jo alkuun.Juu ja kannattaa ne turhake energia juomat jättää sinne kaupan hyllylle,tällä ruokavaliolla tuskin tulet niitä tarvitsemaan.

ViestiLähetetty: 2011-08-04 19:14:10 
Poissa
sintti
sintti

Olen syönnyt päivässä:
aamiainen: 2 munan munakas tai 2 keitettyä munaa, kupillinen vihreää teetä
lounas: salaatti: n.4,5dl kuppi. (tomaatti, salaattisipulia 2, kurkunpätkä, salaattia tötsä) vaidellen puoli purkkia fetaa tai uuni lohta kourallinen. kastikkeen olen tehnut itse kylmäpuristetusta rypsiöljystä, laitan kyllä puristuksen sitruunasta ja tipan balsmicoa.... pitäis varmaan jättää pois
päivällinen : broileria tai jotain lihaa semmonen 300
iltapalaksi paistelen halloum-juustoa syön munan tai paistan pari siivua pekonia.

Atkins ei suositellut kahvia ja jostain netistä luin että kofeiini estää rasvaa palamasta.. en tiedä. Kyllä sitä jostain tarttis sitä lisä energiaa saada kun teen töitä 5-13 ja kolmen lapsen äitinä pitäisi sitten jaksaa olla pystyssa vähintään kahdeksaan.

Mittoja : 160cm paino 64kg semmonen kymmenen kiloa jos saispois
:)

ViestiLähetetty: 2011-08-04 19:20:00 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Näyttää aika vähärasvaiselta tuo ruokapuoli,ei muuta kun kermaa ja voita kehiin niin alkaa energiaa riittämään.Rypsiöljy pois.

ViestiLähetetty: 2011-08-04 19:25:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kahvista: tiedän useita tapauksia, joiden kahvinjuonti on entisestään lisääntynyt karppauksen myötä ja paino tippunut paljon ja nopeasti.

Itse en ikinä enää edes harkitse kahvista luopumista (kerran yritin ja aivotoiminta about pysähtyi), mutta kohtuuteen pyrin: max 3 kuppia pv. Kupin koko tosin vaihtelee 8) Tänään esim. join liikaa kahvia (kun tarjottiin, enkä kehdannut jättää! Pullan kehtasin olla ottamatta :smt044 ) ja tuli huonohko olo, olis varmaan tullut, vaikken ketoiliskaan.

ViestiLähetetty: 2011-08-05 20:35:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tiedän tunteen kahden lapsen äitinä, aina ei vaan pannullinen kahvia riitä :lol: Ite oon päätynyt sokerittomaan red bulliin ja battery strippediin, ainoat oikeasti sokerittomat. Light Edistähän tulee ihan hurjasti hiilareita, 10g/pullo :shock:

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265

ViestiLähetetty: 2011-08-06 07:51:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
Olen syönnyt päivässä:
aamiainen: 2 munan munakas tai 2 keitettyä munaa, kupillinen vihreää teetä
lounas: salaatti: n.4,5dl kuppi. (tomaatti, salaattisipulia 2, kurkunpätkä, salaattia tötsä) vaidellen puoli purkkia fetaa tai uuni lohta kourallinen. kastikkeen olen tehnut itse kylmäpuristetusta rypsiöljystä, laitan kyllä puristuksen sitruunasta ja tipan balsmicoa.... pitäis varmaan jättää pois
päivällinen : broileria tai jotain lihaa semmonen 300
iltapalaksi paistelen halloum-juustoa syön munan tai paistan pari siivua pekonia.

Mä lisäisin aamiaiseen lusikallisen kookosöljyä joko sellaisenaan tai teen joukkoon. Ja vähän myös jotain kasviksia (kurkkua, tomaattia..)
Lounas on musta ok, kastikkeena tosin suosin ite oliiviöljyä. Tippa balsamicoa tai sitruunamehua ei vaikuta normaalissa aineenvaihdunnassa.
Päivällinen.. Rehuja? Kasvisgratiinia, salaattia öljyllä, kukkismuussia.. reseptiosastossa ja ruokapäikyissä on hyvin vinkkejä
Iltapalankin palanpainikkeena voisi olla jotain vihreää?

Ootko laskenu edes suuntaa antavia makroja? Äkkiseltään vaikuttaa aika kepeältä tuo ruokailu. Tokikaan et ole kaukana normaalipainosta, joten paino ei välttämättä tipu vaikka kroppa pienenisikin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00