Juu tuota settiä tulee riittämään, sen voi melkeinpä taata.
Sehän on niin, että sinun kehosi on sinun - ja he taas saavat itse vastata omistaan. Sä et ole tilivelvollinen kenellekään syömisistäsi. Voi olla, että he eivät sitä näin näe tai eivät ymmärrä kunnioittaa jokaisen henkilökohtaisia rajoja, mutta ei se vie tuota tosiasiaa mihinkään (ainakaan niin kauan kuin kukaan ei ole konkreettisesti tunkemassa kakunpalaa sun kurkusta alas), joten ehkä vaan kannattaa ottaa paksunahkaisesti sellainen asenne, että ei haukku haavaa tee (tekeehän se oikeasti, monestikin, mutta siis että yrittää jättää omaan arvoonsa kaikki tommoset kommentit).
Susta tulee vääjäämättä vähän outolintu nyt kyllä suvun keskuudessa, sille ei voi mitään. Kaikki uusi ja erilainen koetaan monesti uhkana omalle elämäntavalle, jota pidetään totta kai optimaalisena. Ja harvoin sitten kuitenkaan nämä naamanrepijät viitsivät käydä asiasta kunnollista keskustelua, jossa käytäisiin asia läpi ja todettaisiin, että jaa, no eikö siinä tuon kummemmasta olekaan kysymys.
Olen havainnut sellaisen asian (sisko on tullut samaan tulokseen myös), että jos kertoo karppaavansa, se herättää heti vastustusta - mutta jos sanoo, että olen muuttanut elämäntapojani terveellisemmiksi, kun tuli syötyä ennen niin vähän kasviksia ja niin paljon sitä ja tätä ja tuota sokerista ja tärkkelystä sisältävää. Eihän sitä ole pakko heti tulla rasvainen puoli edellä julki, varsinkaan kun ei tämä nyt pelkkää rasvassa keppurointia ole kuitenkaan. En ole tavannut ketään, joka olisi samalla tavalla tyrmännyt terveellisyyteen pyrkimisen kuin tyrmätään heti karppaus, kun kuullaan se sanana ensimmäistä kertaa. Mutta en mä silti kiellä karppaavanikaan. Ihmiset vaan näköjään suhtautuu karppaukseenkin paremmin kun sen ujuttaa terveyspuoli edellä keskusteluun ja kieltää suhtautuvansa äärimmäisesti mihinkään. Ihmiset pelkää kaikkea äärimmäisyysvouhotusta, siitä tuo vastustus minun mielestä enimmäkseen johtuu. Ja kannattaa kertoa muille niitä hyviä seurauksia, mitä karppauksesta itselle on ollut, se tekee aina vaikutuksen.
Ei muuta kuin tsemppiä, tule tänne avautumaan jos alkaa tökkiä!