karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-20 04:20:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-08-07 09:59:57 
Poissa
sintti
sintti

Täällä siis ensimmäinen kuukausi takana karppailua ja tosiaan nk. ketokarppailua tää on tähän asti ollut eli hiilarit enintään 20g/pvä. Ketostixeillä olen joka toinen aamu mittaillut ja arvo on aina siellä tummin tai toisiksi tummin...siitäkään en ole ihan varma, onko ok, että ketoosi on niin vahva?

Olen ollut omasta mielestäni säntillinen ja ensimmäisten 3 viikon aikana lähtikin painoa 8kg pois. Nyt vaan on jumittanut tämän viikon ja jopa joinain aamuina vaaka on näyttänyt enemmän, kuin mitä alin paino on ollut. Tämä kyllä on alkanut ressaamaan.

Käyn salilla n.3-4 kertaa viikossa, jossa teen aerobisia n.20min. ja anaerobista treeniä 45min ja venyttelyt päälle.
Olo on kaikinpuolin ollut hyvä, jaksava ja vatsakin kiittää. Tarkoituksena on kuitenkin painonpudotus, koska BMI 38 ja jos nyt tuli jo jarrut päälle, niin :shock:
Minulla on aina lähtenyt paino hyvin pois, viimeimmäksi 7 vuotta sitten pudotin 22kg 3,5kk:ssa, tosin en karppaamalla. Nyt tietysti ikää on enemmän, mutta olen kuitenkin "vasta" 28 vuotias.

Tässä pari esimerkkipäivää (tämän viikon ke & to):

KE
Aamu: Iso mukillinen kahvia kevytmaidolla, partista 1,5dl ja ruokalusikallinen hasselpähkinärouhetta
Lounas: Purkillinen tonnikalaa öljyssä, 2 siivua edam-juustoa & kaksi tomaattia
Illallinen: Parsakaalia, kukkakaalia ja tulista jauhelihakastiketta (jossa siis tulisesti maustettua jauhelihaa, voimakasta koskenlaskijaa & loraus kermaa)

TO
Aamu: Keitetty kananmuna, pienehkö pala itsetehtyä karppirieskaa (muunneltu Vyötärönmetsästän pitsapohjasta), päällä ihan hyvällä omallatunnolla lätkäistynä voita, pari juustosiivua & kurkkua
Lounas: (mökillä visiitillä) 2 kpl Kivikylän Tomaatti-mozzarella nakkia (jotka siis pitkiä lihaisia nakkeja, hh 0,5/100g!) grillattuina, lasillinen Pepsi Maxia (juu, hyihyi!!)
Mökkivälipala: Pannukahvia kevytmaidolla & pala Lidlin 81% suklaatia
Illallinen: Itsetehtyä, hieman omilla sovelluksilla caesar-salaattia kahdella broilerin sisäfileellä ja pekonilla (pari siivua annoksessa), kanojen päälle vielä vähän truuttasin majoneesia "kastikkeeksi" :lol:

Päivien mittaan juon vähintään 3litraa vettä.
Mietin itse, tuleekohan rasvaa jopa liikaa? Pitäiskö nuo juustotuotteet poistaa, jospa ne aiheuttaa jumin?

No, eilen sitten päätin tehdä shokkihoidon ja aattelin syödä suuremmilla kaloreilla. Söin jopa karppia suklaamoussea 3dl illallisen jälkkäriksi ja vetäsin 3kpl 0hh/g siidereitä, että vähän "kiusasin" elimistöä kaikella... ei olisi kannattanut, vaaka näytti vielä isompaa lukemaa... :evil:

Neuvoisitteko tyhmää...? :(

ViestiLähetetty: 2011-08-07 10:05:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos haluat ylikaloreilla "kiusata" niin mitkään mousset ja siiderit ei ole se oikea.
Vaan rasva.
Eli jos teet ylikaloripäivän, niin syö rasvaisia kylkisiivuja.

Minä luulen, että syöt liian vähän. Tarkista kulutuksesi ja syötä laskuriin mitä olet syönyt. Että näet sen todellisen määrän.

Juotko kuitenkaan tarpeeksi jos ketoosi tikku on noin tumma!??

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-08-07 10:10:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nebsu kirjoitti:
Olen ollut omasta mielestäni säntillinen ja ensimmäisten 3 viikon aikana lähtikin painoa 8kg pois. Nyt vaan on jumittanut tämän viikon ja jopa joinain aamuina vaaka on näyttänyt enemmän, kuin mitä alin paino on ollut. Tämä kyllä on alkanut ressaamaan.

Keskimäärin on siis lähtenyt 2kg viikossa. Sehän on todella hyvin! Viikon jumia ei voi mielestäni edes kutsua jumiksi.

Nebsu kirjoitti:
ei olisi kannattanut, vaaka näytti vielä isompaa lukemaa... :evil:

Ei painoa kannata tarkkailla noin lyhyellä aikavälillä. Sehän riippuu siitäkin, miten vatsa on toiminut, paljonko joit, söitkö suolaista ja ties kuinka monesta muusta asiasta.

En usko, että rasvaa tulee liikaa, itse vaihtaisin sitä lisääkseni maidon kahvissa kuohukermaan. Ja lounaat kunnon monipuoliseen lämpimään ateriaan, nyt näyttää vähän närppimiseltä :D Saatat ehkä saada jopa liian vähän energiaa, kun kuitenkin liikut säännöllisesti.

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-08-07 10:10:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siis olet laihtunut 4 viikon aikana 8 kiloa, etkä ole tyytyväinen? Ymmärsinkö oikein?

Hei haloo nyt oikeasti :shock:

Ensin lähtee nesteet ja sitten rasvaa. Toki se tasoittuu ajan mittaan. Itseltäni lähti ekan kahden viikon aikana 5 kiloa eikä seuraavan kahden viikon aikana mitään. Olin kyllä tosi tyytyväinen kun sain kuukaudessa 5 kiloa veke. Siitä se sitten lähti tippumaan lisää pikku hiljaa.

ViestiLähetetty: 2011-08-07 10:15:42 
Poissa
sintti
sintti

Olenhan minä todella tyytyväinen, en halunnut vaikuttaa tyytymättömältä, onhan se hieno pudotus heti alkuunsa se 8kg. :oops:
Kiitos ihanista vinkeistä!
Tosiaan närppimistä se lounas yleensä on kesän aikaan ollut, kun niin tulee pikaisesti esim. kotona piipahdettua ja usein ollaan jossakin menossa... :?

Kyllä juon ainakin tuon 3 litraa vettä, se on ihan vakio ollut nyt kuukauden päivät, mutta joskus menee vielä kivennäisvettä litra päälle, niitä en edes laske, jos otan tavallisen veden lisäksi kivennäisvettä, että kyllä pitäis tulla nesteytystä ihan reilusti. Siksi olenkin ketotikun kanssa vähäsen ihmeissäni, kun ekan viikon aikana se sahaili välillä myös siellä kohtalaisessa ja se ois ollut mun mielestä ihan ok, mut nyt aamuisin se on ihan tummana. :?
Vatsa on toiminut ihan ok, mut tietty tiedän, että syömisiä tulee paljon vähemmän, kuin aikaisemmin (ennen karppailua), koska tavoite olisi kuitenkin syödä vähemmän, kuin kuluttaa...

Tiedän toki, ettei mousset ja siiderit ole mikään hyvä juttu sinänsä eikä sellaiset kuulu tavanomaiseen viikkooni, mut meillä oli miehen kaa pitkästä pitkästä aikaa vapaa, yhteinen ilta, niin noi nyt tuli siihen päälle sitten (seliseli)...mut tarkoitus oli vaan nostaa kaloreita silloin eilisen päivän ruokiin.

ViestiLähetetty: 2011-08-07 10:18:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei kuuluuhan elämästä nauttia ja jos siihen kuuluu mousset ja sidukat joskus ja paino on laskusuunnassa, niin siitä vaan!

Hyvin sulla näyttää menevän.

ViestiLähetetty: 2011-08-07 10:20:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Harva ihminen on niin autuaassa tilassa, että paino putoaa tarkasti tietyn määrän viikossa. Omalla kohdallani olen huomannut painonkehityksen etenevän enemmänkin sykleissä, eli ensin pysyy tasaisena pidempään --> yhtäkkiä humahtaa puoli kiloa-kilon alaspäin jne.

En tiedä nykyistä painoasi, joten on paha sanoa liiasta/liian vähästä ruoasta yhtään mitään. Epäilisin kuitenkin että tuossa on tosi vähän jos BMI on 38, mutta toisaalta tarkoitushan onkin polttaa kropan rasvavarastoja. Liian alas ei kuitenkaan pidä mennä, sillä muuten ei jaksa :wink: Suosittelen yhden päivän kirjaamista ruokakulmaan, jotta näkis energiamäärät ja -jakaumat paremmin.

MUTTA - paino tosiaan on laskenut, joten en vielä ottaisi stressiä ruokamääristä. Anna mennä samaan malliin ja katsotaan sitten uusiksi, mikäli kuukauden päästä vielä junnaa :lol:

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

ViestiLähetetty: 2011-08-07 11:14:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Pelkän painon tarkkailu päivittäin aiheuttaa vauhtisokeutta. Välillä tulee kilo lisää, välillä lähtee pari, joskus paino jumittaa paikoillaan mutta vyötärö kapenee. Itse olen syönyt isompia kalorimääriä vähemmällä liikunnalla mutta silti onnistunut laihtumaan (tosin 10kg reilussa parissa kuukaudessa). Väliin on osunut parinkin viikon aika jolloin paino pysyttelee samassa, mutta kun nuo tulokset heittää vaikka excel-kaavioon niin alaspäinsuuntaava käyrä näkyy selkeästi :).

ViestiLähetetty: 2011-08-07 13:32:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Huh :shock:
Minulta on mennyt neljä kuukautta 8kg pudotukseen, ja olin siihen ihan tyytyväinen. BMI edelleen melkein 34, ja alaspäin mennään vain silloin tällöin, enimmäkseen pysytään paikallaan tai satunnaisesti noustaan ylöspäin.
Nuo syömiset näyttävät kyllä todella vähältä.. Täytyy ehkä itsekin pudottaa kokeeksi kalorit raa'asti alle koomarajan, jos sillä saisi painon taas alaspäin.. :roll: Toistaiseksi kalorien vähennys edes koomarajan lähelle on tyssännyt pudotuksen.

Ja eikös jumista ole kysymys vasta, jos on kuukauden tai kaksi ollut paino samassa?

ViestiLähetetty: 2011-08-07 16:11:08 
Poissa
sintti
sintti

Aamutähti: Totta, olet oikeassa, ettei nyt mistään varsinaisesti jumista ole kysymys kohdallani, mutta huolestuin, ettei tässä käy ruokavalion takia niin, että paino lähteekin noususuhdanteeseen.

Vielä olis kysyttävää: Onko se nyt niin, että jos ketokarppaa, protskugrammojen pitäis suunnilleen olla painokilojen kanssa samoissa?

ViestiLähetetty: 2011-08-07 16:51:02 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Nebsu kirjoitti:
Vielä olis kysyttävää: Onko se nyt niin, että jos ketokarppaa, protskugrammojen pitäis suunnilleen olla painokilojen kanssa samoissa?

Tää on kiinni ihan susta itsestäsi, siitä mistä sun kroppa tykkää, harrastatko liikuntaa jne. Täällä foorumillakin annetaan hyvin monenlaisia suosituksia, jotkut sanovat että 1 g/tavoitepainokilo, jotkut sanovat 2 g/nykyinen painokilo, ja kaikkea mahdollista siltä väliltä. Toisilla liika prode jumittaa painonpudotusta, toiset taas sanovat, että runsas prode on laihduttajan paras kaveri. Kokeilemalla tuo varmaan löytyy. :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00