karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 21:51:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ruokailu, apua
ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:34:19 
Poissa
sintti
sintti

hei, ongelmani on tällä kertaa että nälkä vaivaa äkkiä ruokailun jälkeen.
Eli Aamulla herään ja syön esim. tälläisen aamupalan klo. 5.30
1 paistettu muna
70g pekoni
50g juustowilhelm
100g kasvissuikaleet
120g partis +vadelma 70g ja mansikka 50g ja 1rkl oliiviöljy
voita 35g
0.7l vettä

Makrot:
kalorit:993
hh:22,3
rasva:85,4
proteiini:32,8

8 aikaan mulla alkaa huimaus ja oksetus ja pyörrytys. 10 jälkeen tulee sit armoton nälänolon tunne. 11.00 saan ruokaa tälläin
1 paistettu muna
70g pekonia
50g juustowilhelm
150g kasvissuikaleet
25g voita
0,5l vettä

Makrot
kalorit:691
hh:13
rasva:58,9
proteiini:27,5

Mulla on hyvä olo tunnin eli n.klo 13.00, ja sit taas alkaa sama saatanan paska :D:D JEEEAH.
sit 16.00 syön esim tälläin.
220g kasvissuikaleet
170g grillikylki
voita 30g
vettä 0,7l

Makrot
kalorit:876
hh:19,6
rasva:75,7
proteiini:28,9

pari kuppi kahvia klo 16 jälkeen. illlalla ehkä yks kuppi kahvia. seassa punaista maitoa. vettä menee päivässä se 2,5-4 litraa

tuon päivällisen jälkeen on hyvä olla koko loppu päivän :D tuntuu prkl:n hullulta ku kuitenki lisännyt liikuntaa myös.
18.00 käyn polkemassa pyörällä 30km aikaan 1h10 minuuttia eli vauhti on ihan kiitettävä ja kaloreita varmasti kuluu. syke mittarin mukaan 900kaloria.
jos en tuota käy niin olen alkanut myös tekemään
7km+3km+6km pyörä+juoksu+pyörä lenkin ja siinä kuluu aikaa n.50 min eli seki menee aika hyvin :)
niin miten mä pärjään tuolla päivällisellä koko loppupäivän oikein huoletta? mut sitä ennen koko päivän tuntuu että ei tässä ole mitään järkeä jos tässä on aina tälläinen olo. koska se ei aina laita naurattamaan se olo. karppauksen alussa ekat kaks viikkoa oli hyvä olla koko ajan ja nyt sit noin kaks viikkoa tuota on jatkunut. viikon ajan nuo kasvikset ollu mukana. mitä mä teen väärin tai syön. jätin tuon partiksenki pois ku luin että maito tuoteet on pahasta ja hyi ku insuliini jyllää ja mitä kaikkee siitä lukikaan, niin otin pois kokeeksi ja ei se mitään auta :D :D onko mulla niin paska elimistö karppaukselle vai mikä mättää? :) työkseen olen päivät rakennuksilla rakennusmaalarina. voiko olla että kulutan sit reilusti tuon mitä tuo koomanäyttää? koko ajan kuitenki olen liikkeessä koko ajan kädet tai jalat heiluvat, paikat jännityksessä tai kannan jotain. välillä raskaampaa ja välillä kevyempää.
päivän makrot on kuitenki YHTEENSÄ näin.
kalorit: 2560
hh: 54,9
rasva: 220
proteiini: 89,2
+-10%

Pitääkö mun käydä metsästämässä itelle norsu ja syödä se että on hyvä olo.
kun en uskaltais tuota kalorimäärää nostaa kun laskurin mukaan mun kooma kulutus on n.2000
miten paljon tuo sit vaikuttaa oikeen? miten tuo toimii? kulutan piereskelemällä 2000kaloria päivässä ja loput mitä tulee pitää kuluttaa pois tai paisun lisää JEEEE. En kuitenkaan haluais syödä 4500kaloria että olis hyvä olo aamupäivänki ku sit saa urheilla aika paljon :D voi tulla lopussa jo hermoromahdus ja hullujen huoneelle lähtö.
joku aikasemmin sano että joo verenpaineet vithullaan tai jotain,mut kuinka helvetin kauan ne oikein on? onko karppauksen idea että monta kuukautta kärsitään ja sit auttaa jos auttaa :) neuvoja kyllä aina löytyy mutta mikä niistä olisi sopiva? kuka sen tietäis, itse atkins, heikkilä, lääkäri, ennustaja-eukko, MINÄ ITSE. mutta millaisella aika välillä. 1kk vai 10v
Toivottavasti joku voisi auttaa kenellä on ollut samanlaisia vaikeuksia, ku en halua lukea enää että vähennä prodea 1,6gemmaa ja laita 0,9gemmaa hiilareihin ja loput rasvaan :D
Mut kiitokset ja kumarrukset valmiiksi :) niin ja mitat on 174cm 90kg
ja miehen tynkä 26v

sit vielä se että onko lääkäreistä tai ravitsemus terapeuteista apua? kun kun tuo paino on mulla jumittanut muuten kans tuossa tuon reilu 2viikkoa myös alussa lähti 3kg mut sit ei mitään, karppauksen aikana kaventunut sentin myös :) tuntuu hienolta ku kärsimällä lähtee se sentti 4 ja puolessa viikossa. tätä menoa olen rantakunnossa 2031 JES
joskos verikokeet ja tälläiset auttaisi auttamaan että olisko joku joka ei nyt natsaa yhteen tämän karppauksen kanssa. kun kuitenki olen liikkunut tuon 4,5 viikkoa lähes joka päivä. ja sit tuntuu että muutosta ei vaan tapahdu ja sit tullut nuo paska olo tilat vielä päälle niin käynyt mulle vähän niin että tuo motivaatio on todella todella jossain välissä.
mut 2-3 viikkoa vielä, en käy sinä aikana puntarilla ja enkä mittaa itseäni niin pitäisikö sit näkyä jo tuloksia tuollaisella liikunta määrällä? tähän asti ei juurikaan mitään. HIENOA. päivittäin, paitsi yks lepo päivä viikossa. ja viikonloppuisin 2xpäivä niinkuin tähänki asti. kannattaisiko alkaa nostamaan punttia myös ihan lihaksen nosto mielessä myös? täällähän oli niitä jotka karppaa ja nostaa punttia myös, niin josko seki alkais mulla tehoamaan paremmin, kun kuitenki tuo lihas puoli on aika heikkoa laatua mulla. vai kannattaako aluksi laihduttaa ja sit alkaa käymään punttia nostelemassa?
toivottavasti joku jaksaa lukia tämän ja vielä vastatakkin jotain. anteeksi jos on kirjoitus virheitä.

Viestin otsikko: Re: ruokailu apua.
ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:39:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jätä aamulla ja lounaalla partis, marjat ja kasvissuikaleet pois.
Syö vain yksi aamuateria, useampi muna kerralla.

Illalla tai silloin klo 16 sitten niitä rehuja mukaan.

Tilanne 5.10.2013 73,6 kg (tavoitteena joku 65, ennen karppausta enimmillään 85 kg)

ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:45:01 
Poissa
sintti
sintti

pikkumyykkis kirjoitti:
Jätä aamulla ja lounaalla partis, marjat ja kasvissuikaleet pois.
Syö vain yksi aamuateria, useampi muna kerralla.

Illalla tai silloin klo 16 sitten niitä rehuja mukaan.

Olen jättänyt tuon partiksen pois jo. ja en syö lounaalla muutenkaan sitä.
kokeillut tuota useamman munan aamupalaa aikaisemmin, ja ei se auttanu.
tai ei ainakaan viikon aikana tullu muutosta. 2-3 munaa oli aikaisemmin

ViestiLähetetty: 2011-07-29 10:50:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Onko ihan aamiaisen ja lounaan sisällöstä riippumatonta se, että pian niiden jälkeen tulee nälkä? Eli jos syöt grillikylkeä ja paistettuja kasvissuikaleita myös aamiaisella, niin tuleeko se nälkä + pahoinvointi silloinkin? Tai oliko sitä ennen karppausaikojasi, ja mitä silloin aamulla söit?

Minulla on ollut sellaista että ihan riippumatta siitä mitä tai kuinka paljon aamiaisella syön, parin tunnin päästä on nälkä. Luulen että minulla ilmiö johtuu ihan vain siitä että en ole aamuihminen eivätkä aikaiset herätykset sovi minulle, ts. kroppa huutaa ruokaa pysyäkseen hereillä. Viikonloppuisin ongelmaa nimittäin ei esiinny. En tietenkään väitä että sinulla olisi samoin, mutta kysymys voi siis olla muustakin kuin aamiaisen sisällöstä.

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

Viestin otsikko: Re: Ruokailu, apua
ViestiLähetetty: 2011-07-29 11:11:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Syöt ehkä turhan vähän proteiinia. Rasva ei pidä niinkään hyvin nälkää verrattuna siihen. Proteiinin määrää nostaisin n. 150 grammaan ja vähentäisin rasvaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-29 11:15:57 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Eli sulla on painoa 90kg, liikut paljon, syöt proteiinia päivässä n. 90g?
Mä luulen, että saat liian vähän proteiinia. Monelle proteiini on nälänhallinnassa tärkeämpää ku rasva (sen perusteella, mitä oon täältä lukenu).

ViestiLähetetty: 2011-07-29 13:33:40 
Poissa
sintti
sintti

kynteli kirjoitti:
Onko ihan aamiaisen ja lounaan sisällöstä riippumatonta se, että pian niiden jälkeen tulee nälkä? Eli jos syöt grillikylkeä ja paistettuja kasvissuikaleita myös aamiaisella, niin tuleeko se nälkä + pahoinvointi silloinkin? Tai oliko sitä ennen karppausaikojasi, ja mitä silloin aamulla söit?

Minulla on ollut sellaista että ihan riippumatta siitä mitä tai kuinka paljon aamiaisella syön, parin tunnin päästä on nälkä. Luulen että minulla ilmiö johtuu ihan vain siitä että en ole aamuihminen eivätkä aikaiset herätykset sovi minulle, ts. kroppa huutaa ruokaa pysyäkseen hereillä. Viikonloppuisin ongelmaa nimittäin ei esiinny. En tietenkään väitä että sinulla olisi samoin, mutta kysymys voi siis olla muustakin kuin aamiaisen sisällöstä.

Tuota en ole muuten kokeillut, voisinpa kokeilla :)
karppauksen alussa ei ollu mitään ongelmaa, samaa söin mitä nyt ilman kasviksia, suurempia määriä vain.
ennen pahoinvointia ei ollut, en kyllä koskaan syönytkään aamupalaa, yleensä 9kahvilla aina leipaa tuli mussutettua.

joo, ei mullakaan viikonloppuisin ole mitään, eikä lomapäivinä. ollenkaan pahoinvointia eikä juuri nälkä. tänään 9ylös, aamupala 10.00
pyörä+lenkki 12.00 ja nyt 14.30 alkaa olemaan ehkä pieni hiuko. tunnin päästä jos sitä tekis ruokaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-29 13:36:21 
Poissa
sintti
sintti

Uzeeh kirjoitti:
Syöt ehkä turhan vähän proteiinia. Rasva ei pidä niinkään hyvin nälkää verrattuna siihen. Proteiinin määrää nostaisin n. 150 grammaan ja vähentäisin rasvaa.

Joku viisaampi minulle sanoi viikko sitten että laskea proteiinit 80-100 väliin ku ne oli mulla silloin 130-160g.
kun ne lasketaan normipaino*1.3 ja ku tavoite on siinä 77-80kg hujakoille ku pitää sitä miehellä kummiski olla jonkun verran lihaa luitten ympärillä :D
niin tuli proteiinin tarve 100-105g

muutama muu sanoi että pitää noissa luvuissa.
mutta siinä pelossa että liika saisin niin laskin niitä :D
mut ku näitä juttuja lukenu ja tuota laihdu ilman nälkää kirjaa lukenu niin kyllä mä sitä aattelin nostaa jossain välissä.

ViestiLähetetty: 2011-07-29 13:56:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mazou kirjoitti:
karppauksen alussa ei ollu mitään ongelmaa, samaa söin mitä nyt ilman kasviksia, suurempia määriä vain.
ennen pahoinvointia ei ollut, en kyllä koskaan syönytkään aamupalaa, yleensä 9kahvilla aina leipaa tuli mussutettua.

No, palaa entiseen. Siis siihen mitä söit aamuisin karppauksen alussa, jos ei ollut ongelmaa silloin. Voi sen päivän rehukiintiön jättää myöhemmillä aterioilla hoidettavaksi. Tai ehkä et vain ole aamiaisihmisiä, ja sinulle sopisi vasta yhdeksän kahvilla mussuttaa jotain karppileipälätysköitä, metukkaa, manteleita tms.

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00