karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://www.karppi.ninja/forum/

Vetääkö kukaan pelkästään proteiinijauheita?
https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55984
Sivu 1/1

Julkaisija:  Hamppis [ 2011-07-28 21:12:29 ]
Viestin otsikko:  Vetääkö kukaan pelkästään proteiinijauheita?

Hei,

Eli semmoinen sekoitus on nyt jumin purkuun menossa, joka on kestänyt 2kk... että proteiinijauhetta, voita ja proteiinijuomaa 1200kcl edestä.

Olen nyt laihtunut 54kg ja nää viimeiset 20kg sais mennä vähän nopeemmin...

Tekeekö kukaan samoin?

Julkaisija:  Fish [ 2011-07-28 21:40:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Vetääkö kukaan pelkästään proteiinijauheita?

Käytän kyllä jauhehia, mutta en ole pelkästään käyttänyt muulloin kuin sairastaessa kun muu ei pysy sisällä.

Julkaisija:  snowgrouse [ 2011-07-28 22:59:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Vetääkö kukaan pelkästään proteiinijauheita?

Tuommoisia juminpurkuja ovat jotkut karppikirjailijatkin ehdottaneet, tosin ei välttämättä hirmu pitkiä aikoja ehkä noin alhaisilla kalorimäärillä ja rehutta. Ehkä viikon ajaksi noita on yleensä suositeltu ja pitää ne kasvisperäiset hivenaineetkin jostain saada (Eadesien viimeisemmässä kirjassa yhdessä vaiheessa vain yksi ateria jää prodepirtelömuotoiseksi). Tabuistahan ne vitamiinit eivät ihan yhtä hyvin imeydy, jos imeytyvät ollenkaan. En nyt siis sano tuota saarnamielessä koska itsellänikin on useita kymmeniä kiloja pudotettavana ja jos on elimistö tarpeeksi mäsänä niin kikkailu tulee tarpeeseen. Mutta itse teen niin että syklitän noita hiilari/kalorimääriä.

Julkaisija:  haili [ 2011-07-28 23:26:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Vetääkö kukaan pelkästään proteiinijauheita?

Ne jauhot ovat suolistolle aika pahoja yksinään. En jatkaisi kovin pitkään. Kyllähän prodella elossa pysyy, olenhan itsekin siitä todiste, mutta jos meinaa, että kakki kulkee ja hetken päästä joku muukin imeytyy, niin kyllä geeliytyvää kuitua on jossain muodossa oltava ja samoin lyhyt- tai keskipitkäketjuisia rasvahappoja. Loppuu muuten suoliston bakteereilta löpö ja sitä me ei haluta. Suolaa ja vettäkin on hyvä olla jonkin verran.

jatkoa...

Sanoithan sä että syöt voita. Se on oikein hyvä rasvahappojakaumaltaan ja siin on suolaakin. Geeliytyvää kuitua saa helposti vaikka mausteista. Ite laitoin aikoinaan kun jauhoja söin, niin kanelia, paprikajauhetta ja mitä milloinkin joukkoon. Maistuu paremmalta ja parantaa samalla kokonaisvaltaisesti suoliston tilannetta. Pellavansiemeniäkin voi käyttää, kunhan ei ala hölmöileen niitten kanssa. Mieluummin limana kuin siemeninä. Ja määrärajoitus täytyy muistaa. Kohtuudella. Tämä siis vain, jos et aio tai halua syödä rehuja ollenkaan. Ei ne pakollisia ole. Jos ei maistu tai halua, niin sit vaan ei syö niitä ja sillä hyvä.

Julkaisija:  Hamppis [ 2011-07-29 19:07:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Vetääkö kukaan pelkästään proteiinijauheita?

Kiitos vastauksista, hommasin sen vapaudu masennuksesta luonnon keinoin kirjan ja siitä olen ottanut ne vitskut ja aminohapot sekä rasvat, atkinsista rasvan tärkeyden ja juomisen, PH-tasapainosta paskoe jauheen...kaikki kun on niin hajanaisena tietona saatavilla.

Nyt olen jättänyt masennuslääkkeet pois ja olen aika ihmeissäni olostani.. on niin hyvä!

Katotaan miten mamman käy..

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/