Olen reilut 2 kk karpannut nainen ja tämä tuntuu sopivan hyvin minulle. Paino on tippunut 3-4 kg, mutta tavoite olikin vaan 5 kg, koska olen normaalipainoinen. Olo on virkeä yleisesti ja vatsani on rauhoittunut viljojen poisjättämisen ansiosta.
Nyt vaan vaivaa aamupäiväkuvotus. Se alkaa kun aamupalan syömisestä on kulunut 1-1,5 h. Aamupala on yleensä suht tukeva ja se sisältää rasvan ja proden lisäksi hiilareita marjojen, hedelmien tai vihannesten muodossa, mutta ei mitään "suoraa sokeria". Jonkin ajan kuluttua syömisestä alkaa siis kuvottava tunne, aika lailla samanlainen kuin raskaana ollessa (mutta raskaana en ole, se on varma juttu

)
Kuvotuksen liittyy myös sellainen pyörrytyksen tunne, vapinaa ja tärinää sekä hieman hikoilua. Myös väsymys iskee kovana tuolla hetkellä, vaikka muuten olen nykyään tosi virkeä. Olo on kokonaisuudessaan sellainen, että tekisi mieli mennä vaan sänkyyn lepäämään
Olen epäillyt matalaa verensokeria ja ostin eilen verensokerimittarin. Nyt kun olo on päällä, näytti mittari äsken 7,3. Käsittääkseni se on ihan normaali lukema?? Ketoosissa en ole, sen verran hiilareita menee ja muutenkin voin paremmin pikkuisen korkeammilla hiilareilla. Juhannuksen aikaa "herkuttelin" suklaalla, kun muut söivät lettuja yms. Koko juhannuksena ei ollut kuvottavaa oloa.
Olen vähän hukassa nyt, että onko syömiseni ok? Vai johtuuko olo jostain ihan muusta?