|
Ne jauhot ovat suolistolle aika pahoja yksinään. En jatkaisi kovin pitkään. Kyllähän prodella elossa pysyy, olenhan itsekin siitä todiste, mutta jos meinaa, että kakki kulkee ja hetken päästä joku muukin imeytyy, niin kyllä geeliytyvää kuitua on jossain muodossa oltava ja samoin lyhyt- tai keskipitkäketjuisia rasvahappoja. Loppuu muuten suoliston bakteereilta löpö ja sitä me ei haluta. Suolaa ja vettäkin on hyvä olla jonkin verran.
jatkoa...
Sanoithan sä että syöt voita. Se on oikein hyvä rasvahappojakaumaltaan ja siin on suolaakin. Geeliytyvää kuitua saa helposti vaikka mausteista. Ite laitoin aikoinaan kun jauhoja söin, niin kanelia, paprikajauhetta ja mitä milloinkin joukkoon. Maistuu paremmalta ja parantaa samalla kokonaisvaltaisesti suoliston tilannetta. Pellavansiemeniäkin voi käyttää, kunhan ei ala hölmöileen niitten kanssa. Mieluummin limana kuin siemeninä. Ja määrärajoitus täytyy muistaa. Kohtuudella. Tämä siis vain, jos et aio tai halua syödä rehuja ollenkaan. Ei ne pakollisia ole. Jos ei maistu tai halua, niin sit vaan ei syö niitä ja sillä hyvä.
_________________ Cats are carnivores.
|