| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Kuinka usein induktiolla? https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55975 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Karppendeil [ 2011-07-28 12:10:09 ] |
| Viestin otsikko: | Kuinka usein induktiolla? |
Elikkäs sellasta lähtisin kyselemään;Olen ollut nyt nelisen kuukautta induktiolla,suht tiukalla sellaseilla,hiilarit aina alle 20g,ja painokin pudonnut mukavasti.Ajattelin alkaa pikkuhiljaa nostamaan noita hh:ta 30g-40g,onnistuuko käytännössä tuollaisten induktiovaiheiden pitäminen muutaman kuukauden välein?Eli esim. 1kk tiukalla 20ghh ja sitten vaikka kuukausi hieman(huom,vain hiukan) rennommin,jolloin voisi syödä tuota prossasuklaata ja rahkaa/partaäijää useammin/enempi. Mietin vaan,että kärsiikö "seuraava" induktiovaihe pahasti,jos esim em. tuotteita nauttiikin silloin tällöin ja hiilarit nostaa hieman ylöspäin? Viisaammat ja kokeneemmat kertokaa! |
|
| Julkaisija: | Koltta [ 2011-07-28 12:27:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka usein induktiolla? |
Kun olet käynyt induktiovaiheen, miksi haluat siihen takaisin. Induktion jälkeen on mielestäni ihan ok nostaa hiilareita sen verran että ruokavalio monipuolistuu mutta ei niin paljon että ketoosi lakkaa. 30-50g pitäisi kaiketi olla ihan ok pysyäkseen ketoosissa. Joidenkin lähteiden mukaan jopa 60-100g pystyy ylläpitämään ketoosin. Raja on jokaisella tietysti omansa ja itse päätettävä jos niin korkealle haluaa hiilarit nostaa. Oma tavoitteeni on pysyä alle 30g ja vaadin että pysyn alle 50g hiilareissa. |
|
| Julkaisija: | Karppendeil [ 2011-07-28 12:36:46 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka usein induktiolla? |
Ok,kiitos vastauksesta.Sellaista myös mietin,että "katkeaako" induktiovaihe totaalisesti,jos jonain päivänä tulee repsahdus,ja hiilareita kertyy huomattavasti enemmän (esim.70g) vai onko vahinko kovinkaan suuri? |
|
| Julkaisija: | Koltta [ 2011-07-28 12:41:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka usein induktiolla? |
Tuntuu että sulla on menny induktio ja ketoosi käsitteinä sekasin. Induktiovaiheella ajetaan elimistö ketoosiin. Kun ketoosi on saavutettu, ei sitä induktiota tarvita vaan pyritään vaan ylläpitämään ketoosia. |
|
| Julkaisija: | Karppendeil [ 2011-07-28 12:45:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka usein induktiolla? |
Koltta kirjoitti: Tuntuu että sulla on menny induktio ja ketoosi käsitteinä sekasin. Induktiovaiheella ajetaan elimistö ketoosiin. Kun ketoosi on saavutettu, ei sitä induktiota tarvita vaan pyritään vaan ylläpitämään ketoosia. Sitä juuri tarkoitinkin,heh,elikäs katkeaako ketoosi moisesta repsahduksesta pahastikin? |
|
| Julkaisija: | Koltta [ 2011-07-28 12:47:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka usein induktiolla? |
Karppendeil kirjoitti: Sitä juuri tarkoitinkin,heh,elikäs katkeaako ketoosi moisesta repsahduksesta pahastikin? No ei sen pitäis katketa ollenkaan jos pysyy siellä 50g alapuolella. Joku näistä vhh tohtoreista sanoi että 60-70g on hyvä mutta otin siihen itselle vielä 10g turvamarginaalin |
|
| Julkaisija: | haili [ 2011-07-28 19:44:27 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka usein induktiolla? |
Induktion tehtävä on lähinnä opettaa kroppa pois hiilareista. Induktion tarpeeseen tai siis sen kestoon vaikuttaa eniten pää. Jos oppii kahessa päivässä, että näin on hyvä, niin sitten oppii. Jotkut eivät opi koskaan. Jokainen karppi tuottaa varsin runsaasti ketoaineita*, jos siis karppaa, eikä vaan sano karppaavansa. Virtsassa asti näkyvää asetoasetaattia on ihan turha tehä. Se ei ole merkki tehokkaammasta rasvanpoltosta. Jos kyse olisi minusta, niin palaisin induktiolle aina, kun homma lakkaa toimimasta, siis ruokavalioon tulee esiteltyä liiaksi tuotteita, jotka eivät sovikaan. Induktiolla ruoka-aineiden määrä on aika rajallinen ja on helppo päästä taas rytmiin ja eroon turhakkeista. Näinhän se vanha kunnon robertti asian esitti jo 70-luvulla * (itse asiassa jokainen ihminen tuottaa ketoja riippumatta ruokavaliosta, koska muuten loppuu elämä) |
|
| Julkaisija: | viives [ 2011-07-29 00:09:22 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka usein induktiolla? |
Koltta kirjoitti: Karppendeil kirjoitti: Sitä juuri tarkoitinkin,heh,elikäs katkeaako ketoosi moisesta repsahduksesta pahastikin? No ei sen pitäis katketa ollenkaan jos pysyy siellä 50g alapuolella. Joku näistä vhh tohtoreista sanoi että 60-70g on hyvä mutta otin siihen itselle vielä 10g turvamarginaalin Ketoosi voi loppua mutta siihenhän pääsee taas takaisin muutaman päivän hiilareita rajoittamalla. Nuo hiilarirajatkin niin riippuu ihmisestä. Ei nyt ihmeemmin haitanne jos jonain päivänä enemmän hiilareita. Sitten kun tiukemmalla taas muutaman päivän niin on ketoosissa. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|