karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 22:51:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-14 07:38:09 
Poissa
sintti
sintti

Tervehdys arvon karppaajat

Kyselisin mikä tässä vois olla vikana , olen karpannut nyt useita viikkoja n. 4 ja paino on putosi ekalla 2 viikolla n. 2 kiloa jonka jälkeen jämähti paikalleen aivan kuin viimekerralla. aloituspaino oli 108 kg pituutta 183cm ja ikää 39 v mies. Hiilarit olen jättänyt todella vähäiseksi (alle 50g) ja iltaisin olen saanut ketostixillä punertavan värin testiin (matala ketoosi taso)
päivittäinen ruoka on esim seuraava: aamulla 4-5 pekoni viipaletta , 4 kpl a-luokan nakkia, 2-3 kananmunaa paistettuna, kahvikuppi

lounas : lihaa /salaattia , vettä juomaksi

päivällinen lihaa /salaattia, vettä juomaksi

välipaloiksi kermajuustoa kinkkusiivuilla

iltapala : parajugua /marjoja

päivällä ehkä vielä 2 kuppia kahvia, maitoa kahvissa ihan värin verran

mikä neuvoksi. Viimekerralla kävi sama juttu pl. se että join aterioilla maitoa nyt olen senkin jättänyt pois mutta eipä tunnu laskevan

ViestiLähetetty: 2011-07-14 07:57:32 
Poissa
häjykarppi
häjykarppi

Jaa? Jospa se on ihan vaan siinä, että luovutit liian äkkiä? Noi kaksi ekaa kiloa on saletisti nestettä vaan. Tosin kyllä luulis kehon ehtineen saada jutun juonesta kiinni neljän viikon aikana jo, mutta mene tiedä. Mitä sitä sitten tulee juotua päivä mittaan muuta kuin kahvia? Vettä nimittäin pitäisi juoda enemmän kuin mitä sulla tuossa lukee, varsinkin jos juo kahvia päivän mittaan.

Karppaus ei oo mikään automaatti. Onhan noita ihmeellisiä kertomuksia, että ekan kuukauden aikana lähtee kymmenen kiloa painoa pois - mutta ei se monilla niin mene, ei sinne päinkään. Täällä on paljon porukkaa, joilla aluksi on paino noussutkin kun on aloittanut karppauksen. Esim. mulla entisenä kituilijana ja vähärasvaisten tuotteiden käyttäjänä paino nousi aluksi ennen kuin se lähti laskemaan - ja se laskukin on todella verkkaista :lol: Mutta mulla sitä selittää kyllä sellainen asia, että sain aiemmin aivan liian vähän proteiinia ruoasta ja lihaspuoli oli sellaista viljalla rakennettua: lihasta on runsaasti, mutta se on velttoa. Kun aloin syödä enemmän proteiinia ja puputtaa vähemmän leipää, painoni ei ole kauheasti päässyt laskemaan sen takia, kun lihaksisto on muuttunut. Lihakset on nykyään kovemmat ja kun olen geeneiltäni lyhyttä, lihaksikasta sorttia, niin on siellä sitä, mutta se tiivistyy ja velttous häviää. Ihonalaista rasvaa on hävinnyt paljon ja vyötärö kaventunut sisäelinten ympärillä olevan rasvan vähennyttyä, kuten monilla käy. Eli se vaaka ei myöskään kerro läheskään kaikkea. Itse seurailen painoani, mutta seuraan muutakin kehitystä ja niin tekevät muutkin.

Tämä ei ole pikadieetti, vaan terveellinen elämäntapa, sitä saa syödä hyvin, ei ole nälkä, ei tee mieli ahtaa kurkusta alas kaikenlaista tyhjiä kaloreita, mutta ei mitään ravitsemuksellisesti tärkeää sisältävää paskaa, josta kieltäytymiseen ei aiemmin itsekuri riittänyt. Tämä on hyvä elämäntapa sellaiselle, jolla ei ole itsekuria, koska sen tarve vähenee radikaalisti karpatessa. Ja syödä saa hyvin. Mitäs jos jättäisit sen vaa'alla ramppaamisen pariksi kuukaudeksi sikseen ja alkaisit tutkailemaan ja kokeilemaan kaikenlaisia herkullisia ruokareseptejä, joita maailma (ja tämän foorumin reseptiosio) karpille tarjoaa? Kyl sen painon pitäis lähteä putoamaan sitten ajan kanssa - ei kai se kahdessa viikossa ole tullutkaan?

EDIT: koita löytää jonkun samaa sukupuolta ja kokoluokkaa olevan karpin ruokapäiväkirjaa ja katso, mitä he on syöneet, näissä yleensä paremmin osaa neuvoa samaa kaliiberia olevat - mm. Koltta on laihtunut todella ällistyttävän hienosti, mut en tiedä, onko hänellä ruokapäiväkirjaa, myös esim. Fish vois osata neuvoa?

Quidquid latine dictum, altum videtur.

ViestiLähetetty: 2011-07-14 07:58:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ihan eka kysymys herää mieleen että oletko kapealuinen kuikelo jolla on pyöreä vatsa vai lihaksikas jässikkä josta ei juuri rasvaa irtoa. Oletan että ensimmäinen koska yrität laihtua. Enkä tarkoita millään pahalla, mietin vain että minkätyyppisestä vartalosta koitat rasvaa polttaa. Jos pudotettavaa on vaikka 10kg niin pitää muistaa että vähästä on aina vaikeampi vähentää ja ihannepainon lähestyessä vauhti hidastuu. Rasva tuntuu oikein tarrautuvan kaksin käsin kiinni ettei joutuis lähtemään ja SITKEYS palkitaan tässä hommassa. Periksi ei anneta joten viisaampi lopulla luovuttaa ja rasva katoaa ;)

Tässä hellevaiheessa kesää on aika moni törmännyt jumitteluun jo ihan senkin vuoksi että nestettä kertyy elimistöön. Helteellä tuo rasvasolu tyhjentyessään täyttyy helposti vedellä ja sitten vaaka näyttää samaa koko ajan. Pienellä hiilaripiikillä pitäisi saada nesteet liikkeelle.

Se tietysti mitä voit helposti kokeilla on 1-2 päivää lähes pelkällä lihatuotteella/kalalla tms. että ketoosi jyrähtää ihan urakalla päälle, luokkaa alle 20g/vrk. Se mikä tuossa mainitsemassasi ruokalistassa pistää mulla silmään, on tuo rasvan ehkä kuitenkin alhainen määrä. Kokeile kunnon mylläytystä elimistöön, hiilarit tosi alas ja rasvaa koneeseen että maksa ryhtyy sitä myös tosissaa käyttämään energian lähteenä..

On myös niinkin että joillakin elimistö vaatii hieman enemmän hiilaria toimiakseen kunnolla joten sekin vaihtoehto on kokeiltava jokaisella erikseen.

Pienellä hienosäädöllä se jokaiselle löytyy. Kaikilla tuntuu toimivan samat periaatteet mutta hieman eri arvoilla.

ViestiLähetetty: 2011-07-14 08:10:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tuletkos varmasti kylläiseksi? Enhän tiedä, millaisia nuo salaatti- ja lihamäärät on, mutta vähänlaisilta näyttävät nuo syömiset isolle miehelle.

Entäs se perinteinen konsti, että rasvaa vaan lisää oikeille aterioille, niin että oikeasti olet kylläinen, ja välipalat pois?

Lykkyä tykö!

ViestiLähetetty: 2011-07-14 08:14:51 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mietin myös että syöt aika useasti päivässä. Aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala + välipaloja.
Voisit kokeilla syödä 3 ateriaa päivässä. Aina niin että nälkä lähtee.
En ole mikään hifisteliä, mutta käsittääkseni rasvan poltolle on hyvä antaa aikaa aterioiden välillä. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä!

ViestiLähetetty: 2011-07-14 08:33:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Komppaan pötkylää. Itse söin "entisessä elämässä" 5-6 eri kertaa päivässä ja karppaamisen aloittamisen jälkeen tuo on muuttunut niin että 2-3 kertaa päivässä on hyvä. Sen verran että nälkä todella lähtee ja pysyy poissa. Ja rasvaa syömällä se pysyy poissa pitkään.

ViestiLähetetty: 2011-07-14 09:20:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vaihda kahvimaito kermaan tai juo mustana, juo kahvit aina aterian yhteydessä ja jätä välipalat pois. Itse käytän "avaa suusi kolmesti päivässä"-metodia (joko aamiainen, lounas ja illallinen tai lounas, illallinen ja iltapala), muina aikoina vain vettä. Jota muuten pitää juoda ainakin se kaksi litraa päivässä. Ja mitä enemmän juot kahvia, sitä enemmän tarvitset vettä.

Jos pyrit ketoosiin, jätä alussa partajugu ja marjat pois ja syö niiden tilalla vihreitä kasviksia. Maitotuotteet jumittaa herkästi ja marjoista tulee tosi paljon hiilareita jos ketoosi on tavoitteena. Itse pääsen ketoosiin vasta alle 30g hiilillä.

Kärsivällisyyttä.

2014 -12 kg
2015 -20 kg
2016 82 kg ja tässä on hyvä :smt049

ViestiLähetetty: 2011-07-14 11:26:50 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Minä kanssa luulen, että syöt yksinkertaisesti liikaa. Aamiaiseksi riittää kaksi pekonisiivua ja kaksi kananmunaa, ei mitään nakkeja. Lounaaksi voi syödä ne kaksi nakkia. Päivälliseksi 200 g lihaa tai kalaa ja vihanneksia. Välipalat ja partaäijät pois. Marjoja voi syödä jälkiruoaksi.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-14 22:06:54 
Poissa
sintti
sintti

hmmm , siis jotkut sanoo että syön liikaa ja jotkut että liian vähän, no kokeilemallahan tuo selvinnee... ruumiinrakenteeltani en ole kuikelo eli hartiaa löytyy , liikakilot on kertyneet tuonne vatsan seutuville...

ViestiLähetetty: 2011-07-14 22:15:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olet suht samaa kaliberia kuin minä. Kokeile aamulla 4 pekonisiivua, kaksi paistettua kananmunaa ja kermakahvit. Lounaaksi partaäijää n. 2 desiä ja manteleita kouran pohjallinen. Päivälliseksi rasvaista lihaaa 200 g ja voissa paistettuja vihanneksia. Välipalat ja iltapalat jätä pois. Jos tuntuu että on aterioiden välillä nälkä, niin lisää vähän annoksia. Vettä 2,5-3 litraa päivässä. Tuossa vähän kevennetty versio siitä millä itse sain painon putoamaan alussa ja nopeasti lähtikin.

Iherb:stä uusille tilaajille 5$ alennus koodilla SUT778

ViestiLähetetty: 2011-07-28 21:03:43 
Poissa
sintti
sintti

5 viikkoa karppausta takana ja yllätys yllätys puntari näytti 103,8 ... alkaako tää nyt toimia oikeesti,vaiko vain nesteitä?? maha on edelleen yhtäiso senteissäkin.. mistä se on poistunut

ViestiLähetetty: 2011-07-28 23:55:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En noita kaikkia vastauksia niin tarkkaan lukenut. Mut syöt mun mielestä liian usein. Jätä ne kaikenlaiset välipalat pois.

Sitten kun paino putoaa niin pitää myös vähentää sitä ruuanmäärää muuten putoaminen loppuu.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00