karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 02:27:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-24 12:11:25 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-21 07:09:46
Viestit: 6
Joo,olen ihan uusia Karppaajia. Muutama viikko takana ja tuntuu,että aika nälkä kuurilla mentiin. Pihviä (kanaa tai possua) salaatilla. Tonnikalaa öljyssä ja tomaattia,kurkkua jne. Aamulla kahvia ja rahkaa marjoilla.
En osaa sanoa söinkö päivän aikana hiilareita kuinka paljon. Olen yrittänyt välttää niitä kaikin mahdollisin tavoin. Leipää olin kova ennen syömään ja huomasin,että tuota Karppisen leipää on myös lähikaupassa myytävänä. Onko sitä kuitenkaan järkevää syödä ja kuinka kauan on järkevää jatkaa "täysin" hiilarittomalla linjalla?

Toinen luuloni tähän Karppaukseen oli,että paino tippuu huimaa vauhtia,koska ruokavaliosta jää kaikki entiset karkki ja pullamössöt pois. No minulla kolmessa viikossa 4kg,josta suurin osa lienee nestettä. Muiden paino pudotuksistakin huomasin,että normaali tahti taitaa kuitenkin olla 0-1kg/vko paikkeilla.

Tarkoitus on kaiken kaikkiaan pudottaa -20kg. Alku on kyllä lupaava,vaikka tänä viikonloppuna sorruin syömään lasten yövieraille tekemääni pizzaa ja popcornejakin meni jonkin verran:( Työviikon alkaessa on taas palattava ruotuun. Luulen,että ongelmakseni koituu ykstoikkoiset syömiset.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 12:27:22 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-15 16:21:39
Viestit: 58
Katso resepteistä mitä kaikkia ruokia voisit laittaa ja kannattaa lukea muiden kirjoittamia ruokapäi-
väkirjoja, niistä saa ideoita omaankin syömiseen :)

_________________
-3/12


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 12:56:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Täysin hiilaritonta ei tarvitse pitää ollenkaan. Makuja on monia, mutta mun mielestä karppiruokaa on helppo keksiä, tai sitten vaan tykkään syödä lihaa ja kasviksia :) IMHO peruna pasta riisi leipä ovat aina olleet LISÄKKEITÄ, eli onhan aina ennenkin tarvinnut miettiä mitä se varsinainen ruoka on.

Nimimerkki on hulluna parsakaaliin, ja tää on vaan onnellinen kun on vaihtanut kaikki em lisukkeet parsakaaliin. On toki joitain ruokia, joihin minusta vaan nyt kuuluu peruna :) ja mikään muu ei sitä korvaa millään tasolla. Tälläisten ruokien kanssa sitten syön perunaa. Näitä ruokia tulee laitettua kuitenkin harvakseen. Ruskea jauhelihakastike toimikoon esimerkkinä. Se on jumalaista potun kanssa, eikä toimi yhtään samalla lailla muiden lisäkkeiden kanssa. Koska vaatimattomuus kaunistaa, voin kertoa että se on lisäksi yksi mun bravuureista, joten sitä on kyllä silloimn tällöin pöydässä.

Karppiseen en sano juu enkä jaa. Mulla sitä on pakkasessa hätävarana, joskus paahdan ja syön munavoin kanssa. Päivittäiseen ruokavalioon se ei kuulu, en kaipaa tällähetkellä leipää nimeksikään. Sekin tilanne vaihtelee ja elää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 13:01:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-12-09 16:32:30
Viestit: 642
Sande81 kirjoitti:
Tarkoitus on kaiken kaikkiaan pudottaa -20kg. Alku on kyllä lupaava,vaikka tänä viikonloppuna sorruin syömään lasten yövieraille tekemääni pizzaa ja popcornejakin meni jonkin verran:( Työviikon alkaessa on taas palattava ruotuun. Luulen,että ongelmakseni koituu ykstoikkoiset syömiset.

Tutustu ihmeessä tän sivuston reseptiosioon! Mä bongasin sieltä just pari päivää sitten pizzojen pizzan, jota pitäisi päästä testaamaan nyt ihan lähitulevaisuudessa (oli tarkoitus jo tänä viikonloppuna, mutta unohdin koko jutun ostoslistaa tehdessäni...). Ja jos olet vakavissasi liikkeellä, niin kannattaa ehkä sijoittaa ihan keittokirjoihin: mulla auttoi karppauksen alkuvaiheissa ihan suunnattomasti, kun sain itselleni Karpin keittokirjan ja Karpin ateriakirjan. Sen jälkeen ei ole ollut tietoakaan syömisen yksitoikkoisuudesta, vaan ateriat on olleet tosi herkullisia ja monipuolisia -- ja silti vähähiilihydraattisia.

Varmuuden vuoksi vielä tarkistus: tiesithän, että kun ruokavaliosta vähennetään hiilihydraatteja, niin vastaavasti olisi tosi hyvä lisätä rasvaa? Ja tietty proteiineja pitää saada riittävästi, mutta pihvistä, tonnikalasta ja rahkasta sitä taitaa tullakin ihan hyvin.

Ja pssst! Ethän sä missään nimessä nytkään ole "täysin" hiilarittomalla linjalla, kun kerran salaattia ja marjoja syöt. :wink: Niin sen pitää ollakin: pointtina on lähinnä se, että katsotaan huolella, mistä ne päivän aikana syödyt hiilarit tulevat. Panostetaan siis vihannespuoleen ja unohdetaan sokerit ja viljatuotteet. Tsemppiä vain matkaan!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 14:51:34 
Kun syksy tulee niin käytä lanttua perunan sijaan. Mun mielestä esim. kiusaukset on parempia lantulla kuin perunalla. Lantusta saa myös hyvän muusin. Lihapullat on hyviä kun laittaa taikinaan lanttua ja juustoraastetta. Mä en oikeen "osaa" käyttää keittokirjaa;säveltelen itse ruokia ja harvemmin syön samaa ruokaa toista kertaa. Tulee kuitenkin erilaista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 16:42:17 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-05-04 14:59:26
Viestit: 8323
Olen jo monta vuotta sitten tottunut siihen että kasvislisäkkeet ovat kirjavampaa ravintoa kuin potut ja pastat ja riisit. Kun sitä miettii niin loppupelissähän ne vihannekset sitä ravinnekirjoa vain lisäävät. :D Pelkästään jo sillä että heittää pakastevihannessekoitusta pannulle saa monipuolisempaa safkaa kuin sillä että keittää vaikka spagettia jauhelihan seuraksi, joten siinä mielessä VHH on vähemmän yksitoikkoista.

Nälkä lähtee sitten pikkuhiljaa ja yleensä siihen auttaa riittävä rasva ja maitotuotteiden rajoittaminen (ja viljatkin voivat tehdä nälkää, joten jos se nälkä tosiaan vaivaa niin sitten sen Karppisenkin voi varmaan jättää pois kunnes pääsee ylläpitovaiheeseen, tai sitten syö sitä vain silloin tällöin viipaleen pari). Itselläni just maitotuotteet ja vilja tekevät ihan älytöntä nälkää.

_________________
Kuva

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 17:08:20 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-26 09:50:48
Viestit: 327
Pikkuisen lisää rasvaa niin ei ole nälkä, ei tarvii mahottomia lisäyksiä tehdä. Syöt sitä leipää jos siltä tuntuu. Kohtuudella. Silloin tällöin. Mielellään sellaisilla päällisillä ettei toista siivua jaksa. :D :wink:
Täysin hiilarittomalla ei ole järkevää ollakaan. Nostelet hiilareiden määrää pikkuhiljaa, siihen saakka kunnes sopiva määrä tulee vastaan. Niillä sitten loppuikä. Olethan lukenut aiheesta?

Se millä vauhdilla paino tippuu on hyvin yksilöllistä. Ei mun mielestä voida määritellä normaalia painonpudotustahtia.

Yksitoikkoisuuden selättämiseen, resepti osion lisäksi, hyviä ovat myös esimerkiksi tämä ketju, kuin myös tämä sekä tämä osio, josta löytyy paljon pulinaa karpimmasta kokkailusta.

_________________
Elämää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 18:00:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 12:23:18
Viestit: 276
Tää ykstoikkoisuus väite mua ihmetyttää :D Vt:llä lautasella on joka ikinen päivä perunaa, pastaa/makaronia tai riisiä. VHH:lla lanttua, kaalia, munakoisoa, kukkakaalia, parsaa, salaattivihanneksia, naurista, punajuurta, fenkolia, kesäkurpitsaa, munakoisoa, avocadoa......... Kuinka pitkään jatkan listaa?

_________________
Kuva

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 19:58:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-26 09:50:48
Viestit: 327
^Sitä saattaa aluksi olla vaikeuksia hahmottaa ihan oikeasti että mitä sitä syödään. Lihaa ja salaattia, ok, mutta kai nyt jotain muutakin.

Itselläni entisessä elämässä kasvisten käyttö rajoittui todellakin salaattirehuihin, joten kyllä sitä oli ihan pihalla siitä mitä suuhunsa laittaisi. Ja kävi mielessä myös se kyllästyminen. Mutta kyllä se siitä kohta aukeaa kun jaksaa tutkia ja selailla tietoa.

_________________
Elämää.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 20:44:30 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-21 07:09:46
Viestit: 6
Kiitos vastauksista ja huomioista. Ehkäpä minun olisi pitänyt muistaa mainita,että kasvikset eivät tahdo mennä lämpimässä muodossa kurkusta alas. Sekin saattaa olla sitten vain tottumiskysymys ja sekin miten ne valmistaa. Keitettynä noin vaan ei varpilla maistu miltään,mutta jos tekisinkin kokeeksi jotain kukkakaaligaritiinia juustokermalla ja mausteilla niin ehkäpä se mielikin siitä muuttuu :)
En sitäkään ollut tullut ajatelleeksi,että marjoissa on hiilihydraattia.

Olen lukenut aiheesta vähäsen. Jonkin reseptikirjankin tilasin,mutta taitaa olla kysyttyä tavaraa kun ei ole vielä toimitettu. (tilaus 2 vko sitten)

Tässä on mitä ilmeisemmin jokaisen löydettävä se oma kultainen keskitie. Tää on kuitenkin ihan miun juttu,kun saa syödä jos keksii mitä syö. Hyviä vinkkejä ja neuvoja sain. Pitää lukea tätä foorumia enemmän ja noita reseptejä kanssa. Siihen leipään en taida puuttua,kun siitä näin hyvin olen eroon päässyt. Jos sitä jouluun mennessä olis yli puoliväli apinon laskussa jo saavutettu :D (tavoite -20kg)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-24 21:57:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Entisaikaan ei tullut juurikaan syötyä kasviksia. Nykyisin oppinut pitämään useimmista. joutuu vähän jopa rajoittamaan ettei mene liikaa.

Valmistustavalla on mun mielestä suuri merkitys makuun. Alkuun tuli keitettyä mutta nykyään paistan lähes kaikki. Voin tai oliiviöljyllä paistettuna antaa ihan eri maun.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 06:50:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-14 12:23:18
Viestit: 276
Eipä itellekkään keitettynä maistu, hyi yök :? Mutta pannulle reippaasti voita ja siiä paistaa, ni kyllä uppoo :)

_________________
Kuva

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 08:38:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-10-14 10:52:14
Viestit: 575
Kasviksia menee kylmänä ja kuumana. Kukkakaalimuusi ei ole maistunut, mutta nykyisin keitän kukkakaalin pehmeäksi ja muusaan haarukalla lautasella ja voita reilusti päälle.

Paino laskee nykyään hitaasti ja varmasti, mikä on parempi kuin painon nouseminen hitaasti ja varmasti :mrgreen:
Pääasia ettei tarvitse enää nälissään kituutella...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 08:55:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Parempi opetella kokonaan pois leivänsyönnistä olipa sitten karppileipää tai ei. Samoin kaikki vhh pastat, patukat ja välipalat joutaa kompostiin. Opettele menemään ihan peruselintarvikkeilla niin tiedät ainakin mitä syöt.

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-25 16:42:10 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-15 16:21:39
Viestit: 58
Mullakaan ei uppoa keitetyt kasvikset, mutta voissa paistettuna juusto/kerma kuorrutteella meno
onkin jo ihan toista :mrgreen:

Aina kun alan syömään jotain mulle uutta (tosiaan ollut heikossa ennen kasvisten syönti :roll: )
rehua, niin suolaankin sen vielä tosi reippaasti.

_________________
-3/12


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-26 07:01:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-21 07:09:46
Viestit: 6
Miten työ olette saaneet tuon paino lasku käppyrän tuonne viestien alareunaan?

Eilen päivällä paistoin kanttarellejä voissa sipulin kera ja siihen kaksi munaa meetvurstilla. Kyllä nälkä lähti. Tää rasvan käyttö on kanssa ihan opeteltava juttu,kun se on iskostunut tuonne pää koppaan,että jos laihdutetaan ei syödä rasvaa. Mutta mukavastihan tuo paino on laskenut nyt,joten alkaapi ajatukset olla toista luokkaa.

Kaikille ei varmaan ole tärkein asia Karppauksessa painon lasku,mutta minä aloin tähän vain ja ainoastaan sen vuoksi. Tosin onhan se plussaa jos jatkua löysä vatsa tämän myötä asettuu. Tuossa menneellä viikolla ei toiminut ollenkaa,mutta nyt on masu parka jo säikähdyksestä toipunut ja toimii (varmaan) kuin "normi" immeisellä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-26 10:20:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-03-19 14:10:20
Viestit: 513
Sande81 kirjoitti:
Miten työ olette saaneet tuon paino lasku käppyrän tuonne viestien alareunaan?


Tickerin tekoon on hyvät ohjeet täällä KarppausWikissä:

http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... column-one

Noilla ohjeilla saat varmasti itsellesi kivan laskurin! :D

_________________
Kasvissyöjästä on kehkeytynyt kalansyöjä - kalansyöjästä on kehkeytymässä...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-27 13:44:07 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-15 16:21:39
Viestit: 58
Söin Karppinen- leipää siivun aamulla. Piti kokeeks ostaa paketti. Tuskin musta mitään suurkuluttajaa tulee, mutta menihän se leivästä.
Vähän pahvinen maku. Kunnon täytteillä ihan jees :) .

_________________
-3/12


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-27 13:52:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-21 07:09:46
Viestit: 6
Sain tehtyä kivan laskurin,mutta sen tänne siirto onkin sitten jo toinen juttu. Siihen ei taida riittää kuvan "klikkaaminen" ja kopioi komento..... :?

Kyllä niin harmittaa,että sorruin syömään eilen karkkia. Kolme viikkoa ilman ja sitten se tapahtui :cry:

Mitä työ muuten otatte kahvin kanssa? Mie olen yrittäny ryystää ilman palan painiketta,mutta kyllä se jotain kaveriksi kaipaisi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-27 13:55:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-26 09:50:48
Viestit: 327
%suklaata, leipäjuustoa, muutama mansikka...

_________________
Elämää.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)