karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 06:40:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 19:31:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-21 09:12:40
Viestit: 57
Hmm :roll: noloo........

Kun syö tonnikalaa öljyssä -purkin, niin onko se purkin kyljessä mainittu rasvamäärä siis se kun liruttaa myös kaikki öljyt purkista suuhun vai pelkän kalaköntin, kun sen ottaa purkista ja öljyä jää purkin pohjalle ? Hohhoijaa mikä kysymys...no tulipahan kysyttyä :oops:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 19:36:58 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-25 08:01:27
Viestit: 49
Mietin tuota samaa just tänään aiemmin :D Ja kaivoin sellaisen vastauksen, että maahantuojan mukaan arvot ovat valutettuna. Eli pelkkä kala.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 19:37:13 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar
Avatar

Liittynyt: 2010-05-30 11:54:35
Viestit: 1085
:shock: En tiedä vastausta mutta nyt alko tekeen mieli chilitonnikalaa =P~

_________________
mutinaa...ei mull mitää asiaa oo :mrgreen:
Rakasta itseäsi tänään :smt049
-------------------------------------------------------------------------------------
91kg --> 74kg


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 19:40:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 15:11:43
Viestit: 475
:shock: Huijausta sanon minä! Olen monesti laskeskellut päivän makrot purkin kyljen mukaan. En tiedä miten tämä on eri laskureissa sitten :-k .


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 19:46:09 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-21 09:12:40
Viestit: 57
Ookoo. Hyvä tietää. Ja kiva kun muutkin miettii samaa :lol:
Täytyypi laskea uusiks jos laskupää riittää.

Mut on tää silti kivaa !

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 19:47:11 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Meleko omituista jos ilmoitettaisiin valuteltu paino. Kun eihän missään ees käsketä valutella. Ja minkä verran sit' kuuluis' valutella? Kuka valuttelee enempi, kuka vähempi. Kai elintarviketeollisuudella on muutenkin aika tarkat meiningit, eihän tuommoisen valuttelun perusteella voi ilmoitella rasvagrammoja miteskään tarkkaan.

Mutta tää vaan omasta päänupista aateltuna.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 20:08:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-25 08:01:27
Viestit: 49
Mun Abba purkissa on erikseen valutettu paino kerrottu.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 20:50:55 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-01-11 18:18:06
Viestit: 393
purkin kyljessä lukee että 140g tonnikalaa ja nestettä 40g. kun vertaa öljyssä olevaa niin siinä näkyy rasva (en muista lukemaa, oisko ollu joku 19g?) mutta vedessä ei ole rasvaa. eli tällöin nerokkaasti blondina päättelen että se öljy on siihen laskettu mukaan. ja koska vedessä olevassa on muistaakseni 100kcal ja öljyssä 200kcal niin öljyt on siihen mukaan laskettu.

_________________
.Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-26 22:36:04 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Melekeen asian vierestä, mutta on noissa kalapurkeissa eroja. Joskus muutama vuosi taaspäin kun keksittiin maustetut tonnikalat, niin tsili- tai kurrimaustetut oli melko ok. Nyt kun on eri merkkejä eri kaupoissa, niin tarkkana saa olla. Jotkut on ihan lirua. Toisinaan tekis' mieli tekaista 'huoviset' ja analisoida tuotteet ihan perusteellisesti. Kun kuiteskin oon kalapurkkien vankkumaton ystävä.

http://cc.joensuu.fi/~loristi/2_01/koi201.html

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 05:48:09 
Poissa
modekarppi
modekarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-05-22 12:24:33
Viestit: 7042
Pikku-iikka kirjoitti:
....ja analisoida tuotteet ihan perusteellisesti. Kun kuiteskin oon kalapurkkien vankkumaton ystävä.


Vissiinkin puhutaan nyt analysoimisesta, eika mistaan anaaliin liittyvasta :lol: . Sori vaan hiustenhalkominen....

_________________
What happened to the butcher who backed into his meat grinder? He got a little behind in his work.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 10:11:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-04-11 13:43:13
Viestit: 402
Suuri suosikkini Calvo tonnikalaa valkosipulilla maustetussa oliiviöljyssä ilmoittaa valutetun painon. :( Se mainitaan kyllä purkin kyljessä - englanniksi. #-o
Lasken sitten erikseen mukaan oliiviöljyn. :(

_________________
Kuva
-> iHerb alennuskoodi PIR720 (ensimmäistä kertaa tilaaville 5$ alennus) <-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 11:05:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-25 08:01:27
Viestit: 49
Tässä vastaus Felix ABBAlta eli ainakin niiden ravintoarvot koskevat vain pelkkää tonnikalaa, kuten jo aiemmin tuolla epäilin.

ABBA 200/150G TONNIKALAA ÖLJYSSÄ
Felix Abban viitenumero: 2011 - FBLG2750

Hei,

Kiitos ystävällisestä yhteydenotostanne ja mielenkiinnostanne
tuotteitamme kohtaan.

Abba Tonnikalaa öljyssä purkin ravintoarvot koskevat
ainoastaan purkissa olevaa tonnikalaa (täysin ilman öljyä).
Valutettunakin jää aina hieman öljyä tonnikalaan, joten
kannattaa ottaa tämä huomioon. Mukana olevan
auringonkukkaöljyn ravintoarvoja löydätte esim. Finelin
sivuilta: http://www.fineli.fi/food.php?foodid=540&lang=fi .

Toivottavasti näistä tiedoista oli teille apua. Kiitos
aktiivisuudestanne ja hyvää kesän jatkoa!

Ystävällisin terveisin,

FELIX ABBA OY AB


Kuluttajapalvelu
020785 4100

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 18:53:52 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Tänks' tiedosta!

Mutta kuka nyt Abbaa ostaisi, kun samanlaatuinen tavara eri logolla maksaa puolet vähemmän? Pätee muuhunkin brändikamaan.

'Kukaan ei enää soita abbaa, hevi tulee ja hevi tappaa.' Hauska lyhenne tuo 'hevi', elintarvikealalla tarkoittaa hedelmä- ja vihannestuotteita, mutta nehän ei kai tapa ketään. Saivarteluksi meni, sliipparit rulez.

http://www.youtube.com/watch?v=l5dJ94LJyzY

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 19:11:29 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-25 08:01:27
Viestit: 49
Pikku-iikka kirjoitti:

Mutta kuka nyt Abbaa ostaisi, kun samanlaatuinen tavara eri logolla maksaa puolet vähemmän?


Minä! Ostin Cittarista purkin 2 euron ABBAA, kun se samanlaatuinen halvempi Pirkka 1,49 e oli loppu. Vedessä kyl olis ollu samaa tavaraa Pirkalla, mutta en halunnut sitä ottaa. En tiedä sitte olisko tullu halvemmaksi ajaa autolla toiseen kauppaan ostamaan sitä 50 senttiä halvempaa tavaraa?

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 19:30:39 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Älyttömästi kuiteskin on tonnarin hinta noussut viim. kuukausina. Jos oisin opiskelija niin saattaisin alkaa protestoida. Plakaatteja värkkäämään ja barrikadeille! Vihreänvärisissä osuustoiminnallisissa myymälöissä esiintyy toisinaan 0,69 e maksavaa hiutaletta. Aiemmin kun ei tarttenut jokaista shillinkiä laskea, kartin hiutaleita kuin ruttoa - veteen säilötystä tonnikalasta puhumattakaan. Maistuu se niin purkille (en oo haukannut purkkia), palat öljyssä oli must'. Mutta hiutaleetkin menee nykyisin jos on tehtävä muille esim. pizzaa. Tiukka nipistys nenänpäästä, ei oo ylittepääsemättömän hankalaa.

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 19:41:54 
Poissa
rakastajakarppi
rakastajakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-08 13:31:14
Viestit: 7401
Em. 0,69 euron purkit on kai niin halpoja siksi, ettei niissä oo avausläpyskää. Feminiiniseuralaisesi seuraavana päivänä ihmettelee, miksi kalliit fiskarsin sakset on ihan kynnettömät. Kalastajalle kaikki delfiin ***** enpä sanokaan tätä ***

_________________
- pikkuiii... "Hui hai"


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 19:44:18 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-06-25 08:01:27
Viestit: 49
Olen täysin samaa mieltä tuosta hintojen noususta. Ennen sitä oli tarjouksessa kolme purkkia 2 eurolla, nyt sillä saa yhden purkin :cry: Tarjolla oli kyl hiutaleitakin, mutta niitä en pysty syömään, ei edes nenästä kiinni pitämällä :D Mä säästän sit jossain toisessa kohtaa :D

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 19:59:27 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-15 16:21:39
Viestit: 58
Meilläpäin joku hamstraa euroshopperin tonnikalapaloja öljyssä- purkkeja,
kauheen usein loppu ääsmarketista. Vai onko niilä toi euroshopper? No se niiden halpismalli kuitenkin. Laatutavaraa :)

_________________
-3/12


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 20:04:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-09-22 12:47:56
Viestit: 669
Wararengas kirjoitti:
Meilläpäin joku hamstraa euroshopperin tonnikalapaloja öljyssä- purkkeja,
kauheen usein loppu ääsmarketista. Vai onko niilä toi euroshopper? No se niiden halpismalli kuitenkin. Laatutavaraa :)

Euroshopper taitaa olla K-kaupoissa, Ässissä on Rainbow ja X-tra.

_________________
"I refuse to answer that question on the grounds that I don't know the answer."


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Tonnikala öljyssä
ViestiLähetetty: 2011-07-27 20:20:46 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-15 16:21:39
Viestit: 58
Ok. Mut siis moni muukin vissiin havainnu saman kun mä, eli noi halpistunat (ainakin palat öljyssä) on ihan yhtä hyviä kun ne sikahintaiset, koska usein on ollu loppu. Vaikka nykyään toi halpiskin jo maksaa..

_________________
-3/12


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)