karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 21:40:21

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 10:50:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-11 19:50:39
Viestit: 54
Olen karpannut nyt n. viikon ja lihonnut tasaiseen tahtiin. Eilen painoin 106 ja tänään 107. Mitä teen väärin???
Olen pitänyt piiiitkän tauon karppauksesta ja ennen tämä onnistui hyvin pelkkiä hiilareita laskemalla. Hiilareita syön 20-30g ja proteiineja 100g. Onko tässä jotain vikaa? Joku mainitsi että syön ehkä liikaa kaloreita joita en sitten kuluta :shock: Mikä siis on oikea kalorimäärä jos niitäkin pitää alkaa laskemaan? Karppaamallahan ylittyy kaikki "painonvartijakalorimäärät" huimasti joten mitä ihmettä?

-------------------

Kanssa karppaajan rohkaisusta kysyn nyt asiaa täältä koska olen ollut hieman nihkeä kirjoittamaan mitään koska valitettavan usein vastauksena saa tylyä Lue kirja ja Käytä hakua -vastauksia. Kirjoja olen lukenut vuodesta 2007 ja haullakin jotain tietoa löytyy eli oma-aloitteisuuden puutteesta ei ole kyse tai siitä ettei viitsisi nähdä vaivaa.

Ihan nöyrimmäisesti toivoisin että te kokeneet karppaajat ette niin kärkkäästi teilaisi kun kysytään jotain teille itsestäänselvää. Kyllä varmasti moni meistä uusista koittaa ahmia tietoa vaikka mistä, mutta eikö keskustelupalstalla nimenomaan saisi keskustella ja kysyä mieltä askaruttavista asioista? Näillekin sivustoille on kertynyt viestiketjuja jo aika monelta vuodelta joten niitten kaikkien läpi kahlaaminen vastauksen toivossa on aika ankeeta kun vastauksen voisi saada kysymälläkin.

Tämän olen siis huomannut seuraamalla muitten aloittavien kysymysketjuja...

:smt024


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 10:56:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Varmaan riippuu oletko ennen ollut kitukuurilla?

Mene ruokakulmaan tai kalorilaskuriin ja laske sieltä kulutuksesi.
Kirjoittele sinne ruokiasi, niin näet mitä syöt.

Paino heittelee aina. Huomenna voi olla kilon alempi tai kaksi.

Itsekkin aion juurikin nyt mennä kultakalojen jäseneksi ja kokeilla ruokakulmaa.
Varmasti tuo avun sullekkin.

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:00:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Hei. Et sinä viikossa ole voinut kovin paljon lihoa, se on nyt vaan fakta. Vaikea sen kummemin neuvoa, ei ei ole tietoa syömisistäsi sen kummemmin.

Laske koomakulutus ja siihen muu päivittäinen kulutus. Pidä kalorit kohtuullisina kokonaiskulutukseen nähden.

Enkä nyt oikeastaa viitsisi syytellä palstalaisia siitä, että välillä kyllästyttää jauhaa samoja perusjuttuja ilman että kysyjä on viitsinyt panetua aiheeseen yhtään.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:05:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
Minä olen elävä todiste, että pystyy hyvinkin lihomaan kilon viikossa.
En sano, että aloittaja on.
Mutta minä olen lihonnut noin kilon viikossa kun odotin esikoistani.
Ehkä jopa enemmänkin.
Koska puhdasta läskiä jäi 35 kiloa ja en heti alussa edes alkanut lihomaan.
Ja poikani oli viikon mummolassa ja painoi 2 kiloa enemmän tullessa ja kilo jäi...
En tiedä tieteellisiä määriä, paljonko roppa varastoi tunnissa läskiä, mutta minä ja poikani olemme varmaan sitten luonnon oikkuja...

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:13:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Ei minullakaan mitään ongelmaa lihoa kiloa viikossa!

Mutta siis jos lihoo, ei auta kuin ottaa härkää sarvista.
Joillekkin tämä karppaus on tosi nopeaa painonpudotuikseen, mutta ei kaikilla, valitettavasti.

Proteinit ja hiilarit kuulostaa OK.lta, entä syötkö rasvaa yli tarpeesi, ja tuleeko kuitenkin kaloreita liikaa?

Toki helteetkin voivat vaikuttaaa nestetasapainoon, ja kaikki onkin vaan väliaikaista nestettä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:29:57 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-11 19:50:39
Viestit: 54
Olen jo kultakala jäsen ja sieltä olenkin tosi tarkasti saanut katsottua että mitä tulee syötyä. Noh ehkä tämä tästä sitten alkaa mennä alaspäin jossain vaiheessa toivottavasti.. Aloitin siis nyt vasta karppaamisen pitkän tauon jälkeen joten siksi ihmettelenkin että miksi nyt alussa paino nousee kun ennen se alussa lähti laskemaan nopeastikin.

Tuohon kritisoimiseeni niin ymmärrän toki sen puolen asiassa että ärsyttää jos kysyjä ei ole yhtään itse viitsinyt nähdä vaivaa vastauksen löytämiseen. En siis tässä nyt ole jyrkästi syyttelemässä kaikkia! Mukavia immeisiä ootte :)

Tässä tämän päivän ruokasuunnitelma:

Aamulla
munakas kinkulla ja tomaatilla, voissa kärvennettynä =yhteensä hh 4.3 prot 26

Päivällä
pihvi,kermaa,tomaattia,paprikaa = yhteensä hh 17.2 prot 27

Nämä siis punnitsin ja luin tuoteselosteet pilkulleen. Tämä kaloreitten laskeminen oli minulle ihan uusi juttu joten niihin en ole vielä puuttunut. Jos vieläkin paino vaan nousee niin ei ymmärrä :( Mitään lääkityksiä tai sairauksia minulla ei ole ja olen 29v nainen 170cm 107kg

_________________
Kuva

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:46:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
Nyt vasta sisäistin että olet karpannut vasta viikon,
kannattaa antaa vähän aikaa kropalle, varmasti alkaa tapahtua noilla eväillä!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:56:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Painoa voi viikossa tulla kilon verran hyvinkin ja vaikka enemmänkin. Se mikä siitä sitten on lihomista, on aivan eri asia.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:58:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
No kyllä se ihan läskiksi mulla jäi. Kun painoin sen +35kiloa viisi vuotta!!

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 11:59:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-11 19:50:39
Viestit: 54
No toivottavasti!
Mun koomakulutus on 1852 eli olkoon siinä sitten jokin ohjenuora noihin kaloreihin. Rasvamäärästä vielä kysyisin että mikä olisi se sopiva haarukka? Sitte jatkan vaan sitkeesti näillä makroilla ja tulen viikon päästä kiukuttelemaan jos olen taas lihonnut 10kg :D
Tai sitten kiittämään ja kumartamaan :respect:

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

_________________
Kuva

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 12:04:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
minun mielestä, jos syöt 100g prodea ja 20g hiilaria, niin vähintään 150g rasvaa

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 12:17:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-08 00:35:19
Viestit: 803
Viikossa kyllä pystyy lihomaankin ihan oikeaa läskiä kilon verran, mutta veikkaan kuitenkin että luultavammin kyseessä olisi esim. kuukautiskiertoperäinen nesteen kertyminen elimistöön. Yhden viikon perusteella ei naisen varsinkaan pitäisi tehdä mitään päätelmiä vielä.

Rasvaa kyllä voi syödä liikaakin. Minusta nuo hiilari- ja prodemääräsi olisivat ihan ok, mutta jos itse vetäisin siihen päälle vaikka 180 g rasvaa päivässä, en laihtuisi (olen ollut sinunkokoisesi kun yritin, vähän vanhempi vain). Mutta yksilöitä ollaan, ehkä se sinulta onnistuukin?

_________________
Kuva

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 12:22:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-11 19:50:39
Viestit: 54
Minulla on tällä viikolla parhaillaan just ollu menkat joten ehkä siinäkin siis syy...

_________________
Kuva

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 12:55:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-06-25 18:07:38
Viestit: 2735
Siinä todellakin syy. Ilman karppausta painosi olis voinut nousta vielä enemmän!

_________________
Jokainen ateria on tilaisuus syödä niin että laihtuu.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-22 14:09:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-08 15:51:26
Viestit: 11092
TOTTA! Jos ei ole karppina, niin menkkojen aikaan himoitsen kaikkea höttöä...
Parempi vaan pysyä karppina.
Karppina huomaan menkkojen aikaan aina nälän olevan isomman, mutta se ei ole painoa hetkauttanut. Kun vaan syö siis karpisti

_________________
Kuva



http://karppausjaperhe.blogspot.com/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-24 00:23:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Dita kirjoitti:
No toivottavasti!
Mun koomakulutus on 1852 eli olkoon siinä sitten jokin ohjenuora noihin kaloreihin. Rasvamäärästä vielä kysyisin että mikä olisi se sopiva haarukka? Sitte jatkan vaan sitkeesti näillä makroilla ja tulen viikon päästä kiukuttelemaan jos olen taas lihonnut 10kg :D
Tai sitten kiittämään ja kumartamaan :respect:

Kiitos jo etukäteen vastauksista!


Harastatko liikuntaa kuinka paljon?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-24 07:37:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Jossain kohti oli muuten myös juttua siitä, että silmä huijaa.. Kun ruoka on tiiviimpää, silmä tahtoisi enemmän kuin kroppa tarvitsee. Entisessä elämässä aamulapa: pari leipää, jogurttia myslillä, hedelmä. Tänään: 6 siivua juustoa, pari haarukallista punajuurisalaattia, muna majoneesilla ja 4 siivua kinkkua. Veikkaan että nälättää iltapäivällä (ehkä 15-16 aikaan) seuraavan kerran. Entisessä elämässä kiljuva nälkä jo 12 maissa viimeistään.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-24 16:19:18 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-11-11 19:50:39
Viestit: 54
x

_________________
Kuva

Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Mitä teen väärin?
ViestiLähetetty: 2011-07-26 22:32:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-11-02 00:06:55
Viestit: 1879
Nepsukka kirjoitti:
Jossain kohti oli muuten myös juttua siitä, että silmä huijaa.. Kun ruoka on tiiviimpää, silmä tahtoisi enemmän kuin kroppa tarvitsee. Entisessä elämässä aamulapa: pari leipää, jogurttia myslillä, hedelmä. Tänään: 6 siivua juustoa, pari haarukallista punajuurisalaattia, muna majoneesilla ja 4 siivua kinkkua. Veikkaan että nälättää iltapäivällä (ehkä 15-16 aikaan) seuraavan kerran. Entisessä elämässä kiljuva nälkä jo 12 maissa viimeistään.



Tuon olen huomannut et silmä huijaa. Mulla varsinkin kasvisten kohdalla jotka on tiivistä tavaraa varsinkin paistettuna.

Oliko tästä juttua jossain täällä?


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)