karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-20 16:34:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Onko määrällä väliä?
ViestiLähetetty: 2011-07-25 15:34:25 
Poissa
sintti
sintti

Heippa kaikki kanssasisaret ja veljet!

Olen ollut noin kaksi viikkoa karppaajana ja nyt tarvitsen hiukan vinkkejä mitä voisi loppujen lopuksi syödä. Onko näillä sivuilla jonkunlainen "viikkolista" olemassa. Olen pudottanut 1,3 kg ja olen ihan tyytyväinen mutta vedän aamulla kaksi paistettua kananmunaa ja paketin pekonia ja nyt alkaa lyömään takaisin ylös. Aamiaisvinkkejä tarttis. Onko muuten määrällä väliä. Tarkoitan lähinnä jos syö esim. porsaankyljyksiä... kaksi kappaletta vai viisi?
Kiitollinen vinkeistä.

ViestiLähetetty: 2011-07-25 15:58:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No välttämättä ei tarvitse kokonaista pekoni pakettia aamulla vetäistä kun muutamalla siivulla pärjää,pari kyljystä aterialla varmasti riittää.Lisukkeena vaikka voissa paistettuja kasviksia.Hyvä olisi syödä vatsa täyteen mutta ei ähkyyn asti.Aamiainen on vain yksi ateria ja se voi olla vaikka edellisen päivän tähteistä,eipä sillä väliä.Tänään aamupalaksi söin kaksi kanankoipea pekoni siivulla ja pari mukia kermakahvia,sillä pärjäsi 5 tuntia ihan hyvin.Turkkilainen jugurtti vaikka marjoilla on hyvä aamupala. Kannattaa lueskella noita reseptejä mitä täällä sivulla on paljon,myös joku karppi kirja on hyvä sijoitus.

http://karppaus.info/resepti/ tuolta löytyy erittäin hyviä ruoka/aamupala vinkkejä.Ja eikun syömään :D

ViestiLähetetty: 2011-07-25 16:08:50 
Monesti olen kuullut sanottavan,että saa syödä vatsan täyteen,mutta ei ähkyyn. Mä en ole karppiruolla saanut itseäni ähkyyn; vt:llä kylläkin. :?:

ViestiLähetetty: 2011-07-25 16:36:54 
Poissa
Karpihko
Karpihko

Haulla löytyy aamiasvinkkejä/aamupalavinkkejä pilvinpimein.
Ateriamatriisista ruokia, wiki ja aloittelijoiden faq kannattaa katsoa.

Kysyit nimittäin juuri ne useimmin kysytyt kyssärit :D

ViestiLähetetty: 2011-07-25 17:28:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Britannia kirjoitti:
nyt alkaa lyömään takaisin ylös.

Mitä tarkoittaa "alkaa lyödä takaisin ylös"? Että yrjöttää, vai että paino nousee, vai jotain muuta?

Jos yrjöttää, syöt liikaa. Kylläiseksi pitää syödä muttei ähkyyn. Meillä kaikilla tosin tuo sopivan kylläisyyden tunnistus ei pelaa kunnolla, jolloin voi olla tarpeen myös säätää ruokamäärää. Kyllä sen ähkyn karppiruoastakin pystyy saamaan.

Monella riittää laihtumiseen se, että katsoo, ettei syö hiilareita liikaa. Toisten (mm. minä itse) pitää muutenkin tarkkailla ruokamääriään. Olet niin vähän aikaa vasta kokeillut, ettei sen perusteella voi sanoa, kumpaan ryhmään kuulut. Paino nyt voi heilahdella muutaman kilon suuntaan ja toiseen vaikka sen mukaan, kuinka paljon kroppaan on kertynyt nestettä (esim. naisilla kuukautiskierron mukaan).

Karppauksentapainen aloitettu 28.12.2010
Tavoitteena lievä ylipaino (72,5 - 86,5 kg) loppuiäksi.
Ruokapäiväkirja kesältä 2011

ViestiLähetetty: 2011-07-25 22:17:22 
Poissa
sintti
sintti

kynteli kirjoitti:
Britannia kirjoitti:
nyt alkaa lyömään takaisin ylös.

Mitä tarkoittaa "alkaa lyödä takaisin ylös"? Että yrjöttää, vai että paino nousee, vai jotain muuta?

Jos yrjöttää, syöt liikaa. Kylläiseksi pitää syödä muttei ähkyyn. Meillä kaikilla tosin tuo sopivan kylläisyyden tunnistus ei pelaa kunnolla, jolloin voi olla tarpeen myös säätää ruokamäärää. Kyllä sen ähkyn karppiruoastakin pystyy saamaan.

Monella riittää laihtumiseen se, että katsoo, ettei syö hiilareita liikaa. Toisten (mm. minä itse) pitää muutenkin tarkkailla ruokamääriään. Olet niin vähän aikaa vasta kokeillut, ettei sen perusteella voi sanoa, kumpaan ryhmään kuulut. Paino nyt voi heilahdella muutaman kilon suuntaan ja toiseen vaikka sen mukaan, kuinka paljon kroppaan on kertynyt nestettä (esim. naisilla kuukautiskierron mukaan).

Tarkoitin yrjöttää... :( mutta nyt tuli jo kivasti vastauksia. Kiitos.

ViestiLähetetty: 2011-07-25 22:21:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vaikkapa täällä, 90 sivua aamiaisia; http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=49306

Kyllä mä itseni saan ähkyyn. Liikaa proteiinia niin se on siinä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00