Jutun nimi on seuraava... Oon hiukan vajaa 3 kk sitten synnyttänyt, ja noin 2kk karpannut... Ensin hyväkarppasin ja nyt oon viimeisen kuukauden yrittänyt päästä ketoosin. Ei vaan onnistu. Kiloja on tippunut koko aikana vaivaiset 4-5kg ja nyt suunta on menossa taas ylöspäin!
Noin 3 vkoa sitten miulle laitettiin hormonikierrukka. Voisko siinä olla syy? En imetä enää, kun maidontulo loppui vauvelin huippupitkien yöunien seurauksena.
Oon karpannut aiemminkin, useemman vuoden, mutta nyt tuntuu että en muista enää yhtään mitä syödä, ja paljonko syödä jotta pääsisin ketoosiin.
Tässä vielä päivän syömiset;
Aamulla 2-3 kuppia kahvia soijamaidolla...
Lounaaksi salaattia, jossa pekonia, juustoa, herneitä, joskus maissia, öljyä, suolaa ja pippuria.
Illalliseksi joko samanlainen salaatti tai sitten salaattia aurajuustokastikkeessa kypsytetyllä kanalla.
Iltapalaksi saatan napsia suola- tai pistaasipähkinöitä n. kourallisen.
Päivällä juon vichyä, joko light mehulla tai ilman. Juotua tulee kyllä aika vähän. Varsinkaan ihan vettä.

Mikä siis on pääasiallinen syy ettei paino ala tippumaan? Liikunnan puute? Liian vähä juominen? Makeutusaineet? Pähkinät ja maissit? Vai kaikki nää yhteensä? Syönkö liian vähän vai liikaa?
Aiemmin ekan raskauden kiloja pudottaessa sain noin 10kg pois ketoosilla, ja sitten kun painontippuminen pysähtyi, alkoi se taas laskea kun aloin hyväkarppaamaan. Nyt mie taas en onnistu pääsemään ees siihen ketoosiin.
Miun pituus on 158cm ja paino tällä hetkellä 84kg. Vauvakiloja tuli reippaasti kun pahoinvoinnin takia jouduin syömään mitä sattui.

Olin karpannut raskautta ennen ja hiilarit toi tullessaan reippaasti lisäkiloja, varsinkin kun sain vielä liikuntakiellon aika alkuraskaudesta vuotojen takia...