| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Kuinka paljon ruokaa? https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55867 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | teitsu67 [ 2011-07-22 19:53:48 ] |
| Viestin otsikko: | Kuinka paljon ruokaa? |
Hei, Haluaisin aloittaa karppauksen, tavoitteena la ihtuminen. Nyt olisinkin kysynyt paria tyhmää asiaa, että kun kalaa, kanaa, salaattia jne. saa syödä, niin onko määrää, että kuinka paljon vuorokaudessa? Ja pitääkö kaikki ruoka tehdä runsaassa rasvassa?itselläni herkkä maha niin ei kyllä pitkään rasvaista kestä. Voisko joku ystävällisesti laittaa tänne jotain esimerkkiaterioita per päivä, näin saisi yleiskuvan päivittäisestä ruoasta. Maanantaina hankin antti heikkilän kirjan, mutta jos joku ystävällisesti viitsisi myös tähän vastata. |
|
| Julkaisija: | karppimumma [ 2011-07-22 20:00:01 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
kannattaa kurkata tuonne ruokapäiväkirjaosioon, sieltä löydät päivittäisiä ruokalistoja/-määriä. Voi olla, että hiilarit aiheuttaa sulle herkän vatsan ja kohta se on muisto vaan! Tsemppiä, hyvän tien olet valinnut |
|
| Julkaisija: | pyöriäinen [ 2011-07-22 20:00:36 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Täällä on ruokapäiväkirjoissa satoja/tuhansia esimerkkipäiviä. Proteiini/rasva/hh määristä samoin. Kannattaa lukea wiki, aloittelijoiden faq, aloittelijoiden osasto ja lopuksi joku kirja. Painonpudotukseen suosittelen Eenfeldtin Ruokavallankumousta. |
|
| Julkaisija: | Ronja-Aliisa [ 2011-07-22 20:02:13 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Komppaan Pyöriäistä Vaikea vastata kun jokainen on eri kokoinen ja erilainen. Tässä mun yksi päivä http://karppausjaperhe.blogspot.com/sea ... /aamiainen |
|
| Julkaisija: | Kirrimirri [ 2011-07-22 20:05:16 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Kappaamalla on tarkoitus syödä rasvaista ruokaa koko loppu elämä mutta olen melko varma että herkkävatsaisuus ei johdu rasvoista vaan hiilareista. Todennäköisesti viljat ei sovi. Kokeilemalla asia selviää. Ruokaa syödään 3 kertaa päivässä niin että vatsa on täysi mutta olo ei ole ähky. Käytä rasvaa runsaasti niin nälkä pysyy poissa 5-6 tuntia, niin ei tartte olla koko ajan syömässä. Tervetuloa! |
|
| Julkaisija: | snowgrouse [ 2011-07-22 20:08:11 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Kyllä se maha siitä rauhoittuu ja tarvit niitä rasvoja energiaksi kun hiilarit ovat vähissä Jokaisella on vähän erilaiset hiilari/rasva/prodemäärät koska ihmisillä on erilaiset tarpeet/sietokyvyt niitten suhteen. Se on kyllä todella harmillista että suomennetuissa kirjoissa ei hirveän hyvin anneta osviittaa niistä määristä vaan oletetaan että kaikki pärjäävät mutuilulla Mutta kyllä se oma tyyli sieltä vielä löytyy. Tää on tosi sekavaa aluksi mutta onneksi sitten helpottaa kun on vähän onnistunut sumplimaan |
|
| Julkaisija: | meli [ 2011-07-22 22:19:13 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Olisiko tästä apua? http://karppaus.info/wiki/index.php?tit ... iamatriisi |
|
| Julkaisija: | anniem [ 2011-07-23 03:51:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Mirkalla on allerkirjoituksessaan ehkä paras ohje aloittelijoille ikinä: puoli kiloa proderuokaa (tarkoittaen esim 500g lihaa, munia, kalaa), puoli kiloa kasviksia ja rasvaa sen verran, että nälkä pysyy loitolla. |
|
| Julkaisija: | teitsu67 [ 2011-07-24 19:16:45 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Mistähän löydän sen Mirkan viestin? Teitsu anniem kirjoitti: Mirkalla on allerkirjoituksessaan ehkä paras ohje aloittelijoille ikinä: puoli kiloa proderuokaa (tarkoittaen esim 500g lihaa, munia, kalaa), puoli kiloa kasviksia ja rasvaa sen verran, että nälkä pysyy loitolla.
|
|
| Julkaisija: | anniem [ 2011-07-24 19:53:49 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Kuinka paljon ruokaa? |
Oikeastaan se tuli jo siinä, kun sen sulle kirjoitin |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|