karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://www.karppi.ninja/forum/

Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta
https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55863
Sivu 1/1

Julkaisija:  Natalia80 [ 2011-07-22 15:50:49 ]
Viestin otsikko:  Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

Kuinka paljon pitäisi juoda vettä päivässä? Olen ymmärtänyt että pitää juoda paljon, mutta kuinka paljon on paljon? Ja miksi veden juominen on tärkeätä?

Ja kuinka tärkeä on säännöllinen ruokailurytmi? Minun on hyvin vaiketa muistaa syödä pitkin päivää, yleensä tulee koko päivä mentyä ja touhuttua ja illalla onkin jo kova nälkä ja puhti pois. Yleensä syön aamulla ja myöhään illalla. Päivän aikaan tulee monesti naposteltua, mutta hiilihydraatteja vältellen kuitenkin.

Nimimerkillä pihalla kuin lumiukko :D

Julkaisija:  Daddy [ 2011-07-22 16:35:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

Ruokarytmi toimii niin kauan kuin mennään haluttuun suuntaan tai pysytellään hyväksi todetulla paikalla olon ja painon suhteen, eikä äkkiväsyä, isoja pullasokerihimoja (verensokeriheilahtelua), ähkyahmintaa tai heikotusta ilmene. Moneen junaan mikä kellekin millonkin toimii. Oman harkinnan mukaan, moni pärjää metukka-juustopala-(kerma/kookosöljy)kahvi/tee-meiningillä päivälliseen/ illalliseen asti.
Itellä menee usein iltapainotteiseksi, kun tykkään aamulla liikkua ja hoitaa menevät asiat. Heti herättyä juon litran vettä, lipitän yrttiteitä ja ite maustettuja vesiä iltapäivään ja puhti riittää tosi hyvin. Joskus syön isosti kerran ja joskus napostellen pikkuisen koko päivän, joskus unehtuu tyystin.

Nesteen tarvekin vaihtelee kunkin kehosta, hikoilusta (sää) ja ravinnon nestepitoisuudesta riippuen. Ka lie 1,5-2-4 litraa päivässä. Varsinkin helteellä ite hikoilen niin että menee rapiati yli neljänkin.

Julkaisija:  Tonttu Torvinen [ 2011-07-22 22:09:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

Lainatakseni jotakin hiljattain lukemaani karppiopusta en jaksa muistaa kenen kirjassa oli tämä ruokavalio on diureettinen. Ja ettei kuivuisi, pitää juoda. Itse käyn jääkaapilla monta kertaa päivässä kaatamassa lasillisen vettä itselleni, vesikannu jääkaapissa on kätevä varsinkin tällaisilla ilmoilla. 1,5 litran kannu tyhjenee keskimäärin pari kertaa päivässä, näillä keleillä menee pätkä kolmattakin kannullista.

Mitä olen lueskellut, rasvanpoltto katkeaisi siihen kun syöt jotain. Jos et päivällä muista/halua/ehdi/jaksa syödä kunnon ateriaa, niin nälän tunteen herätessä silloin voisi "napostella" jotain pientä mistä saa puhtia siihen ilta-ateriaan asti. Mikä nyt sitten omalla kohdallasi toimisi parhaiten, juustoa, pähkinöitä, vaihtoehtoja löytyy, sen kuin valitset omasi. Ei kuitenkaan pitkin päivää koko ajan jotakin, vaan vasta sitten kun on nälkä, ottaen energiaa loppupäiväksi siihen ilta-ateriaan saakka.

Julkaisija:  Natalia80 [ 2011-07-23 01:32:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

Kiitoksia vastauksista :D

Julkaisija:  PapaGrande [ 2011-07-23 01:36:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

Vettä pitää juoda pari-kolme litraa vuorokaudessa, että pa$ka ei jumiudu suolistoon, helteillä jopa 4 litraa.

Julkaisija:  Natalia80 [ 2011-07-24 00:19:27 ]
Viestin otsikko:  Re: Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

No jumittumisesta ei pitäisi olla huolissaan kun on päinvastoin maha löysällä koko ajan, missäköhän vika :?

Julkaisija:  läskitär [ 2011-07-24 01:57:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

Mullakin oli vatsa lähes kuralla aluks,kun ei ollut tottunut sellaiseen rasvan määrään.Vuos kaudet kun söin mahdollisemman vähän rasvaa. Ja sit kas kummaa: alkaa 150g rasvaa tulla päiväs,menihän mahalla pasmat sekaisin järkyttyi kait. Mut kyllä se siihen on nyt tottunut, joskus on pakko ottaa ylimääräinen annos majoneesia tai maustevoita kun on juustoa ja munia tullu syöneeks enempi. :P

Julkaisija:  Nepsukka [ 2011-07-24 07:33:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Veden juomisesta ja säännöllisestä ruokailusta

Alkuun voi johtua rasvan määrän lisäyksestä, ja kroppa menee ns. rasvaripuliin. Helpottaa kyllä. Mä juon jotain 3l päivässä. Niin et ei oo jano. Melkien koko ajan on ruususuola-porevettä tai vettä mukissa. Helteellä ulkona ollessa vielä enemmän menee nestettä.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/