karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 00:23:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aloituspäivä tänään..
ViestiLähetetty: 2011-07-16 08:20:00 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-06-05 19:11:26
Viestit: 1
Hyvää lauantaki-aamua!
Näitä teidän viestejä jo jonkin aikaa lukeneena, ja aiheeseen liittyneitä kirjoja lukeneena, päätin itsekkin tulla joukkoon mukaan, eli jonkunverran on tästä elämäntavasta jo tietoa. Eilen leivoin aamupalaa varten leipää, jonka ohjeen löysin reseptiosastolta.
Sellaista olisin kysynyt.? Ajattelin aloittaa niin, jotta jonkunaikaa olisin aamut täysin karppilinjalla, ja jättäisin kokonaan tavallisen leivän pois ainiaaksi, ja päivällä antaisin näin alussa luvan itselleni syödä perunaa, josta tykkään ihan hirveästi ym karppiin sopimatonta, ja ajanmyötä pikkuhiljaa siirtyisin kokonaan karppilinjalle. Vai kumoaako nämä kaksi eri tyyppisä ruokavaliota toisensa, eli mun alun aamu karppauksesta ei olisi mitään hyötyä. Vai täytyykö heti tosta vaan siirtyä kertaheitolla kokokarpiksi.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-16 08:24:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Osa siirtyy kerralla ja osa vähitellen On ihan ok. Tervetuloa!

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
 Viestin otsikko: Aloituspäivä tänään..
ViestiLähetetty: 2011-07-16 08:36:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-06-21 21:24:58
Viestit: 453
Ehkä hyväkarppaus voisi olla kiva keskitie. Eli voit pitää hiilarit korkeammalla. Riippuu omasta tilanteestasi miten kannattaa aloittaa. Jos on kauhea sokerihiiri niin iltapäivän ei karppaus voi lietsoa makeanhimoa.

Tsemppiä!

_________________
Liika on aina liikaa, kohtuus on vain vähän liian vähän.
http://mutsikarppaa.vuodatus.net


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-16 12:19:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-29 13:02:56
Viestit: 7987
Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan! :smt023


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-16 16:52:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-09-01 09:25:42
Viestit: 1062
Myös minä aloittelin siten, että ensin vähensin sokeri- peruna- ja vehnäjauhotuotteita. Lopulta lähti riisi ja muut viljatuotteet. Myös hiilaria olen vähennellyt hitaasti; samalla lisäillyt rasvan osuutta ruoassa. Omalla kohdallani onnistui siten.
Ei ole ollut hiilarinikävää koko aikana. Vieläkin olen yllättynyt siitä, kuinka ruisleivän syönti loppui niin helposti :shock: ilman mitään ihmeitä tuskia...sitä jännäsin eniten.
Ja tervetuloa mukaan!

_________________
'...ilo pintaan, vaikka sydän itkisi...' ...vai miten se oli...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-17 10:54:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2011-07-17 09:37:20
Viestit: 5
Tää aloitti myös eilen :) Mulla suurin ongelma on karkit ja muut herkut ja toki olen myös leipä- ja perunafani ja maissi on suuri kesäherkkuni ja kyllähän noi pastat ja riisit on menneet alas ihan hyvällä ruokahalulla :oops: :roll: Vatta on jatkuvasti turvoksissa, väsyttää ja ilmavaivat vaivativaivaa... Ja ärsyttääkin välillä vähän turhan paljon :roll:
Noh, nyt alkoi uusi elämä ja pyrin pitämään hh:t 40-60 grammassa per vuorokausi. Tavoitteena olis paremman olon lisäks myös maltillisesti pudottaa painoa 11kg, eli kesäkuntoon kesäksi 2012 :D Paino on lievän ylipainon puolella tällähetkellä. Toki tähän elämäntaparemppaan kuuluu myös liikunnan lisääminen :)

Nyt kun on vuorokausi takana olen yllättynyt siitä, miten herkkuhimo on vähentynyt ja olokin on jotenkin kevyempi :) Vai onko tää vaan korvien välissä? Päätä hitusen särkee, mutta siihen olin valmistautunutkin, kun pelkkä karkiton päivä aiheutti päänsärkyä ennen ja nyt kuitenkin jäänyt muutakin pois. Jätän siis kertaheitolla riisit, perunat, leivät (paitsi täysruisleipää aion syödä viipaleen kaks päivässä jos tekee mieli), pastat, karkit, herkut ja sokerin yritän jättää niin minimiin ku mahollista... Katotaan nyt jos joskus syön sitten tummaa pastaa/riisiä miniannoksen, mut noin pääsääntöisesti yritän pysytellä ilman. Muu perhe kun ei tässä ole mukana, niin lisää haastetta, mutta aattelin samalla pistää vähän salaa uusiks niidenkin tottumuksia ;)

Näillä mennään ja katotaan mihin se johtaa :)

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:50:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-02-08 17:09:12
Viestit: 2225
karppari55 kirjoitti:
Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan! :smt023


Jos minä söisin perunan ja mansikan ym. hiilarit (iltapäivän normiruokavalio) ja siihen päälle "mielin määrin" rasvaa, lihon takuuvarmasti. :shock: Mutta kai sekin on yksilöllistä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:58:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Ei kai missän ruokavaliossa voi mitään syödä mielinmäärin. Miksi edes pitäis?

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-18 08:01:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-08-28 11:57:27
Viestit: 1098
Komppaan Tuutua.

Epäilevästi suhtaudun siihen, että aamiainen karppia (runsaasti rasvaa) ja iltapäivällä hiilaria kahdesta syystä: painonnousu sekä hiilarihimo ei kyllä siten katoa minnekään...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-07-22 06:28:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-22 19:58:21
Viestit: 576
Vaikkakin marjoissa on hiilaria, ei se ihan mahdoton ole. Muistaakseni mansikassa noin 10g/100g. Sataan grammaan mahtuu pari desiä, joten se on aika paljon. Kyllä mun yks iltapala oli noin 1dl kermavaahtoa ja sama määrä mansikkaa. Ei vaikuttanut mihinkään, ja miksi olisikaan, kun hh-määrä tuosta oli noin 10g ja raja mulla on 50-70g. Mansikat on ihania myös leipäjuuston kanssa. Perunaa en juurikaan syö, koska se ei mun mielestä ole edes hyvää.. Anoppilassa lähinnä, jos mitään muuta ei oo tarjolla.

_________________
Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)