karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 00:23:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Aloituspäivä tänään..
ViestiLähetetty: 2011-07-16 08:20:00 
Poissa
sintti
sintti

Hyvää lauantaki-aamua!
Näitä teidän viestejä jo jonkin aikaa lukeneena, ja aiheeseen liittyneitä kirjoja lukeneena, päätin itsekkin tulla joukkoon mukaan, eli jonkunverran on tästä elämäntavasta jo tietoa. Eilen leivoin aamupalaa varten leipää, jonka ohjeen löysin reseptiosastolta.
Sellaista olisin kysynyt.? Ajattelin aloittaa niin, jotta jonkunaikaa olisin aamut täysin karppilinjalla, ja jättäisin kokonaan tavallisen leivän pois ainiaaksi, ja päivällä antaisin näin alussa luvan itselleni syödä perunaa, josta tykkään ihan hirveästi ym karppiin sopimatonta, ja ajanmyötä pikkuhiljaa siirtyisin kokonaan karppilinjalle. Vai kumoaako nämä kaksi eri tyyppisä ruokavaliota toisensa, eli mun alun aamu karppauksesta ei olisi mitään hyötyä. Vai täytyykö heti tosta vaan siirtyä kertaheitolla kokokarpiksi.

ViestiLähetetty: 2011-07-16 08:24:52 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Osa siirtyy kerralla ja osa vähitellen On ihan ok. Tervetuloa!

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

Viestin otsikko: Aloituspäivä tänään..
ViestiLähetetty: 2011-07-16 08:36:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ehkä hyväkarppaus voisi olla kiva keskitie. Eli voit pitää hiilarit korkeammalla. Riippuu omasta tilanteestasi miten kannattaa aloittaa. Jos on kauhea sokerihiiri niin iltapäivän ei karppaus voi lietsoa makeanhimoa.

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-07-16 12:19:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan! :smt023

ViestiLähetetty: 2011-07-16 16:52:02 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Myös minä aloittelin siten, että ensin vähensin sokeri- peruna- ja vehnäjauhotuotteita. Lopulta lähti riisi ja muut viljatuotteet. Myös hiilaria olen vähennellyt hitaasti; samalla lisäillyt rasvan osuutta ruoassa. Omalla kohdallani onnistui siten.
Ei ole ollut hiilarinikävää koko aikana. Vieläkin olen yllättynyt siitä, kuinka ruisleivän syönti loppui niin helposti :shock: ilman mitään ihmeitä tuskia...sitä jännäsin eniten.
Ja tervetuloa mukaan!

ViestiLähetetty: 2011-07-17 10:54:15 
Poissa
sintti
sintti

Tää aloitti myös eilen :) Mulla suurin ongelma on karkit ja muut herkut ja toki olen myös leipä- ja perunafani ja maissi on suuri kesäherkkuni ja kyllähän noi pastat ja riisit on menneet alas ihan hyvällä ruokahalulla :oops: :roll: Vatta on jatkuvasti turvoksissa, väsyttää ja ilmavaivat vaivativaivaa... Ja ärsyttääkin välillä vähän turhan paljon :roll:
Noh, nyt alkoi uusi elämä ja pyrin pitämään hh:t 40-60 grammassa per vuorokausi. Tavoitteena olis paremman olon lisäks myös maltillisesti pudottaa painoa 11kg, eli kesäkuntoon kesäksi 2012 :D Paino on lievän ylipainon puolella tällähetkellä. Toki tähän elämäntaparemppaan kuuluu myös liikunnan lisääminen :)

Nyt kun on vuorokausi takana olen yllättynyt siitä, miten herkkuhimo on vähentynyt ja olokin on jotenkin kevyempi :) Vai onko tää vaan korvien välissä? Päätä hitusen särkee, mutta siihen olin valmistautunutkin, kun pelkkä karkiton päivä aiheutti päänsärkyä ennen ja nyt kuitenkin jäänyt muutakin pois. Jätän siis kertaheitolla riisit, perunat, leivät (paitsi täysruisleipää aion syödä viipaleen kaks päivässä jos tekee mieli), pastat, karkit, herkut ja sokerin yritän jättää niin minimiin ku mahollista... Katotaan nyt jos joskus syön sitten tummaa pastaa/riisiä miniannoksen, mut noin pääsääntöisesti yritän pysytellä ilman. Muu perhe kun ei tässä ole mukana, niin lisää haastetta, mutta aattelin samalla pistää vähän salaa uusiks niidenkin tottumuksia ;)

Näillä mennään ja katotaan mihin se johtaa :)

ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:50:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

karppari55 kirjoitti:
Nyt on paras peruna- ja mansikka-aika, joten siitä vaan nauttimaan. Laitat vaan perunan viereen voita reilusti ja mansikoiden kanssa sitä kermavaahtoa mielin määrin. Pikkuhiljaa omaan tahtiin ja ruokapäiväkirja ainakin näin aluksi käyttöön, että löydät oman tyylisi ja saat sopivasti hiilareita, rasvaa ja proteiineja. Tervetuloa sitten vaan! :smt023

Jos minä söisin perunan ja mansikan ym. hiilarit (iltapäivän normiruokavalio) ja siihen päälle "mielin määrin" rasvaa, lihon takuuvarmasti. :shock: Mutta kai sekin on yksilöllistä.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 07:58:05 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Ei kai missän ruokavaliossa voi mitään syödä mielinmäärin. Miksi edes pitäis?

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-18 08:01:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Komppaan Tuutua.

Epäilevästi suhtaudun siihen, että aamiainen karppia (runsaasti rasvaa) ja iltapäivällä hiilaria kahdesta syystä: painonnousu sekä hiilarihimo ei kyllä siten katoa minnekään...

ViestiLähetetty: 2011-07-22 06:28:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaikkakin marjoissa on hiilaria, ei se ihan mahdoton ole. Muistaakseni mansikassa noin 10g/100g. Sataan grammaan mahtuu pari desiä, joten se on aika paljon. Kyllä mun yks iltapala oli noin 1dl kermavaahtoa ja sama määrä mansikkaa. Ei vaikuttanut mihinkään, ja miksi olisikaan, kun hh-määrä tuosta oli noin 10g ja raja mulla on 50-70g. Mansikat on ihania myös leipäjuuston kanssa. Perunaa en juurikaan syö, koska se ei mun mielestä ole edes hyvää.. Anoppilassa lähinnä, jos mitään muuta ei oo tarjolla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00