OHO, tota dukanin induktioo ja sitä, että joku suosittelee sitä KARPPI-palstalla
Mielestäni ei paljon kauemmas voi karppauksesta mennä. Mutta minä suosinkin tätä pohjoismaalaista LCHF suuntausta, ja pidän sitä terveellisenä.
Dukan: pelkkää proteiinia, rasvatonta lihaa, rasvattomia maitotuotteita....Eikä paljon parantunut tuon "hyökkäysvaiheen" jälkeenkään.
Hyökkäysvaiheessa sallittuja ruokia ovat:
Vasikka, naudanliha (myös jauhettu kuitenkin enintään 10% rasvaa)
Linnunliha poislukien ankka ja hanhi (ei myöskään nahkaa ja vältä tummaa lihaa)
Kalat ja äyriäiset
Kananmunanvalkuaiset (korkeintaan 3-4 keltuaista viikossa)
Rasvattomat maitotuotteet
Paljon vettä (vältä hiilihapollisia, koska niissä on yleensä liikaa suoloja)
Voit höyryttää, keittää ja grillata lihan kypsäksi. Halutessasi voit käyttää myös paistinpannua, mutta muista, että tässä vaiheessa et saa käyttää voita tai öljyä.
Voit myös käyttää kohtuudella makeutusainetta, suolaa ja sokeroimatonta sinappia. Mausta ruokaa etikalla, mausteilla, sipulilla tai vaikka valkosipulilla. Makeannälkään voit myös syödä sokeroimattomia ja rasvattomia karkkeja (tosin mitä iloa siitä sitten enää on?).