karppaus.infon arkistoitu foorumi
https://www.karppi.ninja/forum/

Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?
https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55832
Sivu 1/1

Julkaisija:  Tomppeli79 [ 2011-07-21 08:43:34 ]
Viestin otsikko:  Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?

..kun nyt aloittelen (4.päivä menossa) tätä karppausta niin luin täältä ja muualta netistä tuosta induktiosta. Onko se välttämätön? Suositellaanko sitä?

Julkaisija:  vastarannankarppi [ 2011-07-21 09:12:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?

Ei kai se nyt mikään pakko ole.Jotkut tarvitsevat sitä jotkut eivät,kokeilemalla se selviää.Jos paino tippuu ilman induktiota ja olo muuttuu paremmaksi,en näe mitään syytä induktiolle??Itse aloitin alle 20 g hiilareilla mutta nykyisin mennään korkeimmilla hiilareilla,ihan vaan sen takia että voi syödä enemmän kasviksia ja marjoja.En viitsi ottaa turhaa stressiä punnitsemalla mitä syön,tosin alussa se voi olla ihan paikallaan jotta oppisi mitä kaikkea ja minkä verran sita kannattaa kitusiinsa ruokaa tunkea.Kokemus on paras opettaja.

Julkaisija:  Kettu-Pekka [ 2011-07-21 09:12:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?

Ei oo pakollinen. Ilmankin kyl laihtuu jos vaan syö karpisti.

Mutta ittelleni induktio oli kyllä hyvä homma. Pääsi irti kertarykäisyllä hiilarimaailmasta. Ja paino lähti vauhdilla alas.

Mut ei karppaamisessa yleensäkkään ole yhtä ainoaa tapaa. Tapoja on Suomessakin varmaan satoja tuhansia... :wink:

Julkaisija:  pyöriäinen [ 2011-07-21 09:14:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?

ei ole pakollinen, pakko ei ole kuin kuolla, sanotaan.

Lue tuota aloittelijoiden osastoa, wikiä ja joku karppausta käsittelevä kirja, käytä hakua, niin löydät tuhat ketjua induktiosta ja ketoosista.

Tuo induktiohan on lähinnä Atkinsin aloitus, kannattaa lukea joku Atkins kirja jos haluaa induktiolla aloittaa.
Ketjuja ja ohjeita induktioon löytyy tosiaan haulla.

Toiset haluaa aloittaa induktiolla, koska siinä hiilarihimot häviävät nopeasti, kiloja menee nopeasti (tosin nesteitä, kun hiilaripöhötys häviää vauhdilla).
Toiset taas jättävät viljat, perunat ja sokerit pois ja korvaavat ne kasviksilla ja rasvalla, ja that's it.

Ei sulle kukaan voi tulla sanomaan, miten aloitat, miten karppaat, itse on otettava asioista selvää ja päätettävä mitkä on sun tavoitteet ja miten niihin haluat päästä.

Julkaisija:  Mirka [ 2011-07-21 09:37:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?

Dukanilla on vaihtoehtoinen induktio, jossa myös rasvat karsitaan pois. Ihan pelkällä prodella mennään. Jos haluaa maksimoida laihtumisen, se lienee tehokkain. Mutta onko siinä mitään järkeä sitten... verisuonten endoteelifunktiolle tosin Dukan voi olla kevyempi kuin Atkins.

Ite en koskaan ollut millään induktiolla ja hyvin laihduin, ilman huonoja oloja tai vieroitusoireita.

Julkaisija:  pyöriäinen [ 2011-07-21 10:36:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?

OHO, tota dukanin induktioo ja sitä, että joku suosittelee sitä KARPPI-palstalla :lol:
Mielestäni ei paljon kauemmas voi karppauksesta mennä. Mutta minä suosinkin tätä pohjoismaalaista LCHF suuntausta, ja pidän sitä terveellisenä.

Dukan: pelkkää proteiinia, rasvatonta lihaa, rasvattomia maitotuotteita....Eikä paljon parantunut tuon "hyökkäysvaiheen" jälkeenkään.

Hyökkäysvaiheessa sallittuja ruokia ovat:

Vasikka, naudanliha (myös jauhettu kuitenkin enintään 10% rasvaa)
Linnunliha poislukien ankka ja hanhi (ei myöskään nahkaa ja vältä tummaa lihaa)
Kalat ja äyriäiset
Kananmunanvalkuaiset (korkeintaan 3-4 keltuaista viikossa)
Rasvattomat maitotuotteet
Paljon vettä (vältä hiilihapollisia, koska niissä on yleensä liikaa suoloja)

Voit höyryttää, keittää ja grillata lihan kypsäksi. Halutessasi voit käyttää myös paistinpannua, mutta muista, että tässä vaiheessa et saa käyttää voita tai öljyä.

Voit myös käyttää kohtuudella makeutusainetta, suolaa ja sokeroimatonta sinappia. Mausta ruokaa etikalla, mausteilla, sipulilla tai vaikka valkosipulilla. Makeannälkään voit myös syödä sokeroimattomia ja rasvattomia karkkeja (tosin mitä iloa siitä sitten enää on?).

Julkaisija:  Mirka [ 2011-07-21 10:56:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Onko/Eihän Induktio-vaihe ole pakollinen?

Onhan tuo karppia! Ainakin jos karpin määritelmä tarkoittaa hiilihydraattikuorman vähentämistä/hallintaa. Se on vain alkuvaiheessa myös vähärasvaista. Jos väen väkisin induktiolle haluaa, niin tuo voisi hyvinkin olla Atkinsin induktiota tehokkaampi ja verisuoniturvallisempi.

Mutta siis korostan edelleen, että minkäänlainen induktio ei ole vähimmässäkään määrin pakollinen.

Siis lähtökohta minulla on, että prodea riittävästi, kasviksia monipuolisesti, hiilaria sen verran kuin kroppa sietää ja loppu rasvaa niin että ei mene kitukaloreille. Mutta ei yhtään enempää: Koska fysiologinen fakta näyttää olevan, että rasvan syöminen ei lisää sen käyttöä polttoaineena, laihduttajan ei ole järjen hiventä syödä sitä enempää kuin on todella tarpeen, vaan syödä ne omat vararenkaat enin pois.

Palstahan on täynnään aloittajia, jotka syövät paljon rasvaa ja sitten ihmettelevät, kun eivät laihdukaan.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/