Aloitin elämänmuutokseni kolmisen viikkoa sitten. Olen ollut aina ylipainoinen, lukioaikoina (25 v sitten!) pari vuotta ns. normaalipainoinen mutta kolmen lapsen myötä kiloja tullut kolmisenkymmentä ainakin liikaa. Nyt olen väsynyt katsomaan peiliin ja lääkitystäkin on määrätty kakkostyypin diabetekseen ja verenpaineeseen noin vuosi sitten, ja lähdin mukaan tähän karppausjuttuun. Muutama puolituttu kehui menetelmää, mutta kesti aikansa ennenkuin sain iskostettua itselleni ruokavaliomuutoksen järkevyyttä, aina on opetettu välttämään rasvaa... vieläkin tulee huono omatunto kun rasvaa käyttää niin paljon enemmän kuin ennen... vireystaso on kyllä noussut, olen innostunut pyöräilystä ihan mahdottomasti
Paino tippuu hitaasti, on nämä kilot niin kauan tuossa mahan seutuvilla olleet, ettei taida olla laihtumisvauhti niin nopeata kuin monilla muilla näyttää olevan. Pari kiloa on lähtenyt.
Ruokavalio on ennen ollut tosi runsashiilarista, sokerisia juttuja on mennyt ihan riippuvuuteen asti vuosikausia. Nyt olen pystynyt hillitsemään makeanhimoa turkkilaisella jugurtilla joka on makeutettu light-mehulla ja oikein tummalla suklaalla... leivän, makaroonin, riisin ja perunan pois jättäminen ei ole tuottanut yhtään ongelmia. Kasvisten ja vihannesten määrä on ainakin kolminkertaistunut entiseen verrattuna.
Halusin vain tässä vuodattaa, että olen tällä hetkellä aika ylpeä itsestäni, en olisi ikinä uskonut että pystyn näin radikaalisti ruokavaliota ja elämääni muuttamaan
Onko täällä muita ihan vasta aloittaneita? Olisi mukava vertailla kokemuksia....