| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://www.karppi.ninja/forum/ |
|
| Verta nokasta https://www.karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=13&t=55804 |
Sivu 1/1 |
| Julkaisija: | Jambo68 [ 2011-07-20 05:25:03 ] |
| Viestin otsikko: | Verta nokasta |
Osaako joku sanoa, mitä tulee liikaa, tai liian vähän nautittua, kun silloin tällöin herää aamulla siihen, että verta valuu nenästä. En ny jaksa uskoa vähistä hiilareista johtuvan, mutta raudan puutettako? Ei tätä verta alvariinsa valu. Harvemmin kuin kerrran kuussa, mutta jännä että aamulla nukutun yön jälkeen. |
|
| Julkaisija: | Helinäkeiju88 [ 2011-07-20 07:02:03 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
kuivat limakalvot ja raudan puute voi olla, mut jos sitä kerran kk tulee ni ei varmasti ole vakavaa ja lääkäritki varmaa vaa sanois kuivista limakalvoista..mulla valu raskauden aikana verta nenästä harvase pv eikä ne mitään tutkinu, ei ees hemoglobiinia sanoivat vaa et apteekista saa jotain tippoja/suihkeita nenän kuiville limakalvoille |
|
| Julkaisija: | Lintuska [ 2011-07-20 07:28:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Exälläni on A-vitamiininenäsuihke, joka kuulemma auttaa pitämään nekan kuosissa ja vertavuotamattomana. Auttaa ilmeisesti vahvistamaan limakalvoja. |
|
| Julkaisija: | Harlamovski [ 2011-07-20 09:11:30 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Mulla oli teini-iässä jatkuvasti tuota, että aamuisin alkoi nenästä valua verta. En sitten osaa sanoa, mikä siihenkin oli syynä. Mutta se oli kiusallista, kun olis pitänyt ehtiä linja-autolle, että kerkiää kouluun - ja nenä vaan valuu ja valuu ja sitä oli vaikea saada loppumaan! Kerran sitten pläräilin äidilläni ollutta kansanparannuksen kirjaa tai jotain vastaavaa, sillä oli esitelty yrttejä ja muinaisia kansanparantajia ja akupunktiota sun muuta. Siinä oli sitten vinkki, millä nenäverenvuodon saa loppumaan tehokkaasti: - valitaan vuotavaa sierainta vastakkaisen puolen käsi (eli jos oikeasta sieraimesta vuotaa, vasen käsi - ja jos vasemmasta sieraimesta vuotaa, oikea käsi) - puristetaan tämän käden peukalonhangassa olevaa ihopoimua niin kovaa kuin pystyy/kärsii puristaa - ei pitäisi enää kauan verta tulla. Kuulostaa hölmöltä, mutta sepä pirulainen toimii! Ja mulla on tästä teinivuosilta vankka kokemus. Se toimi joka ainoa kerta ja nopeasti. |
|
| Julkaisija: | iineskoo [ 2011-07-20 11:40:46 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Joskus kuulin, että voi johtua k-vitamiinin puutteesta. |
|
| Julkaisija: | salmiakkikala [ 2011-07-20 12:24:09 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Mitä ihmettä tuo Lintuskan avattaren kissa tuolta pöntöstä haluaa? (ei nyt liity aiheeseen, mutta kiinnostaa) |
|
| Julkaisija: | nirri [ 2011-07-20 17:46:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Lintuska kirjoitti: Exälläni on A-vitamiininenäsuihke, joka kuulemma auttaa pitämään nekan kuosissa ja vertavuotamattomana. Auttaa ilmeisesti vahvistamaan limakalvoja. Suosittelisin mieluummin nason seesamiöljyä, jossa ei ole muuta kuin sitä seesamiöljyä.
|
|
| Julkaisija: | Lintuska [ 2011-07-20 18:11:19 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
salmiakkikala kirjoitti: Mitä ihmettä tuo Lintuskan avattaren kissa tuolta pöntöstä haluaa? (ei nyt liity aiheeseen, mutta kiinnostaa) Kuvan kattineiti oli mun prinsessa, nätti ku mikä ja tiesi sen kans |
|
| Julkaisija: | jag [ 2011-07-20 18:15:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Harlamovski kirjoitti: - valitaan vuotavaa sierainta vastakkaisen puolen käsi (eli jos oikeasta sieraimesta vuotaa, vasen käsi - ja jos vasemmasta sieraimesta vuotaa, oikea käsi) - puristetaan tämän käden peukalonhangassa olevaa ihopoimua niin kovaa kuin pystyy/kärsii puristaa - ei pitäisi enää kauan verta tulla. Kuulostaa hölmöltä, mutta sepä pirulainen toimii! |
|
| Julkaisija: | Madwoman [ 2011-07-20 18:15:52 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Kaverin muksulta tuli joskus verta nenukista jatkuvasti. Siihen auttoi aina kun poika söi viipaleen raakaa paprikaa. On toiminut aikuisillakin kuulemma. |
|
| Julkaisija: | salmiakkikala [ 2011-07-20 21:40:49 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Lintuska kirjoitti: salmiakkikala kirjoitti: Mitä ihmettä tuo Lintuskan avattaren kissa tuolta pöntöstä haluaa? (ei nyt liity aiheeseen, mutta kiinnostaa) Kuvan kattineiti oli mun prinsessa, nätti ku mikä ja tiesi sen kans Oi kamalaa! Tuli varmasti pestyä pytty usein. |
|
| Julkaisija: | Lintuska [ 2011-07-21 05:15:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
^^Kieltämättä |
|
| Julkaisija: | Kirrimirri [ 2011-07-21 06:35:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Tuohonhan on helppo ratkaisu se että pitää pytyn kannen kii. Mulla on jatkuvasti kii niin kissat ei oo ikinä päässeet sinne kurkkimaan. Yök, ajatusta että ne jois sieltä ja sit tulis mua puskemaan ja pussailemaan. |
|
| Julkaisija: | Koltta [ 2011-07-21 07:09:31 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Madwoman kirjoitti: Kaverin muksulta tuli joskus verta nenukista jatkuvasti. Siihen auttoi aina kun poika söi viipaleen raakaa paprikaa. On toiminut aikuisillakin kuulemma. Raaka paprika auttoi allekirjoittanuttakin murkkuiässä kun verenvuoto oli viikottaista. Nykysin tulee paprikaa syötyä niin paljon ettei ole vuosiin vuotanut... tai sitten on vaan nenää koulittu sen verran kovalla kädellä ettei siellä enää pintasuonia edes ole Epäilen kyllä että paprikan runsas A-vitamiini on se joka siinä auttaa. Samaa vitamiiniahan on monissa nenäsumutteissa joita käytetään samaan vaivaan. |
|
| Julkaisija: | Jambo68 [ 2011-07-23 15:59:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Kiitti. A-vitamiinisuihketta siis ja paprikaa. |
|
| Julkaisija: | lunkwill [ 2011-07-23 16:08:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Myös sinkki on hyväksi limakalvoille... Auttanee myös ihoa ja vastustuskykyä. Äkkiäkös tässä vedetään pelkkiä pillereitä, rasvaakin saa kapseleista. |
|
| Julkaisija: | pipru [ 2011-07-23 18:06:03 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Verta nokasta |
Tyttärellä vuotaa verta nenästä jos hän syö kalaöljykapseleita. Miehellä ne tekee sen että verisuonet katkeilee sormista. Onko se niin, että liiat omega-kolmoset ohentaa verta liian paljon. Eli mieti syömisiäsi. |
|
| Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|