karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 02:39:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-18 12:19:49 
Poissa
sintti
sintti

Olen 34vuotias nainen, 163cm ja 66kg. Tässä jo hetken opiskellut Antti Heikkilän kirjoja ja karppaussivuja ja päättänyt aloittaa karppauksen. Ongelmana on järkyttävä suklaa ja salmiakkihimo... 6kiloa haluaisin pois ja ajattelin aloittaa ketodieetillä?
Mutta mitä ihmettä syön jos en pidä rahkasta, raejuustosta (enkä suostu käyttämään aspartaamia). Liha, kana, tonnikala ja vihannekset uppoaa sekä kananmuna, pekoonit ja juustot. Osasisiko joku suositella mitä ihmettä syön ja millä saan makeanhimon pois!!! Mistä tietää, että on ketoosissa? Ja mistä tiedän, kuinka paljon tämän ketodieetin jälkeen pitää syödä proteiineja, rasvaa ja kaikkea mitä ihmiset täällä laskee :)
nimin. mahaansa kyllästynyt :oops:

ViestiLähetetty: 2011-07-18 12:24:45 
Poissa
sintti
sintti

Uutukainen olen itsekin, mutta makeanhimon kanssa kamppaillut ihan riittävästi. Kokemuksen syvällä (?) rintaäänellä sanon, että mitä kauemmin olet ilman, sitä vähemmän himottaa. Olen itse päässyt karkinhimoista ihan normi"hyvien hiilareiden" ruokavaliolla vaan jättämällä makean pois. 3 päivää on paha mutta sitten helpottaa...tahdonvoima (ja tonnikalasalaatti), muuta apua ei alkuun ole.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 12:25:35 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Saattaapi normaalipainoisella maha kutistua kummasti ilman kilojen kyttäämistäkin, kun jättää vaan pahimmat hiilaripommit syömättä. ;)

Rahkaa ja raejuustoa täällä ei taida suosia moni muukaan, ne kun on aika vähärasvaisia... ;) Makeanhimon pitäisi lannistua, kun syöt tarpeeksi rasvaa ja proteiinia ja tarpeeksi vähän niitä hiilareita. Kolme päivää on minunkin kokemukseni mukaan aika, mikä täytyy vaan kestää, mutta sitten helpottaa. (Jos himona on suklaa ja salmiakki, niin kyse saattaa tosin olla jostain hivenien ja suolan puutteestakin... Kokeile pieniä määriä tummaa suklaata, magnesiumia ja merisuolaa.)

Syö niitä vihanneksia, rasvaisia lihoja, munia, rasvaisia maitotuotteita, pähkinöitä, voita... Siinähän sitä jo onkin. Käy vaikka Ruokapäiväkirjat-osastolla vaklaamassa vinkkejä.

ViestiLähetetty: 2011-07-18 15:30:37 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Maitotuotteista voi tulla hirveä makeanhimo ja nälkäkin joten moni välttää niitä just tuon takia (ja joskus ne voivat jumitella pahastikin). Lihalla ja vihanneksillahan pääsee jo pitkälle. Kunhan varmistat että joka aterialla tulee enemmän prodea kuin hiilaria ja enemmän rasvaa kuin prodea niin pääset jo tosi pitkälle :D

Jos enkku sujuu niin Protein Power on aika hyvä kirja jossa annetaan tarkempaa osviittaa ruokamäärien suhteen (siinä lasketaan oma minimiproden tarve per ateria ja aloitusvaiheen hiilariraja on 30 g/päivä tai 10 g/ateria). Rasvamääristä on tosin vaikeampi sanoa mitään koska jotkut laihtuvat 250 g:lla rasvaa ja jotkut vetävät vähän yli 100 g. Kunhan pysyt koomakulutuksesi yläpuolella (sen voi laskea tuolta) niin on hyvä :D

Jep, kuulostaa hirveän sekavalta! Mutta kyllä se siitä lutviutuu eikä sen alkuvaiheen jälkeen tarvitse niin hirveästi enää säätää:D

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-07-18 16:08:42 
Poissa
sintti
sintti

Mä oon vhh ruokavaliolla nyt kolmatta päivää ja makeanhimo on ollut alusta asti tosi vähäistä. Ja mä kuitenkin vedin karkkia joka päivä kaksin käsin ja olin selvästi sokerista riippuvainen, kun alkoi pinnaa kiristää jos ei saanut sokeria [-X Mä aloitin sillä ajatuksella et kunhan vähennän hiilarit johonkin 60 kieppeille, jolloin ekan päivän hiilarit oli lähemmäs 60, mutta eilen sit jäi jo alle 40 ja tänään en tähänkään mennessä oo saanut vielä 20g kasaan... Eli vaikka aloitin kevyemmin, ni makeanhimo on ollut ihan olematonta :) Mä oon ajatellut pudottaa 11kg suht maltillista tahtia eli oon ajatellut nostaa hyviä hiilareita jonkun ajan päästä ylemmäs ja toivon todella että se makeanhimo pysyykin poissa :)

Tsemppiä!

ViestiLähetetty: 2011-07-18 20:10:41 
Poissa
sintti
sintti

Kiitokset vastauksista! Perunaa, pastaa, riisiä jne. en juurikaan käytä. Leipä ainoa hiilaripommini... Onko kenelläkään mitään yksinkertaista apua, että tiedän saavani riittävästi proteiiniä ja rasvaa?? Nyt on vain edessä etelänmatka joten saa nähdä alkaako kuuri vasta sen jälkeen tiukasti. Niin ja mistä tietää olevansa ketoosissa??

ViestiLähetetty: 2011-07-18 21:16:37 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Puoli kiloa proderuokaa. Siis munaa, kalaa, lihaa, juustoa, pähkinöitä, papuja, tofua. Vihannesta rajatta. Rasvaa sen verran että saat nuo alas. Jos heikottaa, niin suolaa, vissyä ja ehkä jopa vähän hiilaria. Opettelua jokaisella, kun kropat erilaisia.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00