karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 20:34:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: todellinen aloittelija
ViestiLähetetty: 2011-07-19 07:29:04 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kuinka paljon vettä saa/pitää juoda päivässä? entä kahvia?

Miten paljon jengi täällä liikkuu karpatessaan?
Nimeltämainitsemattomasta syystä en itse jaksa oikein mitään, valitettavasti ja toivoisin että tämä ruokavalio auttaisi energiatasooni positiivisesti koska TAHDON liikkua! Olen aina harrastanut liikuntaa, nyt en vain jaksa :cry:

Ajattelin että jos parinkin kilon putoaminen pelkästään vhh-ruokavaliolla motivoisi tarpeeksi lähtemään liikkeelle, onko tämä mahdollista???
Haluan itseni siis hyvään fyysiseen kuntoon, en tikkulaihaksi löllikseksi :wink:

Viestin otsikko: Re: todellinen aloittelija
ViestiLähetetty: 2011-07-19 08:09:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kauanko olet karpannut?Väsymys kuuluu alkuvaiheeseen kun keho huutaa hiilareita.Voin sanoa,että jaksan harrastaa paremmin kuin ennen karppaamista joten kärsivällisyyttä.Kahvia juon muutaman kupin päivässä ja siitä en tingi.Vettä tulee juotua 1-3 litraa päivässä.Yleensä liian vähän.Paljonko syöt hiilareita,rasvaa.proteiinia.Voit laittaa tänne tyypillisen päivän ruokalistan mitä olet syönyt,se saattaa kertoa jo paljon?

ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:17:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aloitin karppauksen viimeviikon maanantaina, eli n 1,5 vkoa olen vasta karpannut mutta periksi en anna! :P

Vaaálla teki mieli käydä viikottain mutten maanantaina uskaltanutkaan kun tämä rasvan lisäys on huimannut vaikka orjallisesti olen karpannutkin mutta olen tottunut niin vähärasvaiseen ruokaan ennen :lol:

Aamulla teen reilun litran smoothieta jossa on:

vaihtelevasti turkkilaista jugurttia (10%) tai rasvatonta rahkaa n. 250 g (rasvallista en ole löytänyt?)
1 avokado
n. 2 rkl vehnäleseitä tai fibrex:iniä
20 g pellavansiemenrouhetta
n. rkl tyrnimarjajauhetta
n. 1 dl marjoja (mansikka/vattu/mustikka)
2 dl kuohukermaa
n. 2 dl sokerittomia mehukeittoja (hiilarit n 2 g/100 g)
yksi raaka kananmuna

Tämän juon päivän mittaan, lasi aamulla, lasi päivällä, lasi illalla. Mahdollisesti lisää kevytmaitoa illalla jos on mennyt jähmeäksi.

Lisäksi n 5 kpl porkkanoita, n 4 kpl avomaankurkkuja, n 200 g kirsikkatomaatteja ja yksi paprika päivän kuluessa. Vaihtelevasti mozzarella/feta/kanasalaattia.
Viimeviikolla tein kana/kukka-parsakaaligratiinin sipulilla ja koskenlaskijalla höystettynä + lisäsin 3 kananmunaa ja söin sitä 3 pvänä. Lämpimät ruoat eivät tahdo maistua mutten ole kokenut sitä ongelmaksi, se on minulle yleistä :)
Jokatoinenpvä pari siivua pekonia, jokatoinenpvä savulohta ehkä n 150 g (tämä vaihtelee)

Juon vettä ainakin 2,5 l päivässä ja varmaan litran kahvia...
Tänään teen kanttarellikastiketta ja possua, nam :P

Vahvoja kalaöljykapseleita otan 3 kpl päivittäin, muita lisiä en käytä.

Tässä aikalailla kaikki mitä suuhuni pistän päivässä, jos tästä JOTAKIN apua edes on niin olen enemmän kuin kiitollinen [-o<

ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:37:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ssydis kirjoitti:

Noissa käytettänee edelleen makeutusaineena aspartaamia? Se on aiheuttanut turvotusta ja lihoamista monilla :p Lisäksi aspartaamin sisältämä metanoli tekee hallaa silmille ja maksalle :cry:

ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:50:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Torniojaws kirjoitti:
ssydis kirjoitti:

Noissa käytettänee edelleen makeutusaineena aspartaamia? Se on aiheuttanut turvotusta ja lihoamista monilla :p Lisäksi aspartaamin sisältämä metanoli tekee hallaa silmille ja maksalle :cry:
Kannattaa tsekata esim. keskustelu: sokeri vai aspartaami tai vaikkapa Elina Hytösen blogi aspartaamista ennenkuin nakkaa kirveksen kaivoon. :)

Toi "päivän kuluessa" kuulostaa hieman pahalta. Syömiset vois kannattaa pistää selkeisiin "aterioihin". Varmaan aika sama onko niitä 2 vai 6 päivässä, mutta kuitenkin niin, että vain tuolloin syö ja muuten antaa elimistön poltella niitä rasvoja. Rasvan poltto loppunee aina kun nappaa jotain suuhun...

ViestiLähetetty: 2011-07-20 12:11:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

lunkwill kirjoitti:
Torniojaws kirjoitti:
ssydis kirjoitti:

Kannattaa tsekata esim. keskustelu: sokeri vai aspartaami tai vaikkapa Elina Hytösen blogi aspartaamista ennenkuin nakkaa kirveksen kaivoon. :)

Toi "päivän kuluessa" kuulostaa hieman pahalta. Syömiset vois kannattaa pistää selkeisiin "aterioihin". Varmaan aika sama onko niitä 2 vai 6 päivässä, mutta kuitenkin niin, että vain tuolloin syö ja muuten antaa elimistön poltella niitä rasvoja. Rasvan poltto loppunee aina kun nappaa jotain suuhun...

Paska, mä olen aina suosinut sokeria makeutusaineden sijaan sen luonnollisuuden vuoksi mutta tällä karppauksella on vaikea vältää niitä... :cry:

Päivän kuluessa siis tarkoittaa että en mä tosiaankaan kuori puolentunnin välein jotain suuhun vaan yleensä syön ne 5 porkkanaa kerralla ja taas mm tunnin päästä tomskut ja kurkut taas sitten myöhemmin :P Olen niin laiska etten edes jaksaisi moista, vaikkakin joku minulle sanoikin että olisi parempi kun vatsa saisi kokoajan jotain että tekisi töitä. Mutta siis en tee niin :D

ViestiLähetetty: 2011-07-20 12:15:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ssydis kirjoitti:

Päivän kuluessa siis tarkoittaa että en mä tosiaankaan kuori puolentunnin välein jotain suuhun vaan yleensä syön ne 5 porkkanaa kerralla ja taas mm tunnin päästä tomskut ja kurkut taas sitten myöhemmin :P Olen niin laiska etten edes jaksaisi moista, vaikkakin joku minulle sanoikin että olisi parempi kun vatsa saisi kokoajan jotain että tekisi töitä. Mutta siis en tee niin :D

Jos rasvaa haluat polttaa, niin minimissään pidät kolmen tunnin tauon ennenkuin taas tunget suuhusi mitään. Siksikin siis täällä painotetaan kunnon taukoja aterioiden välillä. Aterioilla taas tulee syödä kunnolla, että jaksaa olla syömättä :D eikä tule tarvetta tunkea sinne suuhun mitään ennen seuraavaa ateriaa.

ViestiLähetetty: 2011-07-20 12:17:15 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lainaa:
vaikkakin joku minulle sanoikin että olisi parempi kun vatsa saisi kokoajan jotain että tekisi töitä. Mutta siis en tee niin

Ei hyvää päivää! Kuka noin sanoo ja miksi? Elimistöhän on silloin jatkuvasti nk. postprandiaalisessa tilassa, se on kaikkea muuta kuin hyvä asia. Neljän tunnin ateriaväli on hyvä minimipyrkimys.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-20 12:29:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tonnikalakeiju kirjoitti:
ssydis kirjoitti:

Jos rasvaa haluat polttaa, niin minimissään pidät kolmen tunnin tauon ennenkuin taas tunget suuhusi mitään. Siksikin siis täällä painotetaan kunnon taukoja aterioiden välillä. Aterioilla taas tulee syödä kunnolla, että jaksaa olla syömättä :D eikä tule tarvetta tunkea sinne suuhun mitään ennen seuraavaa ateriaa.

hehehe, painovirhepaholainen, siis mm oli tarkoitettu "muutaman tunnin päästä" :lol: Rasvanpolttoa todellakin, joten kiitos näistä, ei mun oma mututuntuma sit ollu ihan pielessä :D ja muistaakseni paikkareissa(nyt en ole varma, joten tarkoitus ei ole syyttää ketään) oli äipälle sanottu tuo että vatsan tarvisi kokoajan tehä töitä :shock:

ViestiLähetetty: 2011-07-20 16:30:44 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kaikki mitä paikkareissa on opetettu saa nyt unohtaa. Mustikkasoppaa ja muitakin kiisseleitä voi itse tehdä ja makeuttaa stevialla. Marjat sellaisenaan käy smoothiehen.

Kannattaa syödä kunnon ruokaa 3 kertaa päivässä ja antaa muun ajan vatsan levätä ja elimistön poltella rasvaa. Hyvä väli 4-6h vähän ihmisestä riippuen. Vettä voi ruokailujen välillä juoda mutta ei muuta.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-20 19:09:17 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Jeps. Myös vissy käy.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-20 19:38:11 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Joo, mä aina tuon vissyn uhohdan, kun oon niin laiska sitä kotiin kantamaan.(oon autoton immeinen) Hyväähän se ois mutta kuumalla ilmalla laitan sit veden sekaan ruususuolaa.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-20 20:51:26 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kahvin juonnista: kahvi käsitetään helposti nesteeksi,mutta se onkin paremmin diureetti(virtsaneritystä kiihottava aine).Kahvikupillista kohti pitäisi juoda aina lasi vettä-siis ylimääräistä.
Muuten 2-3 litraa pävässä ja helteillä enemmän(ja lisäksi tuo kahvin korvaava vesimäärä.)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00