Kannattaisi mahdollisimman pian lukea jokin kirja niin saisit kokonaiskuvan. Ja siinä kirjassa olisi todennäköisesti ohjeet myös karppaamisen aloittamiseen. Mutta siihen asti:
Silhuetti kirjoitti:
Ongelmanani on se että joka paikassa puhutaan että saa syödä rasvaa, lihaa, kermaa jne. mutta missään ei mainita että millaisia määriä kerralla. Olen syönyt nyt niin että esim kahden munan munakkaan aamiaiseksi lorauksella kermaa, päivälliseksi jotain karppikirjan ruokaa ja iltapalaksi vaikkapa mautamatonta jogua marjoilla mutta minulla on jatkuvasti tällä tavalla nälkä!
Alussa syöt niin paljon, että ei jää nälkä. Ei kuitenkaan ähkyyn asti. Tarkoitus on, että nälkä tulisi seuraavan kerran vasta 5-6 tunnin kuluttua. Jos viitsit, voit alussa syöttää syömäsi ruuat Kultakaloihin, niin näet, että proteiinin, rasvan ja hiilareitten suhde on kohdallaan. Kuten ilmeisesti teetkin, kun kerta roopet tiedät. Itse käytin alussa melko paljon rasvaa, kun pelkäsin, että tulee nälkä.
Silhuetti kirjoitti:
Toisakseen näistä roopeista että pitäisikö ne tulla täyteen vai miten? Itselläni menee päivittäin (päivällisestä riippuen) noin 6-11 roopea päivässä.
Nyt sinun pitäisi tietää, millä tyylillä karppaat. Atkinsin aloitus on 20 g hiilaria eli se on 4 roopea. 11 roopea on jo 55 grammaa hiilaria, joka sekin on ihan ookoo karppaamista, jos sen on asettanut tavoitteekseen.