Hei. Tässäpä aloitteleva karppi kyselee neuvoa seniorikarpeilta ja vähän viisaammilta karppaajilta.
Mies, 176cm aloitus paino 93kg karppausta takana 3vk paino putosi 2,5vk 88kg mut nyt noussu takasi 90kg. Mitta nauhalla mittaillu mut, niin..... taitanu sentin kaventua!! JEEEE mahtaaaavaa. kaikki ylipaino melekeen tuossa vyötärön seudulla. vähän niinku olis raskaana, mut ei se voi tieteellisesti eikä käytännössä mahdollista

mut mut niin,
kysymykset koskee ruokavaliota ja liikuntaa.
Alussa kaikki meni hyvin, olin keetosissa. Pirteä olo ja paino tippui aika nopeasti, jopa silmissä.
Silloin söin myös kasviksia ruuan kanssa. Yleensä kasvis-suikale pussin päivässä tai thai-wok kasviksia pussillisen päivässä. Ja lihaa. Mutta sitten meni hermot, tuli paska olo, huimasi, oksetti, pyörrytti, ei oikeen tiennyt oliko lintu vai kala. Jätin kasvikset pois niin jeah, olo parantu selvästi.
Mut ei se nytkään kyllä mikään huippu hyvä ole välillä. Muuten kyllä mutta aika väsynyt välillä.
Kysyn kysymyksen että, Onko tälläinen päivä mättö ok? Onko ne vihannekset välttämättömiä?
Kaksi kaveria laihutti karppauksella ja ne ei syöny ainuttakaan vihannesta päivässä. vetivät läskiä naamaan ja kananmunia paketin päivässä

aamupala: n.5.30
puolipakettia pekonia, 2 kananmunaa, 1 juustowilhelm tai 4nakkia.
Lounas: n.11.00
puolipakettia pekonia, 2 kananmunaa, 1 juustowilhelm tai 4 nakkia
Päivällinen: n.16.30
paketti pekonia, 2 kananmunaa, 2 juustowilhelmiä tai 4-6 nakkia
Siinä ateriat mitä olen viikon ajan mättäny naamaan. Onko tuollainen ok?
Pieniä lisäyksiä ja muutoksia saattaa olla, esim: puolikas mantelileipä muutamalla metukka siivulla, lauantaina korvasin lounaan ja päivällisen puolikkaalla karppipitsalla. Niin ja voilla paistan munat ja makkarat. Ja kurkkua syön n.200grammaa päivässä vettä menee 3-4litraa ja vissyä litra. Kahvia muutama kuppi päivässä.Onko suolakurkut sallittu?
mut makrot on päivän ajan noin
kalorit: 2500-3000
HH:10-20
proteeinit 130-170
rasva: 230-300
Onko hyvät arvot?
Pitäisikö jotain muuttaa ruokavaliossa?
Alkoholia en ole juonut tippaakaan karppauksen aikana, enkä juo jos tämä alkaa prkl. joskus toimimaan.. sortumisia ei ole tullu kertaakaan mihinkään viljaan tai sokeriin.
Onko syytä nyt nostaa tuota hiilari määrää ja protskua?(Liikunnasta johtuen)
Olen aatellut että jos maitorahkaa marjojen kanssa alkais syömään myös aamupalaksi. Ja yhden tomaatin päivän mittaan, ja salaattia muutenkin.
Liikuntaa tulee harrastettua nykyisin jonkun verran

viikon ajan tuollaisella rytmillä, ja tästä eteen päin varmaan päivittäin. Tai kannattaisiko pitää väli päivä jossain välissä?
joka toinen päivä 1tunti pyöräilyä (n.20km) yhtä soittoa.
joka toinen päivä 2-4km holkkä juoksua ja tunnin päästä siitä 5-8km pyöräilyä, tai 5km kävelyä ja 2-4km hölkkä juoksua yhtä soittoa. Joissa menee myös n.1tunti.
Nyt sain hommattua syke mittarin niin saa seurata sykettä ja kalorikulutusta.
Niin ja kirjankin hommasin, ja lukenut siitä 30sivua, eli alussa olen. Kirjan nimi on ”Laihdu ilman nälkää” Ilkka salmenkaita ja varpu tavin kirja. Kehuttiin täällä sitä niin ostin ja luen sen niin seki aukasee vähän tilannetta.
Mutta joo, sitten kans että onko se normaalia että paino ei tipu nyt enää

kasvaako mulla kenties lihaksia? Wihuu jos kasvaa

mut mihin ne oikeen kasvaa? Pelkästään jalkoihin?
ja tuntuu että niitä senttejäkään ei lähde. Vai mittaanko neki vaan väärin

hyvä hyvä!
Tuossa kysymksiä. Toivottavasti joku jaksaa lukia ja vastata kysymyksiin. Olisin kyllä tosi kiitollinen. Onneksi nyt kirja on niin sieltäki olen saanu kovasti tietoa. Mut ei tuollakaan ole esim. liikunnasta mitään. Ainakaan sisällysluettelon ku kattoo.
Niin ja kannattaako jotain noita vitamiini pillereitä syödä? Mitähän kenties?
Niin ja seki sit vielä tuli mieleen että että. Mulla on nälkä aamupalan jälkeen 2 tunnin päästä nykyyän ja lounaan ku syö niin justiinsa pärjää päivälliseen.. Mitä helvettiä? Tuollasilla määrillä ei kenties voi olla edes mahdollista

johtuuko tuokin vain tuosta liikunnan lisäämisestä?
Voiko se sitten niinku seuraavana päivänä vastata tuollain?
Niin ja tosiaan, viikonloppuisin liikun 2 kertaa nuo määrät, aamulla heti ku herään ja 18.00 seuraavan kerran. Viikolla ajoitan nuo liikunnat tuohon 18.00 tietämiin.